Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 TDI 115PS SILNIK NIEMA MOCY

22 Wrz 2011 12:16 3080 5
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich.Proszę o pomoc.Co może być przyczynom że wczoraj w czasie jechania nagle spadła całkowicie moc ledwo doturlałem się do domu,przy naciskaniu gazu nic prawie nie reagował max to dochodziło do 2tys obrotów i to z bólem.Dzisiaj rano bez problemu odpali ale obroty miał nie równe,nie dało się nim ruszyć i kopcił.Proszę o poradę co może być przyczynom???
  • Poziom 34  
    Masz jako takie pojęcie o tym co i gdzie znajduje się w komorze silnika ?
    Jeśli nie to od razu proś kogoś kto ma o tym pojęcie i sprzęt aby zajrzał do komory silnika i spojrzał w ewentualne błędy zapisane w sterowniku silnika, wykonał test elementów wykonawczych, podejrzał wartości bieżących parametrów pracy silnika i jego osprzętu.
    Przyczyn może być kilka i nie będę zgadywał na czuja.
    Już sam opis cyt. "nagle spadła moc ledwo doturlałem się do domu" świadczy o tym, że nie masz pojęcia co to jest tryb awaryjny itd. itp. więc sam pewnie nic nie ustalisz.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Nawet jeśli napisze ktoś co może byc przyczyną to nie radze Ci samodzielnie tam grzebać bo możesz zrobić kuku swojemu autku. Sądząc po Twoim opisie nie za bardzo konkretnym to moze byc np problem z nastawnikiem pompy, ale to tylko jedna z wielu możliwości. Oddaj auto do kogoś kto wie gdzie jest pompa, turbo itd. Niech zrobi diagnostykę to bedzie coś wiadomo.
  • Poziom 8  
    Dziękuje bardzo za pomoc już doszłem do tedo co dyło przyczynom.Klapa zamykająca nie działała od EGR poniewasz wypieła sie z mocowań i przez to wogóle nie miał mocy.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że kopcił na siwo-biało, rozrusznik kręcił szybko jakby silnik nie miał kompresji a reakcja silnika nie zmieniała się po jego zgaszeniu i ponownym uruchomieniu to już przynajmniej dla mnie byłaby to wystarczająca podpowiedź. Zawsze proszę aby założyciel tematu pisał, że jeżeli kopci to przynajmniej proszę podać info na jaki kolor. Jestem pewien, że kopcił na kolor jaki podałem wyżej a przy tym spaliny śmierdziały niespaloną ropą ale takiej informacji w opisie brakło. Inaczej równie dobrze objawy mogą świadczyć o trybie awaryjnym z wielu powodów. Uwierz mi, że siłownik zamykający klapę gaszącą nie jest w stanie wypiąć się sam z siebie - do tego trzeba użyć konkretnej siły by zdjąć koniec trzpienia siłownika z dźwigni osi obrotu klapy gaszącej a przy tym zawór EGR wewnątrz musi być konkretnie uwalony w syfie by uniemożliwić całkowite przymknięcie się klapy gaszącej co w efekcie powinno doprowadzić do zgaśnięcia silnika lub braku możliwości jego uruchomienia. Wiem co piszę bo sam miałem z klapą gaszącą problem a konkretnie ze zwarciem na instalacji elektrozaworu N239, który podaje podciśnienie na siłownik zamykający tę właśnie klapę ale (prawidłowo) tylko podczas wyłączenia zapłonu.
  • Poziom 8  
    Nie obraziłem się ja nie z tych,a kopcił na biało.Poprostu plastiki się powyrabiały i ztąd powód wypięcia sie mechanizmu.