Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 2003 centralny zamek.

jankos31 24 Sep 2011 21:32 22584 17
  • #1
    jankos31
    Level 9  
    Witam.
    Z racji, iż sterownik radiowy centralnego zamka w aucie mojej córki dokonał żywota zakupiłem nowy.
    Wybór padł na MAXICAR 686. Centralny w Fabii był dokładany w serwisie i jeżeli się nie mylę jest to firma FOX.
    Schemat był dla mnie dość prosty a z lutownicą miałem kiedyś do czynienia więc postanowiłem pobawić się sam.
    Na początek wywaliłem stary sterownik radiowy. Następnie przerwałem dwa przewody sterujące (zielony/niebieski) zamknij/otwórz idące od centralki FOX cz do siłownika master (reszta przewodów od siłownika została nie ruszona). Do siłownika podłączyłem przewody sterujące nowego sterownika (biały i biało-czarny) reszta przewodów wg schematu czyli pomarańczowe do masy a żółte do + wg schematu "sterowanie siłownikiem". Zrobiłem tak dla tego, bo nie miałem rezystora 180 omów, by wpiąć się w przewód idący od wkładki zamka, wg schematu "sterowanie minusem".
    Byłem przygotowany na to, że obsługa centralnego z kluczyka nie będzie działać a tu niespodzianka wszystko ładnie śmiga.
    W związku z tym mam pytanie czy takie podłączenie niczemu nie szkodzi czy może lepiej zakupić rezystor i zrobić to wg schematu " sterowanie minusem".
    A przy okazji gdzie w ww aucie wpiąć się ze sterowaniem kierunkowskazów.
    Pozdrawiam Tomek.
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak na moje oko, to raczej wszystko robisz źle. A to dlatego, że nie masz bladego pojęcia o tym, co zrobić, jak zrobić o dlaczego.
  • #5
    jankos31
    Level 9  
    Z pewnością masz rację.Ale wydawało mi się, że jest to tak prosty układ, iż sobie z nim poradzę. Jeżeli wszystko bym wiedział nie szukałbym pomocy na forum, to chyba logiczne. W każdym razie dziękuję za odpowiedź
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wywaliłeś stary sterownik nie sprawdzając uprzednio, jakimi sygnałami on steruje. A przecież wszystko do niego pewnie było doprowadzone. I jest to montaż, wprawdzie nie wtyczka we wtyczkę, ale przewód w przewód, po przeprowadzeniu odpowiedniej konfiguracji nowego sterownika.
  • #7
    jankos31
    Level 9  
    Wywaliłem stary uszkodzony serownik radiowy (oznaczenie sterownika C 201). Wychodziło z niego sześć przewodów - zasilanie czerwony i czarny , dwa sterujące zielony i niebieski które szły prawdopodobnie do centralki Fox oraz dwa zaizolowane które nie były nigdzie podłączone. Centralka FOX została w aucie.
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wklej zdjęcia tego, co wywaliłeś. Zdjęcie środka też.
  • #9
    jankos31
    Level 9  
    Ok. Zdjęcia wkleję jutro. Na razie dziękuję.
    Pozdrawiam Tomek

    Dodano po 22 [minuty]:

    Skoda Fabia 2003 centralny zamek. Skoda Fabia 2003 centralny zamek. Skoda Fabia 2003 centralny zamek.

    Udało się jeszcze teraz
    http://www.cassini.pl/html/c201.html

    Skoda Fabia 2003 centralny zamek. Skoda Fabia 2003 centralny zamek.

