Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba i centralny zamek

twardy1 30 Lis 2004 14:22 18375 19
  • #1 30 Lis 2004 14:22
    twardy1
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z podlaczeniem centralnego (pneumatyczny) pod alarm nie wiem pod ktore przewody w centralnym zamku podlaczyc alarm.
    Prosze o pomoc, z gory dziekuje.

    0 19
  • #2 30 Lis 2004 19:18
    wloc
    Spec od samochodów

    ktory to rocznik cordoby bo byly dwa sterowania dwoma plusami i naprzemian plusem i minusem

    0
  • #3 01 Gru 2004 14:51
    twardy1
    Poziom 9  

    Jest to rocznik '95

    0
  • #4 01 Gru 2004 19:28
    kzaw
    Poziom 27  

    Sterowanie dwuprzewodowe plusem. Popielato/czerwony zamykanie, popielato/czarny zamykanie . Przewody znajdują sie w sześciopolowym złączu konektorowym wiązki wychodzącej z drzwi kierowcy.

    0
  • #5 05 Gru 2004 10:08
    twardy1
    Poziom 9  

    Troche sie pomeczylem i wszystko dziala juz ok. Wstawilem dwa przekazniki.
    Dzieki za pomoc. Pozdrawiam

    0
  • #6 13 Lut 2005 22:14
    Sebuss
    Poziom 10  

    Witam, mam ten sam problem co kolega, mam Cordobe Vario 99r, sterowanie z kluczyka centralnym i alarmem, kodowalem kluczyk i moduł go przyjmuje, ale niestety nie działa mi centralny, czy ktoś mógłby mi udzielić paru fachowych rad????

    Czy ktoś posiada schemat instalacji z w/w samochodu???

    0
  • #7 13 Lut 2005 23:04
    zepol
    Poziom 21  

    Co to znaczy, że moduł przyjmuje kluczyk, a centralny nie działa? To skąd wiadomo, że przyjmuje? Czy centralny w ogóle działa? Czy kluczyk jest odpowiedni? Podaj trochę więcej szczegółów - bo nic nie wiadomo...

    0
  • #8 14 Lut 2005 09:04
    Sebuss
    Poziom 10  

    zepol napisał:
    Co to znaczy, że moduł przyjmuje kluczyk, a centralny nie działa? To skąd wiadomo, że przyjmuje? Czy centralny w ogóle działa? Czy kluczyk jest odpowiedni? Podaj trochę więcej szczegółów - bo nic nie wiadomo...


    Znalazłem na tym forum instrukcje programowania kluczyka co centralnego zamka:
    Cytat:

    Zdalne sterowanie falami radiowymi modele do 1999.
    - Włączyć zapłon na krócej niż 5 sek.
    - Wyjąć kluczyk ze stacyjki.
    - Nacisnąć przycisk zamykający.
    - Nacisnąć przycisk otwierający 3 razy.
    - Puścić przycisk zamykający. Jeśli kod kluczyka zostanie przyjęty przez moduł sterujący zadziała zamek centralny.


    Po wykoaniu tych czynności dioda na kluczyku zaczyna migać, pomiga i przestanie, dowiedziałem sie, że oznacza to iż moduł przyjął kod kluczyka.

    Ale ku mojemu nieszczęściu nie działa centralny, poprostu nie zamyka ani nie otwiera. Chciałbym to naprawić, ale ostatnio jak zaglądałem do drzwi to zobaczyłem 3 kable trafiające do siłownika oraz jeden gruby sztywny "przewód" Podobno posiadam pneumatyczny centralny zamek, ale to tylko moje przypuszczenia.
    Mam CORDOBE VARIO z 1999roku.

    Za wszelką pomoc wielkie dzięki.

    0
  • #9 15 Lut 2005 01:04
    zepol
    Poziom 21  

    Ostatnio na forum było to tu :https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=236264&highlight=
    Poszukaj jednak jeszcze bo ten temat występował już kilka razy.
    Co do pilota to nie jest wprogramowany, jeśli nie działa... Nie zakładam usterki zamka, bo wtedy nie działałoby coś jeszcze, np. brak sterowania z drzwi kierowcy, ogólny brak reakcji zamka, zamykanie i ponowne otwieranie, itp. A czy w ogóle możesz zamknąć centralny w jakikolwiek sposób? Bo jeszcze trochę i wyjdzie, że czepiamy się kluczyka, a centralny w ogóle "zdechł"...
    A czy ten pilot to jest na pewno ten model który powinien być?

