Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 2.0 HDI 90KM 2001r poblem z uuchomieniem silnika

yogo1968 24 Sep 2011 01:53 7766 12
Testo
  • #1
    yogo1968
    Level 9  
    Witam
    Samochód bez widocznych przyczyn przestał nagle odpalać.Po wizycie u mechanika i wymianie wtrysków,pali ale cholernie ciężko.jak zapali to na wyższych obrotach pracuje bardzo dobrze.Problem pojawia się z chwila ustalenia obrotów biegu jałowego.Silnik zaczyna skakać,słychać klekotanie,i po jakimś czasie gaśnie,a wtedy to już kaplica.Trzeba użyć samostartu do ponownego uruchomienia.Podpięty komputer nie wykazuje żadnych błędów.Dziś wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia.Zapalił normalnie ,pochodził parę minut i wszystko od nowa,nie zapala.samostart,zapali,klekot i szarpanie silnika,gaśnie,moja głowa,ściana;)paliwo dochodzi,bo sprawdzałem.Kręciłem go parę minut,i naprawdę bardzo mało mu brakowało żeby zaskoczył.No tak prawie prawie zapalił ...i nic.Ponownie samostart,wyjechałem zrobiłem parę kilometrów.silnik chodzi jak złoto,żadnych spadków mocy,dobrze przyspiesza.Wracam do warsztatu,gaszę go,i od nowa...nie daje się uruchomić.zupełnie tak jakby nie dostawał tego paliwa.Mechanik twierdzi ,że układ paliwowy jest sprawny,tym bardziej,że sa momenty gdzie nawet na wolnych obrotach wszystko jest jak najbardziej ok,a w sekundę później klekot,obroty spadają i zdycha.Mój miszczu sugeruje wymianę EDC,a to dość kosztowne i nie chciałbym robić tego w ciemno.Aha,zanim go odstawiłem do warsztatu,przy uruchamianiu kręciłem go jakieś 20,30sek.ale zapalał,najpierw na 2 cyl.po chwili na 3 ,aż w końcu normalnie chodził.Wydaje mi się ,że jak jest zimny pali lepiej
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc,pozdrawiam Krzysiek
  • Testo
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Jeżeli Twój mistrzuniu pomierzy wiązki elektryczne silnika do sterownika i kabelki będą ok., to wydaje się że mechanik ma rację - uwalony sterownik. Często w tych autach/silnikach zamakały wiązki elektryczne, co doprowadzało właśnie do uszkodzeń sterownika... Najpierw pomiary dokładne wiązek i będzie wszystko jasne. Dziwi mnie jednak fakt, że komp. nie wskazuje usterek...
  • Testo
  • #3
    yogo1968
    Level 9  
    To znaczy nie wskazuje...hmmm...ma zapisane na stałe jakies dwa błędy,pierwszy dotyczy klimatyzacji,ale podobno jest mało istotny,drugi z kolei informuje o zwarciu do masy wentylatora.mechanik wymienił kostke i przewody,bo rzeczywiście były skorodowane.Przy testowaniu wentylator pracuje ok,zarówno na małej jak i na dużej predkości.przy testowaniu układu paliwowego przed wymianą pompy wys.cisnienia wartości skakały od 270ba na wolnych obrotach do 330(nie wiem jakie są prawidłowe).Natomiast jeżeli chodzi o wtryski oporność jest pomiędzy 75 a 80 omów,ale sterownik pokazuje że coś jest nie bardzo z drugim wtryskiem(wartości wahają się od 5 do -5 .Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu drugi wtrysk jest już ok,ale za to np.czwarty pokazuje identyczne dane.Po wymianie pomy na inną(nie nową he he)ciśnienie ustabilizowało się na 320 d0 400 ba na wolnych obrotach.Miszczu twierdzi,że dziwią go cholernie te rozbieżności na wtryskach.Po prostu raz dodają paliwa a następnym razem ujmują.
  • #4
    kokos_bp
    Level 17  
    a kodowanie wtrysków?
  • #5
    yogo1968
    Level 9  
    Witam
    Według mechanika tych wtrysków sie nie koduje.Nie są oryginalne(peugeot 406),ale maja identyczne numery
  • #7
    Jackall
    Level 27  
    Nie zapomnij, że we francuskich silnikach kolejność cylindrów liczymy odwrotnie niż w "normalnych" autach.
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    W renault nie w psa. Nawet jeśli tutaj nie ma to znaczenia. Wtryski nie wyrabają i tyle, trzeba zobaczyć jakie ma ciśnienia na listwie CR w czasie problemów. Test przelewu też dużo powie oraz jakość paliwa.
  • #9
    yogo1968
    Level 9  
    Witam
    Jeszcze pytanie.Zakupiłem nowy kompletny sterownik(wraz z BSI,BSM oraz kluczykami)od peugeota 206 2.0hdi SW.Wszystko jest ok,tylko mój stary ster ma jedną długą wtyczkę,a ten nowy trzy krótkie.Da sie toto zamontować w samochodzie,czy mam szukać dokładnie takiego jak stary ,a ten sprzedać gdzieś?Wiem,że to moja wina bo nie zwróciłem uwagi,więc oszczędźcie mnie w komentarzach:-)).Pozdrawiam
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie da się, łatwo szukać - trudno przerabiać.
  • #11
    yogo1968
    Level 9  
    Kurcze,nawet gdybym położył kompletna nowa wiązkę?
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Inną wiązkę, tak ale czy jest sens?
  • #13
    yogo1968
    Level 9  
    Witam
    Pomogła wymiana BSI i BSM.W tej chwili zero problemów.Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam;)