Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ubywa plyn chlodniczy peugeot 407 1.6Hdi 2005r.

mathiasso007 20 Wrz 2011 19:56 7353 5
  • #1 20 Wrz 2011 19:56
    mathiasso007
    Poziom 7  

    Witam:)

    Tak jak juz napisalem w temacie to chodzi o uciekajacy plyn z chlodnicy. Nie wiem co jest, na dobrym warsztacie sprawdzane i nic nie ucieka, ani kropelki. Po jakims czasie gdzies ciagle ubywa i caly czas praktycznie trzeba dolewac.

    Moze jakies wskazowki? z gory dzieki:)

    0 5
  • #2 20 Wrz 2011 20:02
    Gienek
    Poziom 35  

    Jak nie ma nigdzie wycieków (sprawdzaj w garażu na posadzce), to silnik jest "przegrzewany" i następuje odparowanie wody z płynu chłodzącego (albo uszkodzona uszczelka pod głowicą i płyn jest spalany w cylindrach - ale takie coś poznać po mlecznym dymie z rury wydechowej). W takiej sytuacji dolewamy wody destylowanej, a nie płynu (dolewanie płynu powoduje obniżenie jego właściwości (za duże stężenie glikolu).

    0
  • #3 20 Wrz 2011 20:05
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Po1. Należało by wykonać test ciśnieniowy układu chłodzenia.
    Po2. Jeśli parkujesz w garażu podłóż jakiś papier, tekturę na podłodze, pod cały przód samochodu. To pozwoli określić, czy masz wyciek i ewentualnie w której części (przód silnika, prawa czy lewa strona, itp.)
    Czasami się zdarza, że wyciek jest dopiero, kiedy silnik stygnie, dlatego ten papier :D

    0
  • #4 20 Wrz 2011 20:32
    mathiasso007
    Poziom 7  

    Sprawdzane na warsztacie bylo pod cisnieniem zeby zobaczyc czy bedzie wtedy uciekal, ale no nic,az dziwne no ale bywa.

    Sprawdzic trzeba z tym papierem, ale no zobacze, zadnych wyciekow nie bylo jak cos hehe..oblukam jeszcze raz ;) z gory dzieki :)

    1
  • #5 20 Wrz 2011 22:44
    jeryy3
    Poziom 17  

    sprawdź przy okazji czy przednie dywaniki nie są mokre.

    1
  • #6 11 Lis 2011 23:24
    proost
    Poziom 8  

    Hmmm. W 2 autach miałem podobny przypadek. Powodem był wąż uszkodzony w ten sposób, że płyn "wylewał się" tylko w trakcie jazdy (drgania auta, dziury itp.) W pierwszym doszedłem do tego sam - wjazd do garażu miał "uskok". Tam były plamy płynu. Na postoju, po nocy - ani kropelki. W drugim aucie doszli do tego znajomi mechanicy (inni już się cieszyli na wymianę uszczelki pod głowicą). Jeśli płyn ucieka a śladów brak - polecam sprawdzenie czy nie ma takiej awarii.

    2