Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor 80-100l, silnik 1,5kW, własnej roboty.

19 Wrz 2011 20:13 6799 9
  • Poziom 11  
    Witam szanownych kolegów!

    Mam zamiar zbudować kompresor. Butle dał bym ok.80-100l. Na tej butli zamontuję silnik 1fazowy 1,5 kW, bo taki akurat mam w warsztacie. Umieszczę go na środku zbiornika, a po obu jego stronach dał bym sprężarkę od ursusa c 330. Więc kompresor miał by dwie takie sprężarki. Na silniku założę kółko na dwa paski, a na sprężarkach pojedyncze koła. Myślę, że pasek nie będzie się ślizgał. Osłona pasków będzie jak najbardziej. Następnie złącze obie sprężarki do jednego przewodu. Przy butli na tym przewodzie założę wyłącznik ciśnieniowy. Na wyjściu butli założę filtr odolejający z ursusa c330,reduktor ciśnienia z manometrami i złączki do przewodów.


    Teraz tak, moje oczekiwania to:
    -nabijanie do maksymalnego ciśnienia 6 atm.( tak bym ustawił na wyłączniku ciśnieniowym).
    -od czasu do czasu pomalować jakieś małe elementy farbą olejną, w zabawę z lakierem to bym się nie bawił, bo nigdy nie malowałem czegoś lakierem, nie mam takich umiejętności, jak trzeba będzie to się do kolegi pójdzie.
    -umyć coś benzyną ekstrakcyjną lub coś przedmuchać.
    -pompować koła.
    -założyć klucz pneumatyczny, i odkręcać śrubki ledziej zakręcone, by się kluczem nie męczyć.

    To by było chyba na tyle.

    Teraz mam pytanie do was o to czy ta konstrukcja dała by radę tym moim wymaganiom. Ta butla będzie ok? Nie wiem czy mój silnik dał by radę dopompować dwoma sprężarkami do 6 atm. Wybrałem te sprężarki, bo w razie co to mogę łatwo dostać do nich pierścionki, uszczelki, części zamienne, itp. Jakie zrobili byście przełożenia z silnika na sprężarki? Very HappyVery HappyVery Happy:D
  • Poziom 27  
    Założenia i owszem. Jedno >ale <- silnik nie da rady. Mam na myśli moment rozruchowy. Przy pustym zbiorniku niema sprawy. Natomiast przy załączeniu przy ciśnieni np. 5 barów niema mowy aby ruszył.
  • Poziom 21  
    Te sprężarki są na tyle nieszczelne że po dojściu do ustalonego ciśnienia i wyłączeniu po 30 sekundach będą puste - o ile kolega zastosuje szczelny zawór zwrotny na wejściu do zbiornika. Silnik 1,5 kW napewno nie podoła obciążeniu dwóch sprężarek - mam taką konstrukcję z silnikiem 2,2 kW 1400 obr. i przy przełożeniach 1:1 przy dłuższej pracy dostaje zadyszki. Ciśnienie jakie powinieneś sobie zaplanować to 10 atm. na wyłączeniu i 8,5 atm. do załączenia. Na wyjściu porządny reduktor z dużym przepływem ustawiony na 8 atm. Zbiornik 100L spokojnie wystarczy na to o czym piszesz. Silnik 2,5 do 2,8 kW byłby optymalny. Nie warto zchodzić z obrotami bo te sprężarki są jakie są i wydajnością nie grzeszą, z kolei przy wyższych trzeba je już studzić wymuszonym obiegiem powietrza.
  • Poziom 11  
    Ciśnienie 10 atm. nie jest mi potrzebne. Wyłącznik ciśnieniowy ustawie przy wyłączeniu na 8 atm., a przy załączaniu 4atm. Boję się trochę o wytrzymałośc butli. Czy to możliwe by sędziwy zbiornik, jeszcze go nie mam, ale może się taki trafić, eksplodował przy ciśnieniu 8 atm. czy tylko w razie wystąpienia nieszczelności będzie uciekać powietrze? Biorę wszystko pod uwagę, a przede wszystkim bezpieczeństwo.
  • Poziom 26  
    miki1624 napisał:
    nabijanie do maksymalnego ciśnienia 6 atm
    miki1624 napisał:
    założyć klucz pneumatyczny, i odkręcać śrubki ledziej zakręcone, by się kluczem nie męczyć.

    Hihi. tym ciśnieniem chyba śrubki tapicerek w aucie odkręcać.
  • Poziom 11  
    Zastosował bym tu butlę z lpg, ponieważ są one bardziej dostępne, niż takie zwykłe od instalacji pneumatycznych. Niewiem tylko jak zrobić wlot i wylot powietrza. Po usunięciu wielozaworu zostanie duża dziura. Jak z tego zrobić wlot powietrza? Wylot to zrobić, przez wywiercenie otworu w ściance butli i naspawanie rurki z gwintem?
  • Poziom 26  
    Zrób pokrywę w miejsce wielozaworu i tam wspawaj rurki.
  • Poziom 11  
    Ja po jeszcze jedną radę. Czy trzy sprężarki z lodówki( mam tyle w garażu) będą wydajniejsze od jednej sprężarki hs 11 z ciagnika ursus c330?
  • Poziom 11  
    to są sprężarki wysokociśnieniowe i nie grzeszą wydajnością ilościową ,kiedyś taką rozebrałem i tłoczek miał średnicę jakiś 1cm przy skoku 2-3cm objętość policz sam a różnicę wydajności porównaj do sprężarki w ursusa średnica tłoka 62mm skok jakieś 5cm obroty porównywalne :)))