Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot/Citroen 2.0i 8V XU10J2 - ustawienie razrządu (Jumper, Xantia, XM, 306)

sebek99 24 Sep 2011 18:07 8699 7
  • #1
    sebek99
    Level 15  
    Witam

    Ma Citroena Jumpera z 1998 roku z silnikiem 2.0i 80kW. Motor koncernu PSA na jednym wałku rozrządu o oznaczeniu XU10J2. Wymieniłem w nim uszczelkę pod głowicą i nie wiem jak ustawić rozrząd. Przed rozpoczęciem roboty nie spojrzałem w internet bo byłem pewien, że na pewno znajdę opis. Niestety nie mogę znaleźć nic konkretnego.

    Może ktoś opisać schemat postępowania przy ustawianiu rozrządu z założoną głowicą?

    Czy ten silnik jest kolizyjny?
  • #2
    micrus_poznan
    Level 14  
    Witaj tak silnik jest kolicyjny ustawienie rozrzadu w kole walka rozrzadu masz otrow 10mm pasujacy w otwor w glowicy i pod rozrusznikiem 5mm blokuje kolo zamachowe
  • #3
    sebek99
    Level 15  
    Ten na kole wałka widziałem. Tego na kole zamachowym nie. Poszukam. Hmm tylko jak ustawić wał? Dwa obroty wału to jeden wałka rozrządu. Chyba zdejmę pokrywę zaworów i wykręcę świece, żeby wyznaczyć gmp.
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    vipek82
    Level 10  
    Witam,
    poszukuję silnika do peugeota boxera 2.0 8v RFW iii znalazłem XU10J2 RFU czy może mi ktoś wyjaśnić jaka jest różnica między tymi silnikami, czy ten silnik RFU będzie pasował do osprzętu w moim silniku???? z góry dziękuję za odpowiedź
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    segi2051
    Level 1  
    doświadczyłem jużtej przekładki zgodzę sie z kolega trzeba przełożyć osprzet miska pompa oleju zmienić wlewy i bagnet ale ogolnie pasuje, no i sprzęglo musisz swoje zalozyc
  • #8
    robercikkk
    Level 10  
    ja też mam problem teraz z tym motorem, rok produkcji auta 2002 p. boxer po lifcie i salon po nr vin mówi że powinien być u mnie silnik RFL tym czasem ja odczytuję RFW. Problem w tym że już zamówiłem RFW i nie pasowało kilka rzeczy między innymi wałek rozrządu ma inną końcówkę czujnik położenia wału i jeszcze parę rzeczy ( tak powiedział mi mechanik) wykonałem sporo zdjęć i wysłałem sprzedawcom co mieli silniki RFU do sprzedania i mówią że u nich też jest inna końcówka wałka rozrządu. Może ktoś kto zgłębił ten temat opisze jak to wygląda...