Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atu Plus '98 1.6GLI skoki napięcia

25 Wrz 2011 14:15 1285 14
  • Poziom 27  
    Trzymam to autko z sentymentu, ale ostatnio sporadycznie zaczęła zapalać się kontrolka CHECK. W momencie zaświecenia silnik lekko się przydławia, gasną wszystkie diody w centralce gazu, czasem nie chce też odpalić. Niedawno zmienione były świece, przewody WN, pompa paliwa. Wszystko posprawdzane i nic. Poza jednym: w chwili zaświecenia kontrolki, skacze napięcie z 14,2V do 16,5-16,8V.
    Więc teraz pytanie: Czy to może być zdechły regulator napięcia??? Szczotki dobre, a te skoki zdarzają się dość rzadko, nie odkryłem też żadnej zależności, reguły. Regulator jakby padł, to chyba na amen?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    W jaki sposób wirnik miałby się uszkodzić by ładowanie wzrosło do 16V ?
    Według mnie regulatorek :-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Zapytam z ciekawości, bo nie wiem czy moja teoria jest słuszna. Czy chodzi o skróty na uzwojeniu wirnika, przepływ większego prądu wzbudzenia, wytworzenie większego strumienia magnetycznego i w efekcie większego napięcia ładowania?
  • Poziom 39  
    Albo diody, jaki tam alternator Elmot czy MM?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Motronic napisał:

    Słuszna. Ale wcześniej wyczyścił bym krokowca. Podobno pomaga na wszystko.

    Czy to coś złego że chcę zapytać o to zjawisko kogoś mądrzejszego od siebie? Co innego gdybym zrobił z tego prawdę objawioną. Szkoda, że jako osoba mająca coś do powiedzenia na tym forum wolisz dociąć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Taka odpowiedź zdecydowanie bardziej mnie satysfakcjonuje. Dziękuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Nie zrozum mnie źle ale jesteś osobą której ciężko pomóc bo zazwyczaj sam pomagasz w najcięższych przypadkach i z ciekawością przeglądam Twoje posty. Bez wazeliny, takie są fakty
  • Poziom 27  
    TO mistrzu Motronik Napiszę Ci, że wymieniłem alternator na ten z zapasów wojennych, ale zostawiłem regulator z tego, który był zamontowany poprzednio, ponieważ miał nówka szczotki, a tamten na "wykończeniu". I dzieje się tak samo. Co Ty na to? Dodatkowo wiem na pewno, że alternator, który zamontowałem był sprawny, poza rzeczonym, podejrzanym regulatorem.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Wymieniony regulator i bryka śmiga jak złoto. He, he