Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rover 75 1.8 2002rok Pytanie o sondę lambda

DementorIRL 21 Sep 2011 14:56 4762 12
  • #1
    DementorIRL
    Level 9  
    Witam! Czy możecie podpowiedzieć mi czy sonda lambda umieszczona za katalizatorem również wpływa na skład mieszanki? Moja sonda za katalizatorem stoi cały czas na 0,03V i ani drgnie. Problemy w moim aucie są następujące:
    1 nierówna praca na biegu jałowym, lekkie falowanie obrotów +/- 100 oraz przypadkowe szarpnięcia silnikiem
    2 po przegazowaniu czasami obroty spadają poniżej nominalnych i w ułamku sekundy podskakują na nominalne(przygasanie silnika)
    3 nie mogę utrzymać obrotów w przedziale 800-1400 na biegu jałowym,lekko wciskam gaz, a obroty jadą na 1400 i jak lekko puszczam gaz to spadają do niminalnych
    4 wyczuwalny lekki spadek mocy/przymulenie w granicy 3000rpm
    5 zbyt wolno spadają obroty przy zmianie biegu(szczególnie odczuwalne przy zmianie z 1 na2 i z 2 na 3 bo nie obejdzie się bez szarpnięcia)
    Pozdrawiam!
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymieniaj sondę, to przyczyna większości problemów. Trzeba też zobaczyć na przepustnicę. Możliwe, że jest bardzo brudna.
  • #3
    DementorIRL
    Level 9  
    Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało.
    Do tej pory zrobiłem:
    1 czyszczenie przepustnicy(brak zmian)
    2 wymiana świec na platynowe NGK i kabli(bez zmian)
    3 wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym(brak zmian)
    4 wymiana silniczka krokowego tzn. zaworu powietrza dodatkowego(bez zmian)
    5 sprawdzenie ustawienia rozrządu(ustawiony dobrze)
    6 podmiana czujnika temperatury silnika(bez zmian)

    Dodam jeszcze, że po odpaleniu zimnego silnika nie mam podwyższonych obrotów tylko od razu wskakują na około 750 i można jechać(nie dusi, nie dławi) według kilku osób tak powinno być.


    Pawel wawa też mieszkasz w Cork?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Obecnie Warszawa. Cork w przyszłym miesiącu.
  • #5
    DementorIRL
    Level 9  
    A znasz kogoś z Cork kto robi dobrze diagnostykę komputerową?
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znam, ale będzie tam w przyszłym miesiącu.
  • #7
    kris81orzesze
    Level 18  
    Podjedz do Athlone to ci zrobię:D
  • #8
    DementorIRL
    Level 9  
    Kiedyś mieszkałem w Cavan ale z Cork to trochę do Athlone za daleko ;)
    Najpierw chyba wymienię tą lambdę za katem i zobaczę czy to coś pomoże.
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Wszyscy sprawdzacie druga sonde, a co z pierwsza?
    I co z analiza spalin?


    Druga sonda nie ma zadnego wplywu na prace silnika. Jezeli druga stoi, to swiadczy o ubogiej mieszance. Jezeli prysniesz mu zmywacz do gaznikow, to powinno sie wzbogacic i obydwie sondy powinny zareagowac. Tzn skoczyć w okolice 1 V, czyli na bogato.

    Co z cisnieniem paliwa?
  • #10
    DementorIRL
    Level 9  
    Pierwszą sondę sprawdziłem w pierwszej kolejności i działa prawidłowo. Ciśnienie paliwa dzisiaj sprawdzę chociaż wydaje mi się, że przy braku odpowiedniego ciśnienia paliwa miałbym problem z wysokimi obrotami. Dodam, że po przekręceniu kluczyka na pozycję II pompa paliwa wlącza się na chwilę ale jak cofnę kluczyk na pozycję 0 i włączę zapłon ponownie to pompka nie załącza się co chyba oznacza, że ciśnienie paliwa trzyma.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pamiętać, że druga sonda przy poprawnie działającym silniku i katalizatorze będzie miała bardzo niewielką oscylację. Nieporównywalnie mniejszą niż pierwsza. Przy nieszczelnym układzie wydechowym, może prawie tej oscylacji nie być.
  • #12
    DementorIRL
    Level 9  
    Układ był nieszczelny ale już go uszczelniłem. Nie sprawdzałem jak działa ta sonda po tej operacji ale sprawdzę to dzisiaj. Katalizator był zmianiany 8miesięcy temu i na tym kacie silnik przejechał 1200mil więc nie jest to dużo. Dzisiaj jadę na kompa więc będę wiedział więcej(przynajmniej mam taką nadzieję).

    No i już po diagnostyce.
    Wyskoczył błąd P1520, którego skasować nie można i nie wiem co on oznacza. Nie wiem też dlaczego temperatura na zegarach stoi na połowie skali i na wyświetlaczu w pozycji 7 pokazuje 90 *C, a komputer diagnostyczny widział 126,5*C.
    Co oznacza błąd P1520?
  • #13
    DementorIRL
    Level 9  
    Wymieniłem TPS, czujnik temperatury silnika,sondę lambda(używka ale oryginał). Troszkę się poprawiło ale nadal nie jest perfekcyjnie :( Po wkręceniu silnika na więcej niż 2500rpm i puszczeniu gazu obroty spadają zbyt wolno. Jeśli zakręcę go do mniej niż 2500rpm i puszczę gaz to obroty spadają szybciej i da się jakoś zmieniać biegi. Zauważyłem też, że jadąc ze stałą prędkością wskazówka obrotomierza chodzi w górę i w dół tak samo jak na wolnych obrotach+/- 50rpm. Już nie mam pojęcia co to może być? Może macie jakieś nowe pomysły?
    Pozdrawiam!