Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo TDCi jakie mog± być objawy "gubienia" kodów wtrysków

20 Wrz 2011 10:58 13397 12
  • Poziom 8  
    Witam
    Jak w temacie czy kto¶ może podać objawy jakie mog± towarzyszyć zgubieniu kodu przez wtryskiwacz?
  • Poziom 35  
    Nie istnieje cos takiego.

    Nowy silnik nawet bez przypisanych wtrysków tez pali dobrze i trudno jest wyczuc róznice.

    Opisz co sie dzieje?
  • Poziom 8  
    Jestem po regeneracji dwóch wtryskiwaczy przez ok 100 km autem szarpało gło¶no klekotało i przy odpalaniu na biało kopcił szarpanie ustało klekot mniejszy ale biały dym masakra rano pół ulicy biała i wtedy obroty nieznacznie faluj± jak ruszę jest ok. Przed regeneracj± takie rzeczy się nie działy.
  • Poziom 35  
    Nie widziałem wtryskiwaczy po regeneracji które by idealnie chodziły.
  • Poziom 8  
    no ale żeby ¶wieżo zregenerowane się "wieszały" taka przynajmniej diagnoza mechanika no i ten biały dym. Pomysł taki że wyci±gamy i wysyłamy do gładyska.
  • Poziom 29  
    W monde zdaża się że gubi± się numery wtrysków i auto będzie paliło jak napisałe¶, ale czy po wymianie były zakodowane??? tego nie wiesz , więc zapytaj twojego mechanika. Następna sprawa ,nigdy nie wierzę wtryskom redenerowanym ,szczególnie w mondeo.(DELFI )
  • Poziom 18  
    diezel napisał:
    Witam
    Jak w temacie czy kto¶ może podać objawy jakie mog± towarzyszyć zgubieniu kodu przez wtryskiwacz?

    Czytaj TUTAJ i TUTAJ
  • Moderator Samochody
    Kody wtrysków to rodzaj korekty ich charakterystyki. W fabryce nie da się wyprodukować idealnych wtryskiwaczy, więc każdy po wyprodukowaniu jest badany i wyznaczany dla niego jest kod korekcyjny. Po założeniu takiego wtrysku wystarczy wprowadzić jego kod do ECU i ono już wie jak ma skorygować swoje mapy, żeby dopasować je do charakterystyki tego wtryskiwacza.

    Więc to nie wtrysk gubi kod lecz ECU.

    Inna sprawa, że po regeneracji charakterystyka wtryskiwacza może i zazwyczaj ulega zmianie, więc formalnie powinien zostać ponownie przebadany i otrzymać nowy kod, który powinien zostać wprowadzony do ECU po zamontowaniu zregenerowanego wtrysku. Tego się jednak nie robi, więc ECU w trakcie jazdy musi sobie wypracować dynamiczne korekty wtrysku.

    Biały dym po odpaleniu to efekt niepalenia na jeden lub więcej cylindrów (słaba kompresja, uszkodzona ¶wieca żarowa, zapowietrzony lub nieszczelny układ paliwowy, uszkodzony wtryskiwacz) lub gromadzenia się oleju w cylindrach lub kolektorze dolotowym/wydechowym (turbina).

    Co było powodem oddania wtrysków do regeneracji i dlaczego zregenerowałe¶ tylko 2 z 4?
  • Poziom 27  
    diezel napisał:
    Jestem po regeneracji dwóch wtryskiwaczy przez ok 100 km autem szarpało gło¶no klekotało i przy odpalaniu na biało kopcił szarpanie ustało klekot mniejszy ale biały dym masakra rano pół ulicy biała i wtedy obroty nieznacznie faluj± jak ruszę jest ok. Przed regeneracj± takie rzeczy się nie działy.

    Moim zdaniem jest Ľle zregenerowany wtryskiwacz - zreszt± to także wynika z sugestii tzok. W 2,0 tdci poprawnie zregenerowane wtryski - nawet jeżeli nie ma możliwo¶ci nadania im nowych kodów - pozwalaj± na stosunkowo szybk± samoadaptację układu wtryskowego. Pocz±tek jest rzeczywi¶cie fatalny i silnik pracuje jakby chciał wyskoczyć z ramy, ale po ok 20 minutach na wolnych obrotach można mu dać trochę w palnik i powinno być już dobrze. Całkowite "uładzenie" silnika trwa czasem dwa-trzy dni i kilkaset km przebiegu...
    Jeżeli nie nast±piło tak u ciebie - a przed regeneracj± nie dymił - to Ľle zrobiony jest wtrysk (wtryski).
    Znaj±c życie - czy pewny jeste¶ co wkładano do wtryskiwaczy - czy były to na pewno nowe, fabrycznie zapakowane zaworki Delphi?
    panam napisał:
    Następna sprawa ,nigdy nie wierzę wtryskom redenerowanym ,szczególnie w mondeo.(DELFI )
    Ja też, chyba że ja sam je robiłem - NIGDY się w takim przypadku nie zawiodłem...
  • Poziom 8  
    tzok napisał:
    Co było powodem oddania wtrysków do regeneracji i dlaczego zregenerowałe¶ tylko 2 z 4?

    po próbie przelewowej wyszło że dwa lej±
    podczas regeneracji wymieniono końcówki i zaworki regeneracja u Gładyska ponoć wyższa klasa
    A czy montaż ma jaki¶ wpływ na działanie takiego wtryskiwacza?
  • Poziom 35  
    Jerzy Gładysek widze ze sie przezucil z diagnostyki benzyniaków na diesle.
  • Poziom 27  
    Demontaż i wymiana zaworka oraz końcówki nie jest trudny, ale trzeba zachować czysto¶ć i pewne procedury. Ponadto ostatnio - ok. 3-4 miesi±ce - nie ma na rynku (podobno w całej Europie) oryginalnych końcówek Delphi, dostępne s± tylko włoskie zamienniki. Człowiek u którego kupowałem ostatnio zaworki i chciałem kupić też końcówki, miał te zamienniki - ale sam ostrzegał przed ich montażem - ma mnóstwo reklamacji. Natomiast zaworki oryginalne s±...
    Jeżeli masz zmienione końcówki - to pytanie, czy na oryginalne...
    Ja zostawiłem ostatnio stare - w my¶l powiedzenia, że wszystkie wtryski lej±, tyle że jedne mniej, a drugie bardziej.
    diezel napisał:
    po próbie przelewowej wyszło że dwa lej±
    Rozumiem, że dwa PRZELEWAŁY, natomiast póĽniej nie były wyjmowane i sprawdzane czy LEJˇ, a końcówki zmieniono przy okazji...
    Chyba że wtryski sprawdzane były na specjalnym elektronicznym stole pomiarowym - w co w±tpię...
  • Poziom 8  
    wojciechjanusz napisał:
    ale trzeba zachować czysto¶ć i pewne procedury.

    a tak w skrócie to o co chodzi z tymi procedurami ?
    Do wtrysków dostałem jakie¶ wykresy na papierze wszystko na OK a czy stół pomiarowy był tego już nie wiem.
    A i żadnych nowych kodów też chyba nie było.