Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Coupe 1,9 dTi 73kW, koło pasowe- prawy czy lewy gwint?

swiado 21 Sep 2011 21:21 11646 16
  • #1
    swiado
    Level 9  
    Witam wszystkich,
    Jestem posiadaczem Megane Coupe 1,9 dTi 2000r. 73KW.
    Ostatnio zatarło mi się łożysko na pompie wody. Wymieniłem pompę i przy okazji chciałbym wymienic rozrząd. Po wielkich trudach dostałem się do paska, ale nie mogę odkręcić Koła pasowego. Nie wiem czy jest prawy czy lewy gwint. Nie chcę nic rozwalić.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam,
    swiado
  • Helpful post
    #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odkręcaj jak zawsze w lewo, jeśli Ci się czasem myli w którą to stronę, to pomyśl że butelkę odkręcasz :D ;)

    Bez klucza pneumatycznego może się nie obejść.
  • #3
    swiado
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedz. Z kluczem pneumat. bedzie problem bo samochód stoi rozkręcony na podwórku- daleko od prądu i wszystkiego.
    Mam jeszcze kilka pytań: Jaki tam zastosowć klucz? 19mm ma spore luzy, 17mm nie wchodzi.
    W którym miejscu blokuję się wał? Bo ja znalazłem śrubkę w prawym dolnym rogu silnika (patrząć od strony chłodnicy) odkręciłem ją i wsadziłem tam kawałek pręta. Wał stoi, ale nie wiem czy coś się nie zniszczy podczas "ostrego" odkręcania.
  • Helpful post
    #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zależy jaki twardy ten pręt :D

    Nasadka 18 mm.
  • #5
    swiado
    Level 9  
    dzięki,
    muszę kupić nasadkę 18mm, bo w moim zestawie są tylko standardowe wymiary.
    Pręt nie jest zbyt twardy- myślałem, że pójdzie szybciej.
    Lepiej żeby był bardzo twardy?- nic nie uszkodzi?
  • Helpful post
    #6
    andexp
    Level 20  
    Nawet nie próbuj blokować wału do odkręcenia w ten sposób. To co znalazłeś służy do blokowania wału przy wymianie rozrządu, a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego. Odkręcasz dobrym pneumatem i nasadką 18 mm. Ew. spróbuj zablokować wał za pomoca wkrętaka na wieńcu koła zamachowego.
  • Helpful post
    #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    andexp wrote:
    a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego


    W takim razie powiedz mi w jaki sposób dokręcisz śrubę koła pasowego zalecanym momentem? Można odkręcać na blokadzie, zależy tylko z czego ta blokada jest.

    https://obrazki.elektroda.pl/9724584100_1316630923.png
  • #8
    swiado
    Level 9  
    właśnie odkręciłem tą śrubkę co na foto. czy twardy pręt nie zepsuje mi gwintu od tej śruby?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    wkrętakiem też próbowałem, ale mi wypadał
  • Helpful post
    #9
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nic się nie stanie.
  • #10
    swiado
    Level 9  
    ok, dzięki jutro biorę sie do roboty. Dam znać czy poszło.
    Jeśli masz dokumentację techniczną do wymiany paska w tym aucie- będę bardzo wdzięczny za udostępnienie (boję się, że coś źle zrobię)
  • #11
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ne pamiętam jak tam szło :( dokumentacji nie mam, może ktoś z kolegów podrzuci.
  • Helpful post
    #12
    jaclac26
    Level 15  
    jak kupisz nowy pasek masz na pudełku rysunek

    Dodano po 4 [minuty]:

    w silnikach dizla ta śruba na wale powinna być wkrecona na specjalny klej do śrub.
  • #13
    swiado
    Level 9  
    A może być silikon (300st. C)??
  • Helpful post
    #14
    jaclac26
    Level 15  
    a co ci da silikon tam nic. powinno się skręcać na klej on jest w takiej małej tubce czerwonej . po prostu w alfie się spytaj oni go mają. bynajmniej jest tak fabrycznie wkrecane . i w dobrym serwisie.

    Moderated By Pawel wawa:

    Dosyć! Kolega świadomie ignoruje regulamin, zwłaszcza punkt 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Ostrzeżenie 5 i koniec kariery na forum.

  • Helpful post
    #15
    andexp
    Level 20  
    Aby dokręcić koło pasowe dajesz 4 bieg, wciskasz hamulec i dokręcasz koło pasowe zadanym momentem. W 90 % silników ten sposob jest skuteczny. W pozosałych trzeba sie namęczyć/pokombinować.
  • #16
    swiado
    Level 9  
    Najpierw muszę je odkręcić.
    Mam dostęp do wychylnego klucza dynamometrycznego (0-200Nm). Czy taki klucz wystarczy do prawidłowej wymiany rozrządu? Czy zastosować coś bardziej dokładnego?