Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 470 opticruise brak biegow nieparzystych i wstecznego

24 Wrz 2011 18:04 10169 9
  • Poziom 9  
    Witam, problem polega na tym ze nie mozna wrzucic biegow nieparzystych 1,3,5,7,9,11 i biegu wstecznego. Biegi parzyste przerzuca. Wszystko natomiast dziala w trybie awaryjnym. Najgorsze jet to ze nie ma zadnych bledów. Po trasie kierowca wspominal ze pierwszo przepadly mu biegi nieparzyste, gdy stal kilka dni w domu przepadl dodatkowo bieg wsteczny, Do bazy zjezdzal w trybie awaryjnym. Czy ktos ma moze jakies sugestie ?
  • MetalworkMetalwork
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    wyglada na to jakby problem byl z podluznym ruchem wybieraka do tylu. Za podluzny ruch wybieraka odpowiada silownik ktory znajduje sie po prawej stronie skrzyni biegow i jest umieszczony podluznie wzgledem skrzyni. Steruja nim 3 elektrozawory V22, V23 i V24 ktore znajduja sie w 11 elementowym zespole zaworow znajdujacych sie na lewym boku skrzyni biegow. Sa to patrzac od przodu 3 pierwsze elektrozawory w gornym rzedzie. W wybieraku Opticruse dosc czesto wysiadaja oringi tlokow wybieraka. Sprawdz czy w twoim przypadku przy probie wlaczenia biegu nie ucieka powietrze wlasnie z tloka ruchu podluznego. Jesli tak to prawdopodobnie uszkodzony jest ktorys z oringow i tlok nie moze sie przesunac w zadana pozycje. Mozliwe jest tez mechaniczne uszkodzenie samego wybieraka. Mozna sprobowac to sprawdzic demontujac caly wybierak i probowac wrzucac nieparzyste biegi jakas breszka lub srubokretem. Jesli biegi wejda i auto ruszy to znaczy ze problem jest w sterowaniu wybierakiem.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    moim zdaniem sprawdził bym pół biegi skoro nie ma nieparzystych a parzyste są
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Macie racje, zupelnie zapomnialem o polbiegach. Kazdy sie moze pomylic. Przepraszam za zamieszanie
  • Poziom 9  
    Witam ponownie i dzieki bardzo za pomoc Panowie. Wiec na chwile obecna sprawa wyglada tak: wyminiony cylinder wraz z udzczelniaczami od połówek, ponieważ stary wyglądał juz nie ciekawie, niestety nic to nie zmienilo. Otwarta została pokrywa kontrolna z przedniej prawej strony skrzyni i zdjety wybierak. Wygłąda na to ze synchronizator po zmianie polożenia tłoka połówek przesuwa sie płynnie do przodu i do tylu. Po teście "Gearenga" brak jest jednak potwierdzenia ze strony przelacznika potwierdzenia od połówek. Czy obstawiali byscie przełącznik potwierdznia? Jakie parametry powiny trzymac przełaczniki potwierdzenia i czy po ewentualnej usterce przełącznika (czytaj przerwe w obwodzie) sterownik wykryje to jako błąd ?
  • Poziom 14  
    a w trybie awaryjnym są wszystkie biegi czy tylko parzyste
  • Poziom 9  
    W trybie awaryjnym sa wszystkie biegi
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Sprawdź instalacje miedzy kabiną a ramą z prawej strony tam najczęściej sę przeciera na przełącznik potwierdzenia bym nie stawiał

    Dodano po 7 [minuty]:
  • Poziom 9  
    Temat rozwiązany Panowie, przede wszystkim dzieki za pomoc. Oczywiście teraz opisze na czym polegal problem. Do sterownika nie docierał sygnał z przełacznika potwierdzenia B44. Okazało sie po pomiarach na złaczach C85 i C86 dochoodzącym do kabiny jest przerwa w obwodzie przełącznika potwierdzenia B44 ( tak jak kolega wcześniej zaznaczył najprawdopodobniej na połączeniu kabiny z prawej strony), ktorej to nie chcialo mi sie lokalizowac wiec postanowiłem puścić nową wiązkę. Po podłączeniu wszysko wróciło do do normy i skrzynka pieknie wybiera biegi. Także problem rozwiązany. Jeszcze raz dzieki bardzo wszystkim za ułatwienie mi roboty. Wszystkim jestem winien piwo za trafne spostrzezenia :)