Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower hybrydowy ładowany odnawialną energią elektryczną.

JESIOTR1 20 Wrz 2011 20:19 3123 0
  • #1 20 Wrz 2011 20:19
    JESIOTR1
    Poziom 32  

    Witam

    1. Proponuję silnik hybrydowy do roweru np:
    Rower hybrydowy ładowany odnawialną energią elektryczną.

    Ten silnik ekonomicznie dawkuje amperogodzinami z akumulatora - dzięki przekształtnikowi (z prądu stałego na trójfazowy) i dzięki przyspieszaczu.
    Dzięki prostownikowi trójfazowemu podczas hamowania będzie doładowywał akumulator.

    2.Akumulator o nie dużej pojemności, ale o dużym stopniu rozładowania - musi wystarczyć jako naczynie wyrównawcze dla mocy prądnicy i silnika spalinowego.

    3.Małą prądniczkę na wale silnika spalinowego typu Amerykanka o dużej prędkości obrotowej.Bez pakietu blach aby leciutka - parę gramów.Będzie bardzo mała i będzie uzupełniała i wspomagała akumulator.
    Rower hybrydowy ładowany odnawialną energią elektryczną.
    Ciężar takiej prądnicy z prostownikiem do1 kg - umiem sam wykonać.

    4.Silnik spalinowy może być jak najmniejszy i najcichszy - jest duży wybór np:
    https://www.google.com/search?q=Silnik+cztero...gAhUEWiwKHSt6AjQQsAR6BAgEEAE&biw=1366&bih=614

    5.Cięzar takiego zespołu spalinowego do 1 kg wraz z paliwem i dodatkowym tłumikiem.
    Ten zespół może wyeliminować z napędu sprzęgło i przekładnię.

    Elektronika w silniku elektrycznym jest wystarczająca by w danym momencie sterować mocą obydwu silników i proporcji ich udziału w napędzie pojazdu.
    Należy tylko przemyśleć rozruch pracy silnika spalinowego niezbędnej dla naładowania akumulatorów - najlepiej podczas jazdy na maksymalnym zasięgu akumulatora "dotankowanie" lub podczas pokonywania ciężkiego odcinka terenu.
    Podczas postoju akumulator można ładować etatowa ładowarką zestawu, a nawet własną elektrownią wiatrową.
    Rower Hybrydowy będzie cały czas miał szansę na wspomaganie nogami rowerzysty.
    Przyrost wagi prądnica + silnik spalinowy o ok. 2 kg pozwoli zmniejszyć ciężar akumulatorów pokładowych o więcej niż 2 kg.
    Liczę na wypowiedzi elektroników by opisany napęd był sprawny i niezawodny bez niespodziewanych postojów..

    1 0