Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wanna z hydromasażem i podłączenie w instalacji TN-C

mdcs 21 Wrz 2011 17:06 7020 34
  • #1 21 Wrz 2011 17:06
    mdcs
    VIP Zasłużony dla elektroda

Witam Kolegów.
    Z racji, że jestem elektronikiem a nie elektrykiem chcę zasięgnąć porady ludzi znających się lepiej ode mnie na temacie.
    W łazience mam wannę z masażem powietrznym (potocznie zwane jacuzzi). Kompresor powietrza jest w pomieszczeniu obok, podłączony gumowym wężem, którego najwyższy punkt jest powyżej możliwego lustra wody. Do tego w każdej dyszy jest kulowy zawór zwrotny. Teoretycznie zagrożenia porażeniem prądem nie ma, ale jeśli z jakichś przyczyn woda dostałaby się do układu i zalała kompresor...wiadomo.

Instalacja w domu jest typu TN-C.

Wymyśliłem to tak:
    - osobny obwód TN-C doprowadziłem do pomieszczenia z kompresorem
    - następnie rozdzieliłem w tym pomieszczeniu PEN na PE+N
    - za rozdziałem wpiąłem różnicówkę 30mA
    - PE połączyłem z korpusem silnika, a N i L dałem na sam silnik
    - z obwodu nie jest zasilane żadne inne urządzenie

Czy dobrze to wymyśliłem?

Z góry dzięki za porady.

0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 21 Wrz 2011 19:28
    jarecki 86
    Specjalista elektryk

Cytat:

Dobrze, ale nie kompletnie.
    A gdzie połączenia wyrównawcze?

0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 21 Wrz 2011 20:08
    jacur
    Poziom 32  

jarecki 86 napisał:
    Cytat:

Dobrze, ale nie kompletnie.
    A gdzie połączenia wyrównawcze?

A co ma przykleić przewód do akrylowej wanny ?? ;D

0
  • #4 21 Wrz 2011 20:11
    Akrzy74
    Poziom 39  

mdcs napisał:
    Wymyśliłem to tak:
    - osobny obwód TN-C doprowadziłem do pomieszczenia z kompresorem
    - następnie rozdzieliłem w tym pomieszczeniu PEN na PE+N

A dlaczego doprowadziłeś nowy przewód 2x10 mm² Cu do pomieszczenia z kompresorem zamiast przewód 3x...?

0
  • #5 21 Wrz 2011 20:25