    0
  • #10 15 Lut 2005 09:19
    Sebuss
    Poziom 10  

    Witam, dzięki za odpowiedz, jush postaram sie wyjaśnić pare rzeczy.

    Nie potrafie nawet otworzyć wszystkich drzwi przy pomocy kluczyka, otwierając drzwi od kierowcy musze sobie ręcznie pootwierać wszytskie drzwi, dobija mnie to już. Jeszcze sprawdzę jedną możliwość, czy czasem poprzedni właściciel nie odłaczył centralnego.

    Alarm mi działa, jak uruchamiam alarm z kluczyka to kierunki migną, diodka na kluczyku mignie, niby centralny powinien działać, ale to jest to, ze nie działa.

    Czy ktoś może posiada fotke sterownika z centralnego zamka. Jeśli ktos posiada albo wie gdzie na tym forum sie znajduje taka fotka, bardzo proszę o link, bądz fotkę:)

    Aha jeszcze jedno, znalazłem ostatnio taką małą skrzyneczkę w moim bagazniku, do której są podłaczone kable biegnące z przodu auta i jeden gruby czarny (fi5) przewód, który leci do siłownika tylej klapy, jak można sprawdzić czy to co znajduje sie w "skrzynce" jest sprawne???

    Nie znam jeszcze tego auta na tyle dobrze zeby wiedziec co mu dokladnie dolega, liczę na Waszą pomoc.

    0
  • #11 15 Lut 2005 19:30
    borbet
    Poziom 12  

    sebuss napisał:
    Witam, dzięki za odpowiedz, (w tym miejscu powinno być słowo "już") postaram się wyjaśnić pare rzeczy.

    Nie potrafie nawet otworzyć wszystkich drzwi przy pomocy kluczyka, otwierając drzwi od kierowcy musze sobie ręcznie pootwierać wszytskie drzwi, dobija mnie to już. Jeszcze sprawdzę jedną możliwość, czy czasem poprzedni właściciel nie odłaczył centralnego.

    Alarm mi działa, jak uruchamiam alarm z kluczyka to kierunki migną, diodka na kluczyku mignie, niby centralny powinien działać, ale to jest to, ze nie działa.

    Czy ktoś może posiada fotke sterownika z centralnego zamka. Jeśli ktos posiada albo wie gdzie na tym forum się znajduje taka fotka, bardzo proszę o link, bądz fotkę:)

    Aha jeszcze jedno, znalazłem ostatnio taką małą skrzyneczkę w moim bagazniku, do której są podłaczone kable biegnące z przodu auta i jeden gruby czarny (fi5) przewód, który leci do siłownika tylej klapy, jak można sprawdzić czy to co znajduje się w "skrzynce" jest sprawne???

    Nie znam jeszcze tego auta na tyle dobrze zeby wiedziec co mu dokladnie dolega, liczę na Waszą pomoc.


    Może ta skrzynka to pompka centralnego zamka właśnie? Obadaj, czy przekręcanie kluczyka powoduje jakieś akcje (np. napięcie na przewodach sterujących - te wychodzące z drzwi kierowcy). Przypuszczam, że pompka padła i wymaga wymiany albo tylko rozebrania i poczyszczenia.

    PZDR

    0
  • #12 15 Lut 2005 23:29
    zepol
    Poziom 21  

    To urządzonko to kompresor zamka. Gruby przewód to ciśnieniowa rurka biegnąca po trójnikach do każdego siłownika. Powinna tam być kostka z typowym zaczepem (3 przewody) po której odłączeniu powinieneś mieć zasilanie (+12V) na lewym pinie patrząc z góry. Po przełączeniu zamka w drzwiach kierowcy przełącznik poda na drugi pin kolejne (+12V), które zniknie przy ponownym przekręceniu klucza w drzwiach. Jeśli tak jest to powinno być OK. Po wpięciu kostki ponownie do pompki powinna zacząć pracować jeśli wszystko jest w porządku. Jeśli nie to trzeba rozebrać plastikową osłonę kompresora po uprzednim odpięciu w/w kostki i odczepieniu rurki ciśnieniowej (to ta twarda). Najczęściej powodem są wypalenia lub przerwy na druku (czy bezpieczniki na skrzynce nie zostały zamienione na większe?), rzadziej wypalone styki przekaźników. Możesz spróbować sam naprawiać kompresor, wymienić na inny używany, lub zwróć się z tym do jakiegoś fachowca.
    Jedno jest pewne - zapomnij o działaniu zamkiem z pilota do czasu uruchomienia zamka centralnego sterowanego z wkładki kierowcy!
    Ale zanim zaczniesz wszystko sprawdzać, zacznij może od dokładnej kontroli bezpieczników w skrzynce - sprawdź dokładnie bo to podstawa.
    Powodzenia!

