Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rover 75 1.8 2002rok Pytanie o sondę lambda

DementorIRL 21 Sep 2011 14:56 4621 12
Texa Poland
  • #1
    DementorIRL
    Level 9  
    Witam! Czy możecie podpowiedzieć mi czy sonda lambda umieszczona za katalizatorem również wpływa na skład mieszanki? Moja sonda za katalizatorem stoi cały czas na 0,03V i ani drgnie. Problemy w moim aucie są następujące:
    1 nierówna praca na biegu jałowym, lekkie falowanie obrotów +/- 100 oraz przypadkowe szarpnięcia silnikiem
    2 po przegazowaniu czasami obroty spadają poniżej nominalnych i w ułamku sekundy podskakują na nominalne(przygasanie silnika)
    3 nie mogę utrzymać obrotów w przedziale 800-1400 na biegu jałowym,lekko wciskam gaz, a obroty jadą na 1400 i jak lekko puszczam gaz to spadają do niminalnych
    4 wyczuwalny lekki spadek mocy/przymulenie w granicy 3000rpm
    5 zbyt wolno spadają obroty przy zmianie biegu(szczególnie odczuwalne przy zmianie z 1 na2 i z 2 na 3 bo nie obejdzie się bez szarpnięcia)
    Pozdrawiam!
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymieniaj sondę, to przyczyna większości problemów. Trzeba też zobaczyć na przepustnicę. Możliwe, że jest bardzo brudna.
  • #3
    DementorIRL
    Level 9  
    Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało.
    Do tej pory zrobiłem:
    1 czyszczenie przepustnicy(brak zmian)
    2 wymiana świec na platynowe NGK i kabli(bez zmian)
    3 wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym(brak zmian)
    4 wymiana silniczka krokowego tzn. zaworu powietrza dodatkowego(bez zmian)
    5 sprawdzenie ustawienia rozrządu(ustawiony dobrze)
    6 podmiana czujnika temperatury silnika(bez zmian)

    Dodam jeszcze, że po odpaleniu zimnego silnika nie mam podwyższonych obrotów tylko od razu wskakują na około 750 i można jechać(nie dusi, nie dławi) według kilku osób tak powinno być.


    Pawel wawa też mieszkasz w Cork?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Obecnie Warszawa. Cork w przyszłym miesiącu.
  • Texa Poland
  • #5
    DementorIRL
    Level 9  
    A znasz kogoś z Cork kto robi dobrze diagnostykę komputerową?
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znam, ale będzie tam w przyszłym miesiącu.
  • #7
    kris81orzesze
    Level 17  
    Podjedz do Athlone to ci zrobię:D
  • #8
    DementorIRL
    Level 9  
    Kiedyś mieszkałem w Cavan ale z Cork to trochę do Athlone za daleko ;)
    Najpierw chyba wymienię tą lambdę za katem i zobaczę czy to coś pomoże.
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Wszyscy sprawdzacie druga sonde, a co z pierwsza?
    I co z analiza spalin?


    Druga sonda nie ma zadnego wplywu na prace silnika. Jezeli druga stoi, to swiadczy o ubogiej mieszance. Jezeli prysniesz mu zmywacz do gaznikow, to powinno sie wzbogacic i obydwie sondy powinny zareagowac. Tzn skoczyć w okolice 1 V, czyli na bogato.

    Co z cisnieniem paliwa?
  • #10
    DementorIRL
    Level 9  
    Pierwszą sondę sprawdziłem w pierwszej kolejności i działa prawidłowo. Ciśnienie paliwa dzisiaj sprawdzę chociaż wydaje mi się, że przy braku odpowiedniego ciśnienia paliwa miałbym problem z wysokimi obrotami. Dodam, że po przekręceniu kluczyka na pozycję II pompa paliwa wlącza się na chwilę ale jak cofnę kluczyk na pozycję 0 i włączę zapłon ponownie to pompka nie załącza się co chyba oznacza, że ciśnienie paliwa trzyma.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pamiętać, że druga sonda przy poprawnie działającym silniku i katalizatorze będzie miała bardzo niewielką oscylację. Nieporównywalnie mniejszą niż pierwsza. Przy nieszczelnym układzie wydechowym, może prawie tej oscylacji nie być.
  • #12
    DementorIRL
    Level 9  
    Układ był nieszczelny ale już go uszczelniłem. Nie sprawdzałem jak działa ta sonda po tej operacji ale sprawdzę to dzisiaj. Katalizator był zmianiany 8miesięcy temu i na tym kacie silnik przejechał 1200mil więc nie jest to dużo. Dzisiaj jadę na kompa więc będę wiedział więcej(przynajmniej mam taką nadzieję).

    No i już po diagnostyce.
    Wyskoczył błąd P1520, którego skasować nie można i nie wiem co on oznacza. Nie wiem też dlaczego temperatura na zegarach stoi na połowie skali i na wyświetlaczu w pozycji 7 pokazuje 90 *C, a komputer diagnostyczny widział 126,5*C.
    Co oznacza błąd P1520?
  • #13
    DementorIRL
    Level 9  
    Wymieniłem TPS, czujnik temperatury silnika,sondę lambda(używka ale oryginał). Troszkę się poprawiło ale nadal nie jest perfekcyjnie :( Po wkręceniu silnika na więcej niż 2500rpm i puszczeniu gazu obroty spadają zbyt wolno. Jeśli zakręcę go do mniej niż 2500rpm i puszczę gaz to obroty spadają szybciej i da się jakoś zmieniać biegi. Zauważyłem też, że jadąc ze stałą prędkością wskazówka obrotomierza chodzi w górę i w dół tak samo jak na wolnych obrotach+/- 50rpm. Już nie mam pojęcia co to może być? Może macie jakieś nowe pomysły?
    Pozdrawiam!