Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto do 10k, oszczędne: Renault Laguna II, Audi A6, Mercedes E

zonas 22 Wrz 2011 08:01 6727 19
  • #1 22 Wrz 2011 08:01
    zonas
    Poziom 16  

    Witam.
    Planuję zakup auta z zagranicy. Mam na to 10k pln (~2500E) + na opłaty i wymiany.
    Wiem, że to nie super dużo, ale nie piszcie proszę, że nic za to nie kupię, takie rzeczy tylko w Erze itp.
    6 lat temu kupiłem za te pieniądze Kię Clarus 1,8 z lpg i do dzisiaj uważam to za super zakup.
    Mam 3 typy, żadnego z tych aut nie miałem, więc proszę o ocenę użytkowników.
    Moje potrzeby - ~25kkm/rok, raczej krótkie trasy, po 35-50k jedna.
    Zależy mi na czymś, w co nie będę musiał inwestować i będzie tanie w kosztach jazdy. Więc albo LPG albo Diesel.

    Typ 1 (mój) - Renault Laguna II:
    rocznik 2002-2003
    raczej sedan niż kombi
    raczej lpg niż diesel (ten ma od stycznia pójść w górę).
    Komentarz - miałem Lagunę 1 Ph2 1,9dti, auto było i wygodne i oszczędne i fajne.

    Typ 2 - Audi A6 C5:
    rocznik 1998-1999
    tu raczej diesel
    też raczej sedan.
    Tu plusem jest wygląd, komfort i niezawodność VAG

    Typ 3 - Mercedes E:
    rocznik 1996-1997
    diesel oczywiście
    też raczej sedan.
    Tu chyba nie trzeba komentować.

    Zależy mi przede wszystkim na opinii osób, które miały do czynienia z tymi autami.
    Z góry dzięki za podpowiedź.

    -1 19
  • #2 22 Wrz 2011 08:15
    Richter
    Poziom 31  

    Offtopic :) Kup sobie seicento 1.1 Sporting z LPG ~ 2006 rok. Spalanie 7L LPG.
    LPG=2,50*7= 17,5 zł /100 km :)

    0
  • #3 22 Wrz 2011 09:23
    zonas
    Poziom 16  

    Ehhh... Zawsze się znajdzie ktoś, kto nie ma nic do powiedzenia...
    Można prosić, tłumaczyć i po co...
    Śmieszy Cię oszczędność w wydatkach w tego typu autach?
    Jakie Ty masz i jakie ma spalanie?
    Utrzymaj 2 tego typu samochody - dwa przeglądy w roku (400zł) + ubezpieczenia (po 600zł).
    Do tego przy (wspólnie, przykładowo) 50km/dzień i Twoim założeniu Seicento to 270zł, + te 30zł(będzie mało) na benzynę na rozruch daje 3600 w skali roku. Nie liczę ŻADNYCH części, napraw itp. Dolicz tylko opony, wymiany płynów i filtrów - 1000zł. Wydajesz ponad 6000zł rocznie, czyli 3 średnie krajowe netto. Nie wiem co jest śmiesznego w przeznaczaniu 25% swoich zarobków na tak oszczędne auto jak wspomniałeś... Można kupić sobie coś z 3.0 i wydawać 50% zarobków. Wtedy jest poważniej?

    0
  • #4 22 Wrz 2011 09:35
    Richter
    Poziom 31  

    Zonas jeśli do mnie adresujesz post, to podając Seicento podałem moje auto/spalanie.

    0
  • #5 22 Wrz 2011 09:50
    zonas
    Poziom 16  

    W sumie do Ciebie, ale nie powinienem. Myślałem, że się nabijasz z posiadaczy Seicento.
    Dla mnie auto za małe. No i to Fiat.

    0
  • #6 22 Wrz 2011 10:52
    Richter
    Poziom 31  

    zonas napisał:
    Myślałem, że się nabijasz z posiadaczy Seicento.


    No coś ty, co prawda mocą nie powala, ale na pełnym zbiorniku 28L zrobię 400 km. Oszczędność jest ogromna, eksploatacja tak samo, mnóstwo zamienników na rynku, rynek wtórny też mocny. Polecam ci również, Astrę z 2000 specjalna edycja silnik 1.6 benzyna do gazu.

