Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 97r ciągle pożera płyn z układu chłodniczego...

25 Sep 2011 12:12 5683 6
  • Level 9  
    Witam. Zwracam się ponownie z pytaniem do znawców, odnośnie pożerania płynu chłodniczego w Passacie b5 97r 1,6 benzyna. Kolega " piotr_dlugi " zaproponował połączenie przewodów do nagrzewnicy na sztywno ponieważ pod dywanikami z przodu miałem mokro.Tak też zrobiłem ale w dalszym ciągu auto pożera płyn nawet wtedy gdy stoi, a dywaniki z przodu w dalszym Ciągu są mokre. Jak to możliwe?
    Nigdzie nie widać wycieku płynu. Proszę o pomoc, bo jestem w Norwegii i nie wiem czy mogę wrócić w takim stanie do kraju i oddać samochód w ręce fachowców. Z góry wielkie dzięki!!
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    DYWANY SA MOKRE PRZEDEWSZYSTKIM Z POWODU PRZECIEKOW Z Z PUSZKI KOMPUTERA -LEWA STRONA PODSZYBIA ORAZ ZATKANYCH ODPLYWOW POD AKUMULATOREM - WODA DOSTAJE SIE PRZEZ OBUDOWE FILTRA PYLKOWEGO - PRAWA STRONA PODSZYBIA - POZDRAWIAM

    Proszę poprawić pisownię - wielkie litery - Caps Lock.
    Regulamin: 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Mod.[CameR]
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 41  
    Jak znika na postoju to masz gdzieś nie szczelność w układzie chłodzenia: chłodnica,węże,nagrzewnica. Jak ma podłogę zdemontuj i zobacz gdzie po nocy jest mokro.
  • Level 2  
    ODNOSNIE ,,ZNIKANIA,, PLYNU Z UKLADU CHLODZENIE TO PRZEDEWSZYSTKIM USZCZELKA GLOWICY - NAPISZ JAKA ILOSC PLYNU NA JAKA ILOSC KILOMETROW JEST POWODEM DOLEWKI ,STYL JAZDY - KATOWANIE BIEDNEGO SILNIKA ORAZ CZY MASZ GAZ ?

    Proszę poprawić pisownię - wielkie litery - Caps Lock.
    Regulamin: 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.
    Mod.[CameR]
  • Level 39  
    artstudio85 wrote:
    Zwracam się ponownie z pytaniem do znawców

    Nie zaliczam się do znawców, ale staram sie logicznie i krytycznie myśleć.
    artstudio85 wrote:
    ... zaproponował połączenie przewodów do nagrzewnicy na sztywno ponieważ pod dywanikami z przodu miałem mokro

    Nie bardzo wiem jaki cel w tym przypadku miało zastąpienie połączenia elastycznego (przypuszczam - węże gumowe) połączeniem sztywnym bardziej podatnym na drgania.
    artstudio85 wrote:
    Tak też zrobiłem ale w dalszym ciągu auto pożera płyn nawet wtedy gdy stoi, a dywaniki z przodu w dalszym Ciągu są mokre. Jak to możliwe?

    A no możliwe, bo albo ciekło i cieknie w innym miejscu (np nagrzewnica jest dziurawa lub zaworek (o ile jest) do regulacji ilości przepływającego płynu jest nieszczelny), albo to połączenie sztywne jest guzik wart. Prawdopodobnie przecieki występują jak jest silnik gorący, bo wtedy, przy ciśnieniowym układzie chłodzenia ciśnienie w nim mocno wzrasta i wtedy przeciek się ujawnia, a na zimnym silniku ciśnienie spada i przeciek maleje lub zanika. Z tego wynika jeden wniosek - przecieków szuka się na gorącym silniku.
    Nieszczelności mogą wynikać z nadmiernego ciśnienia w układzie, którego przyczyną może być przedmuch do układu połączony z niesprawnym zaworkiem ciśnieniowym na zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy (nie znam tego układu), którego zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu ciśnienia.
    artstudio85 wrote:
    jestem w Norwegii i nie wiem czy mogę wrócić w takim stanie do kraju i oddać samochód w ręce fachowców

    Trudno to na odległość ocenić i radzić. To zależy od tego jak intensywny jest ten wyciek, jak zachowuje sie temperatura (czy jest normalna i stabilna) i czy dochodzi do wyrzucania płynu ze zbiornika wyrównawczego (jak pracuje jako ciśnieniowy) przy poluzowanym lub zdjętym korku.
    Napiszę co ja bym zrobił, jeżeli tego przecieku nie umiał zlokalizować i usunąć na miejscu.
    Przy stabilnie trzymającej się temperaturze i małym wycieku wracałbym do Polski, ale w czasie jazdy sprawdzałbym co jakiś czas poziom płynu i na bieżąco bym go uzupełniał zwykłą przegotowaną wodą. Intensywność utraty płynu można zmniejszyć, a nawet do zera, przez poluzowanie korka na zbiorniku wyrównawczym. Przez taki zabieg układ chłodzenia staje się bezciśnieniowy. Taki myk można zrobić tylko wtedy gdy nie dochodzi do wyrzucania płynu ze zbiornika.
    Przy niestabilnej temperaturze mającej tendencję wzrostową ponad normalną, bardzo dużym ubytku płynu i tendencji do jego wyrzucania ze zbiornika skorzystałbym z pomocy miejscowych fachowców.
  • Level 9  
    gimak wrote:
    Nie bardzo wiem jaki cel w tym przypadku miało zastąpienie połączenia elastycznego (przypuszczam - węże gumowe) połączeniem sztywnym bardziej podatnym na drgania.

    "Na sztywno" miałem na myśli "na krótko",tzn. ominąłem nagrzewnicę i spiąłem razem dwa wężyki które do niej dochodzą,przedłużając rurką. Dlatego też wykluczam uszkodzenie nagrzewnicy czy tez jej zaworu. Przepraszam za złe sprecyzowanie.
  • Level 11  
    Ja miałem ten sam problem w moim passacie. Co dwa tygodnie musiałem dolewać ok.1/2 litra płynu chłodzącego. Wreszcie dopatrzyłem się pęknięcia plastykowego króćca wody zamocowanego do głowicy. Znajdziesz go umiejscowinego zaraz za pompą wtryskową. Trudno wypatrzyć ten wyciek, bo jak silnik chodzi na biegu jałowym to prawie nic nie widać. Dopiero po dodaniu gazu da się zauważyć cienika strużka płynu.