Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kurs AutoCad czy SEP -który lepiej wybrać?

lukaszo19 21 Wrz 2011 20:00 5012 15
  • #1 21 Wrz 2011 20:00
    lukaszo19
    Poziom 9  

Witam wszystkich. Mam pytanie o wybór kursu. Jestem uczniem i w tym roku kończę technikum elektryczne. I w szkole możemy zrobić kurs za darmo z funduszy unijnych. I mam dylemat który ponieważ SEP kosztuje około 300 zł a Autocad około 1500. Wiem co mogę po SEP ale słyszałem że autocad jest programem do projektowania i można projektować schematy ale tylko dla siebie te schematy czy ogólnie mogę zarabiać na tym ?

Proszę o odpowiedź
    z góry dziękuję

• #2 21 Wrz 2011 20:32
    shadyman
    Poziom 9  

Jeśli myślisz o studiach technicznych to bierz AutoCad-a bez namysłu. Jeśli jednak chcesz podjąć pracę w zawodzie po technikum, to bardziej użyteczny będzie kurs SEP, bo po technikum i tak masz marne szanse na pracę w biurze projektów, a i nawet uprawnień projektowych z zakresu elektryki żadnych nie będziesz w stanie zrobić ze średnim wykształceniem. Poza tym jeśli podejmiesz pracę to kurs SEP będzie praktycznie w zawodzie niezbędny, a ATO-CAD-a możesz się sam w miarę przyzwoicie nauczyć bo jest trochę książek do tego. Tylko potrzeba czasu...
    Mam nadzieję że pomoże Ci to trafnie podjąć decyzję.

Pozdr.

• #3 21 Wrz 2011 20:36
    jarecki 86
    Specjalista elektryk

Mam identyczne zdanie, jak mój przedmówca.
    Nie patrz na koszty, tylko na to co Ci się w życiu może przydać.
    Podstaw Auto-Cada możesz się nauczyć na kursach w internecie i to do nieskomplikowanych zastosowań powinno Ci wystarczyć, natomiast o uprawnienia SEP może ktoś kiedyś zapytać.

• #4 21 Wrz 2011 20:46
    lukaszo19
    Poziom 9