    0
  • #13 16 Lut 2005 08:49
    Sebuss
    Poziom 10  

    Wielkie dzięki za odpowiedz, teraz czas się zabrać do roboty. Efekty mojej pracy opisze tutaj, ale póżniej :)

    0
  • #14 18 Kwi 2005 22:57
    Sebuss
    Poziom 10  

    Centralny działa, ale czy może mi ktoś powiedzieć czy jest to normalne że musze przytrzymac na pilocie "zamykanie" żeby ta pompka sobie zassała i przełaczyła sie na otwieranie????? Teraz mam tak, że musze 2x zamykac zeby dopiero móc otworzyć drzwi i 2x otwierać zeby zamknąc!!! czy jest to normalne?????

    I jeszcze jedno, czy zamykając drzwi kluczykiem centralny ma sie zamknąć???

    Aha zapomniałem napisac co zrobiłem, skleroza, wystarczyło pociągnąc nowe kabelki od sterowania do pompki w bagazniku, nie chciało mi sie szukac przerwy w obwodzie

    Pozdrawiam

    0
  • #15 19 Kwi 2005 10:35
    borbet
    Poziom 12  

    Sebuss napisał:
    Centralny działa, ale czy może mi ktoś powiedzieć czy jest to normalne że musze przytrzymac na pilocie "zamykanie" żeby ta pompka sobie zassała i przełaczyła się na otwieranie????? Teraz mam tak, że musze 2x zamykac zeby dopiero móc otworzyć drzwi i 2x otwierać zeby zamknąc!!! czy jest to normalne?????

    I jeszcze jedno, czy zamykając drzwi kluczykiem centralny ma się zamknąć???

    Aha zapomniałem napisac co zrobiłem, skleroza, wystarczyło pociągnąc nowe kabelki od sterowania do pompki w bagazniku, nie chciało mi się szukac przerwy w obwodzie

    Pozdrawiam


    Może coś jest nie tak podłączone albo potrzebne jest czyszczenie pompki centralnego?

    0
  • #16 19 Kwi 2005 19:37
    zepol
    Poziom 21  

    Rzeczywiście wygląda na to, że masz coś źle podłączone. Nie zamieniłeś sterowań?
    Zresztą z zamka kierowcy też powinien zamykać i otwierać, więc coś na pewno masz jeszcze nie tak. No i to naciskanie przycisków po dwa razy też normalne nie jest. Na pewno dobrze są podłączone sterowania? Z którego punktu do którego były łączone?

    0
  • #17 19 Kwi 2005 20:27
    Sebuss
    Poziom 10  

    Podłaczyłem z centralki mieszczącej sie pod poduszką pasażera, tam mam odbiornik z alarmu (fabryka), a doszedłem do tego po kabelkach, które leciały od pompki do tego sterownika, czerwono-zielony i czerwono-niebieski, aha jeszcze brązowy, domniemam masa.

    Mam nadzieje że nie pominąłem nic po drodze :)

    0
  • #18 20 Kwi 2005 02:48
    zepol
    Poziom 21  

    No to coś jest jednak nie tak... Ten brak sterowania z drzwi kierowcy, te odwrotne sterowania (zamknij aby otworzyć i otwórz by zamknąć ), ta konieczność powielania rozkazów pilotem - gdzieś jest jednak niezły błąd.
    Ja bym sprawdzał w pierwszej kolejności ten brak sterowania z klucza w drzwiach kierowcy - to podstawa. Pewnie trafiłbyś na ten punkt przez który cała ta zabawa. Wszystko to jednak ma trochę dziwne objawy :-(

    0
  • #19 20 Kwi 2005 19:28
    Sebuss
    Poziom 10  

    A czy ktos sie może orientuje w którym miejscu dokładnie znajduje się (powinna) centralka, może cos ma być jeszcze oprócz tego odbiornika z pilota?????

    0
  • #20 09 Wrz 2005 21:20
    Sebuss
    Poziom 10  

    Czy ktoś może orientuje się czy w samochodzie Cordoba Vario 99rok jest gdzies dodatkowa centralka sterująca pneumatycznym zamkiem centralnym, bo odbiornik pilota alarmu i centralnego znajduje się pod poduszką pasażera????

    Czy ktoś posiada może schemat przekażników z opisem który do czego służy, bo w tablicy przekaźników mam dwa wolne pola i nie wiem dlaczego

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo