Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f 1,4 16v 1996r. Benyzna-Gaz | Wymiana Oleju

25 Wrz 2011 17:39 9961 12
  • Poziom 8  
    Witam,

    Musze wymienić cały olej w swoim opelku, poprzedni właściciel miał zalane go Castrolem mineralnym i mam pytanie czy muszę go zalać tym samym czy mogę np. Platinum półsyntetycznym 10w40? Co Wy byście zrobili na moim miejscu:)?

    Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi

    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    Teoretycznie nie wolno schodzić w górę. Wszystko zależny od kondycji silnika i ile lat jeździł na mineralnym.
  • Poziom 8  
    Silnik jest w bardzo dobrej kondycji, ale nie wiem jak długo jeździł na mineralnym. I teraz właśnie nie wiem czy kupić Castrol Magnatec Mineral 15w40 czy może Platinum Classic Semisynthetic 10w40.
  • Poziom 31  
    Moim osobistym zdaniem zmiana Castrola na Orlena mija się z celem zostawił bym taki jaki jest.

    Ewentualnie jak już to bym myślał nad Castrolem 10w40
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Zalewaj 10W/40 i będzie ok. Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym, to nic nie powinno się stać, jeśli pojawią się jakieś stuki, itp., to nalewanie innych olei w niczym nie pomoże na dłuższą metę. Tu właśnie pojawia się pytanie, dlaczego poprzedni właściciel zalał go minerałem, czy chciał coś ukryć, czy chciał oszczędzić i jak długo silnik pracował już na tym oleju... Ja zmieniłbym na 10W i już przy nim został.
  • Poziom 19  
    nie jestes medium i nie wiesz co jest w silniku...!

    NIE zalewa sie starych silników olejami lepszymi niz były stosowane do tej pory !!!

    na oleju mineralnym działa silnik dobrze ??? -to nic nie zmieniaj, bo przedobrzysz
    zdaza sie tak ze klient chciał dobrze a wyszło torszke inaczej...
    oleje mineralne maja troszke mniejsza tolerancje zerwania filmu olejowego przy roznych temperaturach i czesciej wytracaja z siebie ciała węglowe (potoczie nagary) ktore osiadaja w silniku tu i ówdzie...
    wlanie do starego silnika ktory jezdził na minerale oleju wyższej klasy powoduje powolny proces jego płukania !
    ktoś powie : to dobrze :) -błąd ! potem taki silnik nabiera luzów, głośniej pracuje, spada mu ciśnienie oleju, itp, itd... bo wszystkie nagary sa powoli wypłukiwane

    dlatego, po pewnym czasie - nie zmienia sie oleji na wyższej klasy (można oczywiście na wyższej lepkości) tylko na gorsze :) ...

    ps. wiem ze chcesz jak najlepiej, ale nie tak, nie zwiekszysz mu w ten sposób mocy, a czy przebieg mu zwiekszysz ??? -to sam sie dowiesz, moze sie uda :)
    pieniazki sensowniej wydac na przeowdy lepszej klasy, dobry filtr powietrza...
  • Poziom 8  
    Ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze tylko czasami jak silnik jest zimny to słychać jakieś stuki wydaje mi się że to popychacze tak stukają.
  • Moderator Samochody
    Ja bym zdjął miskę olejową, pokrywę zaworów, przemył naftą na ile się da i potem do czystego silnika pełen syntetyk. Zawsze tak robię w swoich samochodach jak mam zamiar nim dłużej pojeździć. A jak byś chciał zostać przy mineralnym to polecam Elf, i cena i jakość jak dla mnie bardzo dobra.
  • Poziom 31  
    arus90 napisał:
    popychacze tak stukają


    Czasami to jest efekt zalewania mineralnym. Tworzy się osad i zatykają kanały. Olej jest gęściejszy i trochę później dociera a nawet ucichnie dopiero po rozgrzaniu.
  • Poziom 10  
    magiczne uszczelnienie silnika nagarem to mit, możesz bez obaw zmienić na olej wyższej klasy.
    jeśli po wymianie oleju pojawiły by się wycieki, spadek ciśnienia czy inne niepokojące rzeczy znaczyło by to wyłącznie o bardzo słabej kondycji silnika .
    do tego silnika z powodzeniem można stosować 10w40 GM'a, dobry stosunek cena-jakość.
  • Poziom 8  
    Dzwoniłem to poprzedniego właściciela i powiedział mi, że zalewał go minerałem 15w40 ponieważ silnik ma już swój wiek. Teraz przez Wasze różne opinie mam mętlik w głowie i sam nie wiem co mam wybrać :P
  • Moderator na urlopie...
    Olejem niczego nie naprawisz! Jeśli pojawią się stuki po zmianie na 10W/40 to tylko lokalizacja ich i mechaniczna naprawa i będzie ok. Na mineralu też się pojawią, tyle, że trochę później... Jeśli auto długo nie jeździło na mineralnym to zalewaj 10W, a jeśli już dłużej, to po prostu zalej:
    ociz napisał:
    A jak byś chciał zostać przy mineralnym to polecam Elf,

    i najważniejsze, to REGULARNA i na czas wymiana oleju i filtra i nie szukaj problemów, bo wszystko będzie ok - ze smarowaniem oczywiście ;)
  • Poziom 8  
    Jednak zostałem przy oleju mineralnym, zalałem autko Elf 15w40.

    Dziękuje za pomoc

    Pozdrawiam