Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit 2.0 tddi cieknie zawór regulacji dawki vp 30

nateg 24 Wrz 2011 20:41 13680 17
  • #1 24 Wrz 2011 20:41
    nateg
    Poziom 11  

    Witam.

    Ford Transit 2.0 tddi 2001, pompa VP 30
    Problemem jest cieknący olej napędowy z zaworu regulacji dawki.
    Paliwo sączy się tylko przy włączonym silniku
    Dla łatwiejszego rozpoznania umieszczam szkic pompy vp30 ze wskazaniem na cieknący zawór.

    0 17
  • #2 24 Wrz 2011 20:49
    nateg
    Poziom 11  

    Po ściągnięciu metalowej osłonki zaworu wysypały mi się resztki pokruszonej uszczelki.

    Zastanawiam się co z tym zrobić?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pytanie nr 2
    -Jak wykręcić ten zawór?
    Pytanie nr 3
    - Czy trzeba demontować pompę wtryskową?

    1
  • #3 25 Wrz 2011 03:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Podjechać do pompiarzy i zrobią. Potrzebna wiedza i narzędzie. Nie powinno być drożej jak 50 zł. Warto sobie uszkodzić pompę za te pieniądze?

    0
  • #4 25 Wrz 2011 14:08
    nateg
    Poziom 11  

    W mojej okolicy nie ma ani pompiarzy, ani zaufanych warsztatów.
    Mam dość partactwa i niewiedzy. Auto naprawiam na własną rękę.
    Proszę nie pisać postów w stylu "jedź do mechanika" bo nie o to tu chodzi.

    0
  • #5 25 Wrz 2011 14:51
    decybel91
    Poziom 39  

    To szukaj gdzieś serwisu Boscha i czy mają na sprzedaż zestaw uszczelek do zaworu.

    0
  • #6 06 Paź 2011 20:48
    manolo75
    Poziom 2  

    Witam mam ten sam problem. czy udało ci się to naprawić

    2
  • #7 12 Paź 2011 21:15
    manolo75
    Poziom 2  

    A czy po wymianie zaworu nie trzeba regulowac pompy?

    2
  • #9 14 Paź 2011 21:16
    nateg
    Poziom 11  

    Cena zaworu jest porażająca - serwis Bosch - 1400 zł. Na razie jeżdżę a paliwo kapie sobie na jezdnię (też jest "tanie"). Wymiana raczej w serwisie bosch (potrzebny klucz koronowy). Pompa VP 30 to jedna wielka lipa. Wymieniłem już zawór kąta wtrysku. Po wymianie zaworu dawki padnie pewnie sterownik pompy i będzie już komplet. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy pomp VP 30. Nie tyko w fordach :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na poważnie to po wymianie zaworu dam znać, co gdzie i za ile.

    0
  • #10 15 Paź 2011 21:28
    petarda0
    Poziom 18  

    Zapewne kupisz części w firmie Pezal

    http://serwis.pezal.com.pl/?langu=1

    ostatnio kupowałem u nich zestaw naprawczy regulatora ciśnienia do pompy CR w fiatowskich JTD za śmieszne 17,20 PLN.
    Oczywiście wcześniej w sklepie przy ASO Fiat zaproponowali mi cały regulator za drobne 880 PLN bo u nich uszczelki jako zestaw naprawczy nie występują :D

    0
  • #11 13 Sty 2012 22:32
    malablue
    Poziom 1  

    Witam.
    Ale jaki sens wymieniać cały zawór skoro on jest sprawny tylko cieknie!

    Sam mam taki problem w Focusie 1.8 tddi i wkrótce się za to biorę sam albo podjadę do fachowców. Cały zestaw uszczelek jest w komplecie zestawu do pompy VP37 dostępne na allegro. :idea:

    A swoją drogą zrobiłeś coś już z tym ?

    Pozdrawiam

    0
  • #12 13 Sty 2012 23:30
    manolo75
    Poziom 2  

    Witam
    Ciekło z samego zaworu a nie spod uszczelki
    Zawór jest nienaprawialny i bardzo drogi
    bardzo często awaryjny w transicie 2.0 tddi
    Dostałem całą pompe.Najpierw wymieniłem pompę, ale problem z imobilajzerem
    i musiałem takze przemienić sterowniki z starej pompy

    1
  • #13 18 Sty 2012 18:53
    oggy21
    Poziom 2  

    Witam,

    Mnie również dotyczy problem wycieku ropy spod elektrozaworu.
    W autoryzowanym serwisie Bosch-a pytałem o to czy są dostępne uszczelki do zaworu VP-30 i powiedzieli, że nie ma takich, a zawór nadaje się wyłącznie do wymiany.

    Szukałem zaworu nawet na zagranicznych aukcjach eBay i jest tylko nowy za 1400 zł z Anglii. Na Allegro widziałem kiedyś używany zawór elektromagnetyczny do pomp o nr 0 470 004 002 za 300 złotych ale nigdy nie wiadomo za ile ulegnie nieodwracalnemu uszkodzeniu.

    Może jest jeszcze możliwość usunięcia wycieku jakąś masą uszczelniającą albo klejem (po uprzednim wyczyszczeniu odpowiednim środkiem) ale nie polecam do końca tego sposobu, bo ropa po upływie czasu może rozpuścić masę, która i tak się rozleci a wyciek powróci. Poza tym nie znam dobrze budowy elektrozaworu i nie wiadomo jak wpłynie na eksploatację elementu pod dłuższym okresie czasu.

