Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 2.0 HDI 90KM 2001r poblem z uuchomieniem silnika

24 Wrz 2011 01:53 6836 12
  • Poziom 8  
    Witam
    Samochód bez widocznych przyczyn przestał nagle odpalać.Po wizycie u mechanika i wymianie wtrysków,pali ale cholernie ciężko.jak zapali to na wyższych obrotach pracuje bardzo dobrze.Problem pojawia się z chwila ustalenia obrotów biegu jałowego.Silnik zaczyna skakać,słychać klekotanie,i po jakimś czasie gaśnie,a wtedy to już kaplica.Trzeba użyć samostartu do ponownego uruchomienia.Podpięty komputer nie wykazuje żadnych błędów.Dziś wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia.Zapalił normalnie ,pochodził parę minut i wszystko od nowa,nie zapala.samostart,zapali,klekot i szarpanie silnika,gaśnie,moja głowa,ściana;)paliwo dochodzi,bo sprawdzałem.Kręciłem go parę minut,i naprawdę bardzo mało mu brakowało żeby zaskoczył.No tak prawie prawie zapalił ...i nic.Ponownie samostart,wyjechałem zrobiłem parę kilometrów.silnik chodzi jak złoto,żadnych spadków mocy,dobrze przyspiesza.Wracam do warsztatu,gaszę go,i od nowa...nie daje się uruchomić.zupełnie tak jakby nie dostawał tego paliwa.Mechanik twierdzi ,że układ paliwowy jest sprawny,tym bardziej,że sa momenty gdzie nawet na wolnych obrotach wszystko jest jak najbardziej ok,a w sekundę później klekot,obroty spadają i zdycha.Mój miszczu sugeruje wymianę EDC,a to dość kosztowne i nie chciałbym robić tego w ciemno.Aha,zanim go odstawiłem do warsztatu,przy uruchamianiu kręciłem go jakieś 20,30sek.ale zapalał,najpierw na 2 cyl.po chwili na 3 ,aż w końcu normalnie chodził.Wydaje mi się ,że jak jest zimny pali lepiej
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc,pozdrawiam Krzysiek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator na urlopie...
    Jeżeli Twój mistrzuniu pomierzy wiązki elektryczne silnika do sterownika i kabelki będą ok., to wydaje się że mechanik ma rację - uwalony sterownik. Często w tych autach/silnikach zamakały wiązki elektryczne, co doprowadzało właśnie do uszkodzeń sterownika... Najpierw pomiary dokładne wiązek i będzie wszystko jasne. Dziwi mnie jednak fakt, że komp. nie wskazuje usterek...
  • Poziom 8  
    To znaczy nie wskazuje...hmmm...ma zapisane na stałe jakies dwa błędy,pierwszy dotyczy klimatyzacji,ale podobno jest mało istotny,drugi z kolei informuje o zwarciu do masy wentylatora.mechanik wymienił kostke i przewody,bo rzeczywiście były skorodowane.Przy testowaniu wentylator pracuje ok,zarówno na małej jak i na dużej predkości.przy testowaniu układu paliwowego przed wymianą pompy wys.cisnienia wartości skakały od 270ba na wolnych obrotach do 330(nie wiem jakie są prawidłowe).Natomiast jeżeli chodzi o wtryski oporność jest pomiędzy 75 a 80 omów,ale sterownik pokazuje że coś jest nie bardzo z drugim wtryskiem(wartości wahają się od 5 do -5 .Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu drugi wtrysk jest już ok,ale za to np.czwarty pokazuje identyczne dane.Po wymianie pomy na inną(nie nową he he)ciśnienie ustabilizowało się na 320 d0 400 ba na wolnych obrotach.Miszczu twierdzi,że dziwią go cholernie te rozbieżności na wtryskach.Po prostu raz dodają paliwa a następnym razem ujmują.
  • Poziom 17  
    a kodowanie wtrysków?
  • Poziom 8  
    Witam
    Według mechanika tych wtrysków sie nie koduje.Nie są oryginalne(peugeot 406),ale maja identyczne numery
  • Poziom 27  
    Nie zapomnij, że we francuskich silnikach kolejność cylindrów liczymy odwrotnie niż w "normalnych" autach.
  • Poziom 40  
    W renault nie w psa. Nawet jeśli tutaj nie ma to znaczenia. Wtryski nie wyrabają i tyle, trzeba zobaczyć jakie ma ciśnienia na listwie CR w czasie problemów. Test przelewu też dużo powie oraz jakość paliwa.
  • Poziom 8  
    Witam
    Jeszcze pytanie.Zakupiłem nowy kompletny sterownik(wraz z BSI,BSM oraz kluczykami)od peugeota 206 2.0hdi SW.Wszystko jest ok,tylko mój stary ster ma jedną długą wtyczkę,a ten nowy trzy krótkie.Da sie toto zamontować w samochodzie,czy mam szukać dokładnie takiego jak stary ,a ten sprzedać gdzieś?Wiem,że to moja wina bo nie zwróciłem uwagi,więc oszczędźcie mnie w komentarzach:-)).Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie da się, łatwo szukać - trudno przerabiać.
  • Poziom 8  
    Kurcze,nawet gdybym położył kompletna nowa wiązkę?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Inną wiązkę, tak ale czy jest sens?
  • Poziom 8  
    Witam
    Pomogła wymiana BSI i BSM.W tej chwili zero problemów.Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam;)