Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307

24 Wrz 2011 23:24 2544 1
  • Poziom 1  
    Witam.
    Użytkuję obecnie Volvo 740 2.4 td 109 KM.
    Jest tam użyty 6 cylindrowy silnik VW doładowany turbiną Garrett TA0307.
    Problem z obecną turbiną polega na zbyt wysokim ciśnieniu doładowania i prawdopodobnie nie sprawnym układem siłownik-zawór wastgate. Ciśnienie mierzone w czasie jazdy na 5 biegu dochodzi max. do 0,8 (prawidłowe maksymalne) bar przy około 3500 obr/min a powyżej następuje jego spadek i zapalnie kontrolki przeładowania w wyniku otwarcia zaworu na kolektorze dolotowym.
    Ponieważ auto jest codziennie użytkowane, zakupiłem używaną drugą turbinę.
    Pytania moje jest następujące:
    - jak ewentualnie zdemontować siłownik WG (wbudowany w turbinę, zawór WG jest typu silnikowego)?
    - czy można kupić nowy siłownik do tej turbiny?

    Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307

    Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307

    Znalazłem takie informacje o tej turbinie z katalogu producenta zestawów naprawczych:

    Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307

    Rozumiem, że przy ciśnieniu 0,74 - 0,84 bar grzybek zaworu ma się unieść o 1,27 mm?

    Podłączyłem siłownik od strony ciśnienia do kompresora zamontowałem manometr i czujnik zegarowy. Przy p=0,8 bar grzybek podniósł się o około 1,5 mm. Na oko to mało, ale jeżeli przyjąć, że wyżej podane informacje są rzetelne to aż za dużo.

    W ogóle to siłownik zachowuje się dziwnie, po podaniu ciśnienia na wlot powietrze wylatuje drugim króćcem od podciśnienia (minimalnie) i syczy w obudowie jakby membrana była nieszczelna. Jest jeszcze kanał w korpusie przy gnieździe zaworowym prowadzi do siłownika z niego też sączy się minimalnie powietrze.


    Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307

    Volvo 740 2.4 TD - turbina Garrett TA0307