    Ciekawy jestem czy po wymianie elektrozaworu na nowy nie pojawi się nagle wyciek spod obudowy pompy - jest tam jeszcze regulator początku wtrysku (FITS) i drugi zawór - zawór ciśnieniowy. Ze względu na znane przypadki kolejnych wycieków spod pompy w serwisie Boscha zalecili mi wymianę także tego zaworu, który znajduje się pod obudową pompy ale nie pamiętam już o który dokładnie chodzi. Może ktoś zna takie przypadki?

    0
  • #14 16 Lut 2012 13:24
    djnoise81
    Poziom 9  

    Witam

    Ja miałem taki problem w mondeo po regeneracji pompy - poprostu paliwo zaczęło cieknąc po kilku dniach. w miedzy czasie zlokalizowałem jedna firmę na allegro co sprzedają używane części do pomp, podaje link do nich: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=11291476 wystarczy zadzwonić i zapytać, nie zawsze mają wszystko wystawione na allegro.

    0
  • #15 01 Paź 2012 22:09
    nateg
    Poziom 11  

    Witam. Minął rok od mojego ostatniego posta. Tak jak przewidywałem kilka dni temu padł sterownik pompy. W końcu jest okazja żeby wymienić cieknący zawór.
    Pompa zostanie dzisiaj zdemontowana. Będę informował co i jak.

    0
  • #16 02 Paź 2012 12:11
    oggy21
    Poziom 2  

    Elektro zawór VP30 w Focusie TDDi 2000 doszczelniałem na własną rękę silikonem Reinzosil firmy Victor Reinz - po jakimś czasie znowu zaczęło cieknąć ale to pewnie przez zły dostęp i złe uszczelnienie.

    Ważne jest przy doszczelnianiu na własną rękę aby dokładnie wypełnić szczelinę przy dwóch kablach które wychodzą ponad metalowy korpus elektrozaworu VP30 - w moim przypadku nie zwróciłem uwagi na to że kable są osłonięte koszulką i ropa dostała się POD koszulkę podczas gdy klej był NA koszulce dwóch kabli i trzeba było odkuwać Poxilinę z powrotem tak żeby nie uszkodzić kabla.

    Doszczelniałem Poxiliną (w razie złego uszczelnienia i potrzegy usunięcia kleju jest możliwość odkucia starej Poxiliny), ale najlepsze są kleje cyjanoakrylowe LOCTITE - ja kupowałem Loctite 416 ale nie nadaje się bo spływa z zaworu - jest za rzadki).

    Jest możliwość zdjęcia pompy we własnym zakresie jeśli ktoś ma czas się w to bawić i uszzcelnienia we własnym zakresie z całą pompą na stole (lepszy dostęp niż pompa w samochodzie i nanoszenie kleju w ciemno), wtedy nie trzeba nic programować po rozłączeniu akumulatora.

    Po wymianie elektrozaworu na nowy (na Allegro można kupić używany już za 300 zł - sprzedawca odpisywał, że zawór był tylko jeden raz zakładany do programowania, na zdjęciu przynajmniej wygląda dobrze) całą pompę z immobiliserem NALEŻY programować na nowo, ale w Dieselcentrum w Piekarach Śląskich u Pana Adamczyka powiedziano mi, że jesli przywiozę samochód z pompą i nowym elektrozaworem to po założeniu nowego elektrozaworu NIE MA GWARANCJI jak samochód będzie odpalał i jeździł, szczególnie w zimę.

    Narazie ropa się leje, a ja rezygnuje z zakładania nowego elektrozaworu jeśli nawet w autoryzowanym serwisie Boscha nie mają pewności jak samochód będzie odpalał i jeździł. Będę próbował doszczelniać dalej na własną rękę.

    Potwierdzam, że nie ma możliwości wymiany samych uszczelek elektrozaworu VP-30, na Allegro i eBay nie znalazłem oringów pod aluminiowy korpus elektrozaworu, tak samo mówią w Bosch Dieselcentrum u Adamczyka.

    0
  • #17 17 Sty 2013 23:50
    nateg
    Poziom 11  

    Witam ponownie.

    Zawór wymieniony. Pompa była zdemontowana. Wstawiona używka za 300 PLN.
    Wymiana bez ingerencji w elektronikę pompy.

    Po demontażu pompy odpalenie auta to niezła przeprawa.

    Proponuję zapoznać się z serwisową procedurą odpowietrzenia zanim wypsikacie pół butelki plaka w dolot.

    Instrukcja serwisowa:

    http://focus.korona-pl.com/TIS/#top

    Pozdrawiam

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tak z ciekawości zapytam... Na czym polega kodowanie pompy??
    Z tego co wiem to zawór działa impulsowo i albo jest otwarty albo zamknięty.
    Co tu programować? Może to zwykłe naciąganie na kasę.

    No ale mogę się mylić....

    0
  • #18 04 Maj 2014 22:52
    djnoise81
    Poziom 9  

    nateg Pisałeś ze wymieniałeś zawór kąta wtrysku. Co sie stało ze zdecydowałeś się na wymianę? mam pewne problemy z ta pompa i dlatego moja ciekawość

    pozdrawiam
    Marek

    1