Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nawigacja Vordon GPS 502 jaka bateria?

elmor368 21 Sep 2011 11:02 4710 4
  • #1
    elmor368
    Level 20  
    Witam, mam pytanie w tej nawigacji jest bateria ponoć 3,7 V 1000maH. Jakie powinno być na niej napięcie po pełnym naładowaniu. Z moich pomiarów po włączeniu nawigacji napięcie jest ok 4,2V i mimo, że napięcie nie zmniejsza się po chwili nawigacja krzyczy, ze bateria rozładowana. Czy to jest sprawa baterii, czy może układu ładowania,chociaż jak podłączona jest pod ładowarkę, to ikona baterii pokazuje proces jej ładowania. Proszę o info.
  • #2
    Pontikos
    Level 38  
    A sprobuj pomierzyc prady [A] zamiast napiec [V] w kazdym z tych stadiow testowania.
    Moze to dac pojecie o ew zwarciu wewn. baterii, uszkodzeniu ukl. ladowania, itp..
  • #3
    elmor368
    Level 20  
    Witam , ale jak wytłumaczyć , że bateria nie daje prądu chociaż na jej zaciskach jest napiecie 4,2V. Przez analogię z aku samochodowym , jeżeli aku jest padnięte to w czasie ładowania nap na nim szybko osiaga 14V, ale po załączeniu obciążenia szybko obniża się. Tu nie ma tego zjawiska, nap twardo jest tak jak napisałem 4,2V i nie siada. A po zatem, chciałbym się upewnić czy jest sens zakupu i dostosowania nowej baterii.
  • #4
    Pontikos
    Level 38  
    Widze ze upierasz sie by nie uzyc amperomierza :) (zwroc uwage na kierunki pradu - natezenie jest wektorem) Gdy zrobisz pomiary, bedziesz wiedzial jaki jest sens :)
    Obstawiam uszkodzony uklad kontroli ladowania - w baterii lub w urzadzeniu.

    Jesli juz lubisz analogie, zastanow sie, dlaczego ladowarka np. 5V 1000mA daje ten sam prad i napiecie na wyjsciu, nawet gdy ma skoki napiecia wejsciowego rzedu 70% (90V-230V) ? Albo zasilacz komputerowy - dziala tak samo nawet jesli na wsi spadnie napiecie do 180V :)

    W obu analogiach, w Twojej i w mojej, MOC ukladu [VA] pozostaje stala - rozne sa tylko sposoby jej kompensacji - w samochodzie napieciem lub w GPS - natezeniem - dlatego, IMHO, warto uzyc amperomierza :)