    0
  • #7 22 Wrz 2011 15:28
    sebol*
    Poziom 15  

    zonas napisał:
    Auto do 10k, oszczędne: Renault Laguna II, Audi A6, Mercedes E

    Oszczędny samochód jest mały i lekki. Lampucera typu A6 czy jakieś dwu tonowe kloce od mercedesa, to nie to czego szukasz... Chyba że nie szukasz tego co napisałeś tylko chcesz pocieszenia. To nie są samochody do robienia oszczędności, nie są tanie ani w eksploatacji, ani w naprawach. Po za tym co tam za diesel będzie siedział w mieciu z tych lat ? Zwykły pośredni rechot ? :roll:

    0
  • #8 23 Wrz 2011 07:13
    zonas
    Poziom 16  

    Cytat:
    Oszczędny samochód jest mały i lekki.


    W ogóle się z tym nie zgodzę.
    Jeżeli to będzie Mercedes 2,2D, niech spali 9 litrów diesela.
    Alternatywnie Ford escort 1,6 benzyna będzie kosztować każdy kilometr tyle samo.
    Po za tym 14'stoletni mercedes wygląda częściej lepiej niż 10 letnia astra. Nie wspominając o komforcie itd.

    Jak wygląda wg kolegi oszczędny samochód? <800kg <1,2 ?

    0
  • #9 23 Wrz 2011 08:22
    PUPILANDER
    Poziom 15  

    Zgadzam się z sebolem. O Lagunie i A6 się nie wypowiem bo nie używałem. Miałem Mercedesa W210 1998 3.0TD teraz mam W210 2002 2.2CDI. E-klasa z 2.2D będzie strasznym mułem którym trudno będzie "uciec" z ronda. Jeśli już auto ma być oszczędne to tylko CDI, ale tych silników nie dostaniesz w mietkach z roczników które Cię interesują i niestety ich eksploatacja jest droga.

    zonas napisał:
    Jak wygląda wg kolegi oszczędny samochód? <800kg <1,2 ?
    Lepiej będzie jak Ty przedstawisz swoją definicję oszczędnego auta, bo Twoje typy wg mnie do oszczędnych nie należą.

    0
  • #10 23 Wrz 2011 11:53
    sebol*
    Poziom 15  

    zonas napisał:
    Jak wygląda wg kolegi oszczędny samochód? <800kg <1,2 ?
    Oczywiście, patrz wyżej - przykład Seicento. Po to palisz paliwo, żeby pokonać opory toczenia i powietrza, a te zależą od masy, wymiarów i Cx, drugorzędnie od sprawności silnika - a wolnossący klekot z pośrednim wtryskiem to archaizm...
    zonas napisał:
    Jeżeli to będzie Mercedes 2,2D, niech spali 9 litrów diesela.

    I to jest oszczędny samochód ? Jakie to ma osiągi :D Strach ciężarówki wyprzedzać... Przy tej ilości benzyny (średnio 7-8 litrów na setkę), która kosztuje praktycznie tyle samo co ON, to ja se śmigam samochodem z 10 sekundami do 100km/h nie starając się jakoś szczególnie oszczędnie jeździć... I nie przejmuje się że mi turbo padnie, pompa, wtryski etc...

    0
  • #11 23 Wrz 2011 12:41
    chojinka
    Poziom 27  

    jeśli chcesz duże auto to:
    1. audi a6 z silnikiem 1.9tdi jest najlepszym rozwiązaniem ale raczej szybko nie znajdziesz nic w dobrym stanie. silniki maja juz grubo poprzekręcane liczniki.przednie zawieszenie jest drogie w naprawie. uważaj na silniki 2.5tdi - są awaryjne dlatego też tanie w zakupie, natomiast w naprawie wychodzi drogo.
    2. mietek E 3.0 D jest świetny i nie do zajechania ale zawieszenie nie jest zbyt trwałe a rdza wdziera sie przez zakamratki do wnętrza. Jest to wada raczej tańsza do usunięcia niż w przypadku audi - naprawa silnika i doprowadzenie go do idealnego stanu.
    sprawdź stan reflektorów, miejsca pod uszczelkami i dyferencjał - tam może być masakra - jak będzie cos tam trzeszczało to lepiej odpuść.
    najważniejsze że części są tanie!

