Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f 95r brc sequent24 szarpie.

22 Wrz 2011 15:38 5508 15
  • Poziom 8  
    Witam.

    Mam problem z (Mazda 323f 95r brc sequent24) szarpaniem w okolicy 1500-2500obr. na LPG.
    instalacja brc sequent24

    Dzieje sie tak po przełączeniu sie auta na gaz, do pełnego rozgrzania silnika(wg. wskazówki cieczy chłodzącej) , później problem znika.

    Wolne obroty:
    Na wolnych obrotach auto chodzi normalnie nic nie faluje zarówno na pb jak i na LPG. oraz na zimnym lub ciepłym silniku.

    Jazda:
    Gdy powoli wciskam gaz na LPG auto przyspiesza normalnie, natomiast gdy mam np 2000obr (obojętnie jaki bieg) i wcisnę gaz energicznie to szarpnie, zadławi się. mowie tu cały czas o jeździe na nie do końca rozgrzanym silniku. Kiedy auto rozgrzeje się do końca problem znika całkowicie.
    jest to bardzo uciążliwe i niebezpieczne np przy ruszaniu na skrzyżowaniu jeśli nie wkręcę go trochę na obroty to potrafi zgasnąć.
    bylem już u gazwonikow niby coś robili ale nic się nie zmienia, twierdza ze wszystko jest OK.
    Dodam ze jest to bardzo powtarzalne zjawisko zawsze tak samo i tylko na jeszcze zimnym silniku.

    nie wiem czy to coś pomoże ale jesli ustawie auto na Pb to delikatnie czuje małe zamulenie tez w okolicach 2000tys obr.

    swiece wymienione + kopolka, przewody. i szczelina na swiecach zmniejszona.
    sonda lambda wymieniona.
    wczoraj przeczyściłem przepustnice.
    ustawiłem TPS (zgodnie ze wskazówkami na elektrodzie)

    problem nadal jest i nic sie nie zmienilo. prosze o pomoc
  • Poziom 8  
    chyba nie ma nikt pomysłów..
  • Poziom 22  
    Po co zmniejszyłeś przerwę na świecach ? Zajeździsz zapłon. Jakie przewody założyłeś ? Podpowiem ci że w mojej 323F BG było to samo i dopiero 3 komplet przewodów NGK wyeliminował problem. Zakładałem tanie Janmory i zawsze to samo było. Sprawdź jeszcze kody błędów na PB. Może coś wylezie :)
  • Poziom 8  
    błędy sprawdziłem . nic nie ma a przewody mam właśnie ngk . przerwę na świecach zmniejszyłem bo mi sie pomysły skończyły... ;/


    ale dowiedziałem sie od gazownika ,ze możne mieć związek z reduktorem, kiedy woda chłodząca jest jeszcze niedostatecznie gorąca a komputer brc zbyt wcześnie zmienia skład mieszanki. pytanie tylko czy na zimnym silniku komputer od lpg podaje inny skład mieszanki ?
  • Poziom 35  
    BRC który masz przełcza na gaz jak reduktor sie rozgrzeje, a za skład mieszanki odpowiada mapa gazowa.
    Ja bym przyjrzał sie wtryskom czy nie są zaklejone i filtrowi fazy lotnej.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Trzeba by było jeszcze sprawdzić temperaturę przełączania instalacji. Gazownicy czasem celowo zaniżają żeby szybko załączyć zasilanie gazowe a to pozorna oszczędność
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna parownika była już wystarczająca. Drugi : reduktor jest wpięty równolegle do nagrzewnicy powietrza, jak założysz opaskę zaciskową na przewód zasilający nagrzewnicę to możesz nieco zacisnąć , zwiększyć przepływ przez reduktor i poprawić warunki jego pracy. Trzeci sposób to włączenie reduktora szeregowo z nagrzewnica i w końcu czwarty : wymiana reduktora na większy , który odparuje i dogrzeje gaz przy niższej temperaturze płynu chłodniczego.
  • Poziom 8  
    witam.
    w końcu załatwiłem przewód i program sequent p&d
    temp. przełączania jest 30 stopni
    próbowałem zmienić w zakładce "parametry przejściowe/ zimny silnik "

    zarówno na + jak i - (chwilowe wzbogacenie mieszanki przy wejściu).
    zero rezultatu. ;/
    później w zakładce
    parametry przejściowe /pompowanie w (procentowe dodawanie lub zubożenie mieszanki w chwili dodawania gazu)

    niestety nie mam map sensor wiec tylko tam można było coś zmienić.

    różnicy praktycznie wcale....

    mam pytanie jak bym zmienił reduktor na genius 1500 (w tej chwili jest model 1200 z podcisnieniem) to czy będzie trzeba ponownie wystroić mapę ?
    brc sequent 24
  • Poziom 34  
    mają identyczną skorupę więc i identyczną moc grzewczą parownika , różnią się ciśnieniem roboczym 1200 mbar i 1500 mbar - co oczywiście wymaga nowego strojenia sterownika.
    Możesz też kupić inny (tańszy ale wydajniejszy) reduktor i ustawić na nim ciśnienie 1,2 bara ale to też wymaga połączenia ze sterownikiem w celu odczytania i ustawienia tego ciśnienia . :D
  • Poziom 12  
    Ja również posiadam taką mazde, 323f Ba, silnik 1,5. Instalacja gazowe BRC sequent 24, obecnie zaprogramowana sofrem P&D. Objawy takie same. na zimnym przy niskich obrotach pomocniejszym wciśnięciu gazu szarpie. reduktor wymieniony na nowy, wtryski też nowe. Mam kabel , mapsensor skalibrowałem OEM. Mapy na dodze zrobione, pokryte. Nie mam pojęcia co jest grane z tą instalacją..
  • Poziom 12  
    Z tego co mi wiadomo, to ta mazda ma sekwencyjny wtrysk gazu. Nie przechodzi na półsekwencję itp.

    Wtryski były pomarańczowe BRC. Obecnie zamontowałem Barracudy. Polska produkcja. oporność 1,9 Ohm. Dysze rozwierciłem tak, żeby czas wtrysku gazu był o ok 1ms dłuższy niż czas wtrysku benzyny.


    dziwne, że poprzednia mazda z tym samym silnikiem oraz dużo gorszymy wtryskami, bo czerwonymi valtekami, działała ok, także na zimnym silniku.
  • Poziom 12  
    Na benzynie nie szarpie w ogóle. Na gazie jak się rozgrzeje, też nie szarpie.
    Szarpanie występuje tylko na gazie i tylko zanim silnik się nie rozgrzeje. Myślę, że przy temperaturze wody nieco poniżej 50 stopni przestaje szarpać.
    Myślę, że nie powinno tak być zważając, że reduktor jest nowy ( genius mb1200) oraz wtryskiwacze także nowe.
  • Poziom 12  
    eh, patrzyłem, ale nie widzę niepokojących spadków. Co prawda nie znam się na tym i nie wiem jaki spadek (ile mbar) jest już niepokojący.

    Przykładowy screen sprzed kilku dni:
    akurat na tych ustawieniach jest korekcja mieszanki o 7% na zimnym, bo myślałem, że zalewa silnik. Niestety poprawy brak.

    Na dolnym wykresie widać obroty oraz ciśnienie:

    Mazda 323f 95r brc sequent24 szarpie.