Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciekawostka-Tania wymiana rozrządu Focus -skutek.

Scalak5 22 Wrz 2011 07:10 19129 37
  • #1 22 Wrz 2011 07:10
    Scalak5
    Poziom 22  

    Pan X pojechał do Pana Y bo u niego było tanio/tak mu się wówczas wydawało/
    zostawił autko/ na wymianę rozrządu.
    Pan Y wymieniał rozrząd 3 dni /miał problem z częściami jak wynika z relacji Pana X/.
    Pan X po wymianie wyjechał zadowolony po ok 100km przyprowadził autko na sznurku do innego warsztatu że mu coś zaczęło pukać w silniku i zgasł.
    Do końca to nie dowiemy się co Pan Y robił w nim 3 dni ale wyszło wzorowo sami zobaczcie efekty.
    Ciekawostka-Tania wymiana rozrządu Focus -skutek. Ciekawostka-Tania wymiana rozrządu Focus -skutek. Ciekawostka-Tania wymiana rozrządu Focus -skutek.


    P.S.Ponieważ jest to mój pierwszy post bardzo proszę moderatorów o wyrozumiałość jeśli post jest w niewłaściwym dziale to proszę o przeniesienie.

  • #2 22 Wrz 2011 07:16
    wytrych121
    Poziom 21  

    Skąd akurat wiesz, że winą uszkodzenia silnika jest zerwany rozrząd a nie urwany zawór?

  • #3 22 Wrz 2011 07:30
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Urwany jest zawór dolotowy, raczej pękają(wypalają się) zawory wydechowe. Na trzecim zdjęciu widać czyste pękniecie - może faktyczne uderzył o tłok? A może zmęczenie materiału? To raczej zabawa dla biegłego z zakresu silników.

    Widok nieciekawy dla właściciela.

  • #4 22 Wrz 2011 07:35
    Scalak5
    Poziom 22  

    Nie napisałem iż zerwał się rozrząd bo takowy był w całości .
    Natomiast zawór musiał oberwać czy coś wpadło Panu Y czy jakiś inny był powód jak napisałem czemu nie dowiemy się.
    Faktem jest iż przed wymianą przejeździł 140 tys.km a po aż 100km.
    Oberwał na pewno gdyż jego trzonek jest spęczniały jak widzisz nie ma zamiaru wyjść z głowicy .

  • #5 22 Wrz 2011 21:54
    bandi21
    Poziom 29  

    pan Y uczył się pewnie tego rozrządu.Nie miał blokad a kółko na wale nie ma klina,zaczął kombinować i mu się nawet udało.Na 100 km ale jednak się udało,a ze zawór się urwał to trudno,jest jeszcze 15.

  • #6 22 Wrz 2011 22:16
    panam
    Poziom 29  

    Dokładnie tak jak napisał bandi, ale jest jeszcze możliwość że nie dokręcił dobrze śruby na wale i wtedy dokładnie taki sam efekt( pasek wcale nie przeskakuje tylko koło na wale się przesuwa). Ale jednak bym stawiał na brak blokad i przekręcenie silnikiem,pogięcie zaworów,.

  • #7 22 Wrz 2011 22:33
    1078231
    Usunięty  
  • #8 22 Wrz 2011 22:35
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Albo szukał GMP jakimś patykiem albo prętem i cosik zostało :D

  • #9 22 Wrz 2011 22:36
    1078231
    Usunięty  
  • #10 22 Wrz 2011 22:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    He he, a wiesz? :D

    Jak 2 i 3 będzie na dole to 1 i 4 będą na górze :D ;)

  • #11 22 Wrz 2011 22:48
    panam
    Poziom 29  

    W fordzie rawory są bardzo kruche ,wystarczy lekko wygiąć i póżniej się urywają

  • #12 22 Wrz 2011 22:48
    kwok
    Poziom 38  

    Na moje oko rozrząd się nie przestawił bo na fotce 1 nie widać na tłokach śladów uderzeń na innych cylindrach ani na zaworkach fot3 (chyba że nie dowidzę). Po drugie wiadomo że trzpień nie chce wyjść co nie znaczy że się nie zatarł w prowadnicy i to nie jest przyczyną, po trzecie wspomniana teoria że coś wpadło może być równie słuszna.
    Nie odbierzcie tego jako obronę poprzedniego mechaniora ale logicznie myśląc przyczyny w jego pracy doszukiwałbym się na końcu. Może być tak że oparł tłokami o grzybki i troszkę je przygiął więc dlaczego odpadł jeden? (a może trzeba powiedzieć pierwszy?). Poza tym jeśli grzybki podgięte to silnik raczej by nie pracował tak jak przed (utrata kompresji) chyba że klient nie wyczuł.
    Co by nie myśleć i tak dużo niewiadomych a klientowi pozostaje przyjąć że grzybki czasami się urywają bez przyczyny.

  • #13 22 Wrz 2011 23:30
    panam
    Poziom 29  

    trzonek zaworów to tylko 5mm jeśli jest przygięty trochę to sprężyna dociągnie i chodzi normalnie, ale jest nadwyrężony i pęka. Ale panowie motronic i przemo, ja do końca nie jestem pewien że ten silnik jest tdc, bo autor nie napisał jakito jest, czasem w fordzie jest wszystkie w połowie, kwok, klient mógł nie wyczuć różnicy i tu jest problem

  • #14 23 Wrz 2011 06:15
    Scalak5
    Poziom 22  

    Panowie silnik to 1.6 benzyna.
    Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić ale jak dla mnie to coś musiało się dostać miedzy zawór a tłok powodując jego skrzywienie i spęcznienie trzonka,w sytuacji gdy by coś podeszło pd przylgnię trzonek by nie spęczniał a silnik miał by tendencję
    do zablokowania się.W przypadku gdy by Pan Y oparł tłok o zawory czemu tylko jeden?
    Przebieg całej sytuacji był natychmiastowy zauważcie że w tłoku dziursko a olej jest i nawet nie zdążył pójść w wydech.