    0
  • #12 23 Wrz 2011 13:32
    PCcepuk
    Poziom 19  

    kazdy ma inne pojęcie luksusu, oszczedności i śmigania :)

    zaczynałem od maluch, itd, itd...
    teraz mam SUVa i spalanie od 6 do 10l ON -zalezne od fantazji, i uwazam ze jest oszczedny i przyjemny w/g spalania...

    w zimie wsiadam do ciepłego samochodu, odmarznieta szyba przednia, lusterka i grzeje mi w dup.. fotelik -webasto swoje robi, ale za to jak przyjemnosc :)
    i choc kiedyś wspominam z nostalgia mojego seja sportinga, ceny jego czesci, spalanie -to juz bym nie wrocił do skrobania, przymarzania kurtka do blaszanych drzwi, czy walki na drodze w zimie, itp...
    nie uwłaczm nikomu -tylko autor postu chce wiekszej klasy auta i pyta ktore ekonomiczne...?


    zonas:
    ad.1 - trudny samochod, trzeba uważać lubia miec problemy z elektronika, silniki diesla nie sa rewelacyjne :(, ale poza tym autko fajne (nie patrz co ma iść od stycznia w góre !)

    2.dobry wybór, ale musisz uwazac na silniki 2,5tdi -PORAŻKA, padaja rozrządy jak muchy -dokładnie szklanki samoregulatorów i robia spustoszenie w silniki -VW sie nawet do tego przyznał, poprawiono je po 2001roku.

    3.z tego rocznika to tylko buda w miare fajna, silniki raczej takie...."dziadkowate" bez werwy... ale za to nie zmordowane, 1 mln na liczniku a On dalej klepie

    0
  • #13 23 Wrz 2011 14:34
    zonas
    Poziom 16  

    Ok, czyli wychodzi nr.2 z 1,9tdi.
    Wstępnie budżet trzeba zwiększyć do 12k zł (euro szaleje).
    Właśnie o takie rady mi chodziło...

    0
  • #14 24 Wrz 2011 16:38
    PCcepuk
    Poziom 19  

    no no spokojne zonas... :)

    A6 z 1.9tdi bedzie chodziła jak ten mercedes.... to duzy samochod i ciężki..

    takiego mesia tez wbrew pozorom warto kupić, pozycja 2 i 3 na równi, bez faworytów...

    0
  • #15 28 Wrz 2011 21:50
    zonas
    Poziom 16  

    Estetycznie, Audi mi (i pewnie nie tylko) dużo bardziej odpowiada od Mietka. Ale znowu jest pełno właśnie tych 2,5 których odradzacie, a 1,9 ze świeczką szukać i ceny o 10-20% wyższe.
    A jak jest z benzyniakami i LPG? Też jest jakiś model silnika, którego się wystrzegać?
    I jeszcze pytanko o porównanie A6 do A4 w kombi. Jak nie zauważałem tych samochodów za bardzo na ulicy, to już zauważam. Dużej różnicy wizualnej nie ma. A cena to ~ 30-40%!

    0
  • #16 28 Wrz 2011 22:29
    chojinka
    Poziom 27  

    A4 jest stanowczo mniejsze i dla rodziny może być trochę za ciasne, zawieszenie to niespodzianka
    silniki:
    A4 - 1.6 idealne do gazu ale wolny i paliwo/gazożerny.
    1,8T ma niezłego kopa i pali tyle co mniejsza jednostka przy normalnej jeździe
    (miasto 11-12L, trasa około 7-8L).
    1.9 TDI wszystkie wersje są wytrzymałe i oszczędne oraz tanie w naprawach.
    audi A4 bedzie stanowczo tańsze w eksploatacji .

