Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak współpracy fotokomórek Genius Vega z napędem Came HG600

peppas 25 Wrz 2011 13:49 6951 13
  • #1 25 Wrz 2011 13:49
    peppas
    Poziom 8  

Witam wszystkich "Wyjadaczy" !!
    Jestem elektro- laikiem, ale lubię się ciągle uczyć czegoś nowego.
    W myśl tej zasady, nie mogąc się doczekać na instalatora wciąż przekładającego terminy, postanowiłem samodzielnie zamontować fotokomórki do napędu bramy segmentowej (fotokomórki Genius Vega, napęd Came Home HG600 - jak w tytule postu). Sam montaż był bezproblemowy, barierę napotkałem przy podłączeniach kabelków. Z braku "podstaw wiedzy" nie bardzo wiedziałem jak interpretować schematy zawarte w instrukcjach obsługi:

https://obrazki.elektroda.pl/9136411500_1316951291.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4145063200_1316950143.jpg

POPODŁĄCZAŁEM TAK:
    1. plus i minus z nadajnika fotokomórek z plusem i minusem odbiornika,
    2. dalej: plus z odbiornika z gniazdem "24" w kostce (magistrali?) napędu bramy, podobnie minus z odbiornika z gniazdem "GND" w kostce napędu,
    3. w końcu: kabelki wpięte w gniazda "NC" i "COM" odbiornika fotokomórek skręciłem ze sobą na ich drugich końcach i wpiąłem w gniazdo "PE" (na zasadzie analogii do schematu, jaki wygrzebałem w necie - był nie do mojego zestawu oczywiście).
    EFEKT:
    1. Fotokomórki mają zasilanie i "widzą" się na pewno (charakterystyczne cykanie i gaśnięcie diody na odbiorniku przy przesłonieniu linii ich "widzenia się"),
    2. Brama w fazie zamykania nie reaguje na przerywanie linii "widzenia się" fotokomórek. Nie reaguje zresztą w żadnej fazie...

CO ZROBIŁEM NIE TAK??
    Jeśli ktoś zechciałby odpowiedzieć - poproszę o tekst w prostym - nie "elektryczno-elektronicznym" języku...
    Pozdrawiam.
    peppas

1 13
  • #2 25 Wrz 2011 14:09
    Mleczyk89
    Poziom 34