  • #15 23 Wrz 2011 07:37
    fake_nick
    Poziom 17  

    urwany grzybek , zadna nowość , czesto to widze w tdi
    powiedzcie co to jest , do silnika nic nie wpadło chociaz tak to wygląda
    Ciekawostka-Tania wymiana rozrządu Focus -skutek.

    Uploaded with ImageShack.us

  • #16 23 Wrz 2011 08:11
    ociz
    Moderator Samochody

    Urwane trzonki zaworów widziałem wyłącznie po wcześniejszej kolizji z tłokiem. Te czekanie na części też podejrzane bo nawet w zasranym Auto Land takie rzeczy zawsze na półce mają.

  • #17 23 Wrz 2011 11:26
    1078231
    Usunięty  
  • #18 23 Wrz 2011 12:53
    PCcepuk
    Poziom 19  

    raczej mu coś wpadło, a moze ot -złośliwość rzeczy martwych....

    wymieniał rozrząd i pech chciał ze potem silnik padł....
    pare lat temu miałem przypadek, przyjechał dziadek starym fiatem UNO co by mu zawory podregulować,
    zawory zostały przeregulowane -ale postanowiłem raz jeszcze założyć klucz i silnikiem ręcznie pokrecic i sprawdzić luzy, jeden obrót, drugi, a przy trzecim traaaaach -pasek się rozdarł, sam rozszedł sie w sobie...
    wołam dziadka i pytam kiedy rozrzad wymieniał ? bo szczescie w nieszczesciu ze silnik nie pracował...
    a on ze wszystko było dobrze od nowości ze ma jeszcze 10tys.km do wymiany, on tylko teraz zawory chciał wyregulować i ze mu zepsułem samochod wiec mu mam w gratisie naprawić :)
    UNO smigało 12 lat na oryginalnym pasku, ale jeszcze miało 10tys, km do wymiany, dziadkowi nie przeszkadzało ze pasek juz nalezy wymienić ze starości i tu własnie sa takie ciężkie przypadki, gdyby dziadek wyjechał i padł by mu pasek -było by na mnie :)

    dlatego ciezko osadzac....

  • #20 23 Wrz 2011 16:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Sam się urwał - przecież są dwa chodzące współbieżnie - drugi też musiałby mieć ślad (skrzywienie, ślad na przylgni po przedmuchu itd). Trzonka w drugą stronę wyjąć z prowadnicy się nie da, to normalne - na trzonku zaczyna się od pewnej wysokości stożek o małej zbieżności przechodzący potem w grzybek. Czasem przy zdrowych prowadnicach nie da się wyjąć łatwo i normalnie - popychacz rozklepuje utwardzony łeb. Kilka lat temu w Astrze ze starym dieslem, eksploatowanej od nowości przez jednego właściciela się urwał, też ssący - nie wiadomo od czego, patologiczne zmęczenie materiału.
    Głowica raczej jeszcze do uratowania, ciekawe jak dół wygląda, czy panewka nie wyrżnęła bruzd w czopie powyżej wymiaru naprawczego.

  • #21 23 Wrz 2011 19:29
    1078231
    Usunięty  
  • #23 23 Wrz 2011 19:37
    1078231
    Usunięty  
  • #24 23 Wrz 2011 19:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Motronic napisał:
    Nie no myślałem żej est jakaś instalacja I czy II generacji gdzie możesz kręcić ile chcesz-odcinki nie ma. A wówczas łatwo przekręcić silnik.

    Spraktykowałem, nie przekręcisz obrotomierza, układ zapłonu blokuje dodatkowo, poprzez spadek energii iskry. Walcząc z modułami w Espero LPG edition na uszkodzonym module obrotomierz dobijał do słupka - ze sprawnym modułem już nie chciał.

  • #25 23 Wrz 2011 20:56
    1078231
    Usunięty  
  • #26 23 Wrz 2011 21:53
    robokop
    Moderator Samochody

    Motronic napisał:

    A skąd, wszelkie elektroniczne układy zapłonowe sa układami stałoenergetycznymi.
    No tak, ale też nie w nieskończoność.
    Cytat:
    Limiter zas tnie wtryski, pomijając cienkiego na gaźnku malucha.
    Że taki dlaczego tak to jest jasne. Ale zauważ że gaźnikowych silników ani na benzynie, ani na gazie nie szło przekręcić powyżej 7 -7,5rpm, pomimo elektronicznego zapłonu i braku limitera w układzie zasilania.

  • #27 23 Wrz 2011 21:59
    1078231
    Usunięty  
  • #28 23 Wrz 2011 22:14
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Motronic napisał:
    Mogło też być tak, że kręcili wałem tłok chwycił grzybek i przykrzywił, później na obrotach poprawił i po ptokach. .


    Tu jest odpowiedź.

    Wyraźnie widać na drugim garnku lekkie odgniotki.

  • #29 23 Wrz 2011 22:27
    panam
    Poziom 29  

    KOLEDZY jak pisałem powyżej, lekkie zgięcie zaworu albo złe dokręcenie śruby na wale i po ptakach.Miałem taki przypadek, jeden z mechaników niewiele myśląc dokręcił śrubę ganem i było ok. samochód odpalił chodził przez 5 minut ,po dodaniu gazu trzast i silnik zgasł. cylinder 1 urwany zawór i tylko jeden cylinder uszkodzone zawory

  • #30 23 Wrz 2011 22:30
    1078231
    Usunięty  
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME