Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT PUNTO 1.2 2003 WYSOKIE OBROTY

gulba 21 Wrz 2011 18:39 5853 12
  • #1 21 Wrz 2011 18:39
    gulba
    Poziom 8  

    Witam
    Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg
    Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min).
    Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy.
    Rozrząd sprawdzony jest na znakach.
    Auto posiada gaz, więc został odłączony i wymieniony kolektor ssący obawa pęknięcia - brak poprawy.
    Nastepnie poszedł na podmianę czujnik ciśnienia w kolektorze - brak poprawy.
    Niemożna zadoptować czujnika fonicznego, mruga kontrolka CHECK.
    Ostatnia rzecz jaką zrobiłem to wysłanie do speców od komputerów fiat, centralki, jednak tam okazało się że po podpięciu do ich samochodu centralka pracuje poprawnie.Wgrany nowy soft, podłączenie do wozu - brak poprawy.
    Panowi co to może być cały czas 2000obr silniczek krokowy maksymalnie otwarty.
    proszę o sugestie i podpowiedzi.

    0 12
  • #2 21 Wrz 2011 19:09
    danek23
    Poziom 17  

    A sprawdzałeś czy wogóle sterownik steruje krokowcem? Podmiana na inny krokowy i przedzwonienie instalacji z ECU do krokowca. Ewentualnie jeszcze zabrudzenie lub uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.

    0
  • #3 21 Wrz 2011 19:59
    gerti
    Poziom 12  

    Moze być wina sterownika

    0
  • #4 21 Wrz 2011 22:48
    gulba
    Poziom 8  

    sterownik wysłany do firmy która je naprawia i od razu podłączyli do swojego samochodu i pracował prawidłowo adaptacja koła fonicznego i sterowanie krokowcem sprawne-także sterownik odpada sprawdzony.

    0
  • #5 21 Wrz 2011 22:52
    misiek14051990
    Poziom 15  

    wysokie obroty ale stałe czy falujące?

    1
  • #6 21 Wrz 2011 23:35
    gulba
    Poziom 8  

    stałe zawsze 2000obr. krokowiec max otwarty

    0
  • #7 22 Wrz 2011 21:23
    gerti
    Poziom 12  

    A spróbuj wysterować korkowiec osobnym regulowanym napięciem

    0
  • #8 24 Wrz 2011 08:16
    gulba
    Poziom 8  

    A co ma to pomóc?
    Czasem słychać po zgaszeniu silnika że krokowiec pracuje ale to niema reguły kiedy się to dzieje.

    0
  • #9 02 Paź 2011 20:03
    gulba
    Poziom 8  

    panowie kolejny warsztat nie podołał w naprawie
    Może zaczniemy innaczej co ustawia silniczek krokowy co daje sygnał do jego prawidłowej pozycji ????

    0
  • #10 11 Lis 2011 13:40
    gulba
    Poziom 8  

    Winny nieprawidłowej pracy były wtryskiwacze gdyż auto posiada gaz, na drugim i czwartym cylindrze praktycznie nie pracowały, przytarty silniczek krokowy, który czasem potrafił zadziałać. Dopiero wymiana zespołu przepustnicy czyszczenie ultradzwiękami wtrysków dało możliwość wczytania koła fonicznego, i ustawienia wolnych obrotów.

    0
  • #11 28 Mar 2016 21:27
    gulba
    Poziom 8  

    A po paru latach wyszło jeszcze jedna awaria która powodowała uszkadzanie wtryskiwaczy a mianowicie przewód paliwa. Otóż od zbiornika paliwa idzie przewód plastkiowy a tuż przed komorą silnika zaczyna się przewód metalowy i ten gnił w środku bardzo powoli aż do momentu wycieku paliwa próba wymiany pokazała jaki jest jego stan w środku.

    0
  • #12 28 Mar 2016 21:49
    tzok
    Moderator Samochody

    Pewnie miałeś też przetarty przewód łączący wlew paliwa ze zbiornikiem i wodę oraz syf z drogi w zbiorniku... to plus instalacja LPG wykończyło wtryskiwacze.

    0
  • #13 28 Mar 2016 22:07
    gulba
    Poziom 8  

    A to teraz wyszło, założyłem nowe opony zimowe i po czsie wóz raz odpalał raz nie. Spręzyny tylne siadły, odbojniki wyleciały i przy wiekszych dziurach opona dobijała do dwóch małych przewodów w nadkolu przecierając je. W zbiorniku szambo, pompa wysiadła.

    0