    A6 - 1.8T już słabiej radzi sobie z dużą i ciężką budą ale jest wystarczający i w porównaniu z resztą benzynowych jednostek ekonomiczny jak na tak wielkie auto(12L w mieście).
    2.4 jest świetnym rozwiązaniem do tej bryły ale koszty eksploatacji będą już wyższe a spalanie w mieście nawet 16L. na trasie 9-10L.
    jak byś się zdecydował na duży silny silnik to zawsze jeszcze jest 2.8 benzynka która naprawdę daje frajdę z jazdy. auta z takimi silnikami mają droższe częsci zawieszenia, przeguby itd. musisz się z tym liczyć ale duże może więcej.

    0
  • #17 06 Paź 2011 22:02
    Zenek06
    Poziom 9  

    Witam. Miałem rózne auta i silniki. Zdecydowanie preferuję silniki mocniejsze,wbrew pozorom przy dużym zapasie mocy są ekonomicznejsze. Merc 124 230E 136Km lpg - spalanie w mieście: 13,5l a teraz mam W210 E320 V6 224Kmlpg - miasto 12,5l. 2,5l lpg x 2,8zł/l = 35zł i to podzielić p cene On 5,2zł = 6,7l. Czyli mój mesio pali tyle na 100km co silnik 1,9 tdi oszczędnie jeżdżony. O komforcie już nie wspomnę. Pozdrawiam

    0
  • #18 07 Paź 2011 01:10
    sirsizar
    Poziom 11  

    Witam. Miałem dwie Laguny II '03 i '04 w dieslu 1.9 dCi i muszę powiedzieć, że spalanie bylo rewelacyjne. Od 6,2 litra/100km w mieście do nawet 4,9l/100 km w długiej trasie. Jest to zasługą niewielkiej masy pojazdu ( plastikowe błotniki, aluminiowe elementy podwozia i 6-cio biegowej skrzyni biegów ). Oczywiście nie ma co porównywać komfortu jazdy z jakimiś tam limuzynami ale zwrotność, spalanie, dostęp do części i cena to są atuty tego auta

    0
  • #19 01 Gru 2011 00:57
    inhalt
    Poziom 10  

    Piszesz o roczniku 96-97 czyli Mietka rozważasz W210. Niestety nie jest to najlepszy model MB. Zaraz posypią się gromy, że bez gwiazdy itd... ale ja pisze to jako posiadacz MB (tylko własnie W124, bo okular gnije dużo szybciej i do tego jest zdecydowanie bardziej awaryjny).
    Obawiam się, że za tę kasę nie będziesz w stanie znaleźć okulara w niezłym stanie, a kupić go w kiepskim stanie to będziesz miał skarbonkę bez dna.
    Jeśli ma być tanio to odradzam W210 za 2,5 tys. Euro. Tani zakup, ale co potem?
    Może - jeśli nie znajdziesz A6 z motorem 1.9 - to pomyśl nad Sharanem itp z motorem 1.9 TDI. Tam zabezpieczenie antykorozyjne nie jest złe, a pojawiajace się kłopoty z elektryką nie są aż tak trudne do ogarnięcia.

    0
  • #20 02 Gru 2011 23:48
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    inhalt napisał:
    Może - jeśli nie znajdziesz A6 z motorem 1.9 - to pomyśl nad Sharanem itp z motorem 1.9 TDI. Tam zabezpieczenie antykorozyjne nie jest złe, a pojawiajace się kłopoty z elektryką nie są aż tak trudne do ogarnięcia.

    Ten samochód to jedna wielka porażka od elektryki, rdzy, ogrzewania począwszy, a na kulturze pracy silnika TDI kończąc...
    Diesle z tamtych ( szczególnie obiekty marzeń : audi MB, VW itd) to w 90% zajeżdżone trupy.
    Za 10 tys szukałbym lanci kappy z 2.4 JTD ( można uchodzić niezłą sztukę) a to dzieki opini o złomowatości tych aut, ale prawda czasu okazała sie inna- to bardzo dobry i niedoceniany model o niskiej awaryjnosci, mocna blachą i lakierem, a komfortem nie ustępuje wymienionym tu A6 i MB. Prawdziwa perełką jest silnik 2,0 20V turbo 220KM... Za stosunkowo mała kase.

    0