    Jeżeli dobrze rozumuję to nowy sterownik powinienem podłączyć do centralki FOX wg pierwszego schematu "zamek sterowany (-)" a siłownik zostawić na oryginalnym podłączeniu ?
  • Helpful post
    #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czerwony - stały plus,
    czarny - masa,
    zielony, niebieski - wyjścia sterujące poziomami masy.
    Co zostało w aucie? Powinna być jeszcze centralka od zamka. Jest?
  • #11
    jankos31
    Level 9  
    W aucie została centralka FOX. Reasumując: ze sterownika MAXICZR biały i biało-czarny na sterowanie masy w centralce FOX, żółty i zólto-czarny masa, czarny i czerwony zasilanie i brązowe kierunki ?
  • #12
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    jankos31 wrote:
    W aucie została centralka FOX

    Jaka to centralka? Alarm? Sterownik centralnego zamka?
    Sprawdź w aucie, czy w tej chwili działa centralny zamek z kluczyka?
    Bardzo to wszystko nieczytelnie opisałeś. Może należałoby teraz "usystematyzować" wszystkie zebrane informacje.

    Jeżeli dobrze zrozumiałem to co napisałeś, to nowego Maxicara należy podłaczyć wg. ostatniego schematu - sterowanie siłownikiem - i podłączyć niebieski i zielony przewód , które teoretycznie powinne być połączone z siłownikami.

    jankos31 wrote:
    dwa sterujące zielony i niebieski które szły prawdopodobnie do centralki Fox

    Sprawdź dokładnie gdzie biegną te przewody, bo moim zdaniem to bezpośrednio do siłowników w drzwiach.
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    CameR - chyba nie. Zobacz na płytkę. Tam nie ma nic, co wytrzyma prąd siłowników. To raczej wyjścia niskoprądowe.
  • #14
    jankos31
    Level 9  
    jest to sterownik tylko c.z bez alarmu firmy FOX.
    Teraz podsumowując zamierzam podłączyć przewody biały i bialo-czarny ze sterownika MAXICAR do przewodów zielonego i niebieskiego w sterowniku c.z FOX
    Przewody zielony i niebieski ze starego sterownika Cassini na 99% nie szły bezpośrednio do drzwi
    Napisałem na początku, że zamek z kluczyka działa.
  • #15
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Macie rację, myliłem się.
    Nie popatrzyłem na zdjęcia, tylko czytałem treść.
    Zdemontowany C201 podawał tylko naprzemiennie impulsy masy na niebieski/zielony przewód.
    Skoda Fabia 2003 centralny zamek.
  • #16
    jankos31
    Level 9  
    no właśnie, a ja podłączyłem nowy sterownik MAXICAR bezpośrednio pod siłownik z pominięciem centralki c.z która została w aucie, czyli wychodzi na to,że nieprawidłowo.
  • Helpful post
    #17
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Dotknij do masy na 0,5s przewodem niebieskim lub zielonym (przy zamkniętych drzwiach).
    Centralny zamek powinien się zamknąć lub otworzyć. Wykorzystujesz wtedy sterownik zamka centralnego. Maxicara konfigurujesz na sterowanie impulsami masy - schemat 1.

    Możesz podpiąć nowy sterownik Maxicar bezpośrednio pod siłownik drzwi - schemat 4.
    Jednak wymaga to pominięcia zamontowanego sterownika zamka i zlokalizowania przewodów biegnących bezpośrednio do równolegle połączonych ze sobą wszystkich "silniczków" siłowników.

    Kierunkowskazy złapiesz w 16'pinowym czarnym złączu na lewo od kolumny kierownicy. Pin 14-czarno/zielony przewód i pin 16-czarno/biały.

    jankos31 wrote:
    Centralny w Fabii był dokładany w serwisie

    Wszystko, co piszemy ma sens przy centralnym zamku dokładanym w serwisie.
    Jeżeli instalacja centralnego zamka jest oryginalna (fabryczna), wtedy należy podejść do tego inaczej.
  • #18
    jankos31
    Level 9  
    CameR wrote:
    Możesz podpiąć nowy sterownik Maxicar bezpośrednio pod siłownik drzwi - schemat 4.
    Jednak wymaga to pominięcia zamontowanego sterownika zamka


    Tak mam podpięty i wszystko działa, centralny dokładany był w serwisie.