Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 2002r. 1.6 AVU temperatura

Dj.Kisiel 15 Cze 2012 23:00 52116 107
  • #31 15 Cze 2012 23:00
    kidu22
    Poziom 35  

    Pytanie zasadnicze , czym mierzyłeś temperature :) .

  • Metal Work Pneumatic
  • #32 16 Cze 2012 09:02
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    nie mierzyłem żadnym termometrem, ale:

    -temperatura z pomiarów VCDSem - zaglądałem na kanały 001, 130 i 131. wskazania czujników mają jakiś zdroworozsądkowy związek z rzeczywistością (czyli: na zimno temp płynu G62 jest bliska temp. zewnętrznej, również temp. pokazywana przez G83 jest b. podobna. po starcie silnika temp. płynu wg. G62 rośnie do podanych wcześniej wartości i potem widać reakcję G83)
    -węże podczas pracy są letnie/ciepławe i miękkie - dopiero po odpięciu kabli do grzałki termostatu robią się wyraźnie gorące i twardnieją
    -wskazania G2/G62 pokrywają się - czyli na zestawie wskaźników w kabinie wskazówka wstaje do pionu przy ~78'C, proporcjonalnie opada w miarę ingerencji układu chłodzenia, wskazania G62/G83 po otwarciu termostatu są skorelowane
    - płyn w zbiorniczku wyrównawczym też nie jest gorący - oczywiście to subiektywne, ale wiem jak zachowuje się płyn po otwarciu zbiorniczka, gdy temp. jest właściwa - czyli słychać wyraźne syczenie - natomiast obecnie nie ma reakcji po jego otwarciu - nawet nie czuć ciepła w ręce

    wobec powyższych przesłanek nie zajmowałem się dalej czujnikami temperatury cieczy uznając je za sprawne.

  • Metal Work Pneumatic
  • #33 16 Cze 2012 11:24
    kidu22
    Poziom 35  

    czernobyl_zdr6j napisał:
    czyli na zestawie wskaźników w kabinie wskazówka wstaje do pionu przy ~78'C


    Od ostatniego razu jak widziałem wskaźniki- pionowo było 90'C a nie 78'C.

  • #34 16 Cze 2012 13:23
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    Cytat:
    Od ostatniego razu jak widziałem wskaźniki- pionowo było 90'C a nie 78'C

    ale w grupie VAG wszystkie auta od golfa IV w górę pokazują kierowcy wskazówkę na 90'C jeśli realny odczyt jest od 79 do ok 110'C

    zaintrygowało mnie jeszcze coś - wszędzie w schematach dotyczących całego układu chłodzenia pojawiają się 3-pinowe czujniki temperatury cieczy w chłodnicy. mój natomiast jest dwupinowy

  • #35 20 Cze 2012 20:46
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    ok, doszedłem do następujących rzeczy:

    primo: w silnikach AVU/BFQ nie ma termowłącznika F18 - wszystkie funkcje przejmuje 2-pinowy G83, więc niepotrzebnie się martwiłem. niestety, 99% schematów krążących w sieci nt. golfa 4/bory dotyczy silników 101KM z owym termowyłącznikiem, natomiast silniki 102KM go nie mają.

    secundo: sprawdziłem kable zasilające pomiędzy akumulatorem a wtyczką T4 w module J293-bez zarzutu

    tertio: _chyba_ mam winnego - dostałem się do procedur testowania modułu J293 wg. elsy i w teście polegającym na sprawdzeniu połączenia między pinem T14/6 a pinem T4/1 mam cały czas napięcie niższe niż wejsciowe - zamiast 13,8v dostaje ok. 12v podczas gdy cała reszta testów polegających na sprawdzaniu połączeń wypadła bez zarzutu - czyli 13,8v na źródle i 13,8v na woltomierzu - próbowałem kilkunastokrotnie, więc raczej nie błąd pomiarowy. chyba tak nie powinno być?

  • #36 20 Cze 2012 22:20
    kidu22
    Poziom 35  

    Panowie zanim zaczniecie naprawiać to chociaz instrukcje skitrajcie.
    Bo to nie termostat 126p.

    Audi a3 2002r. 1.6 AVU temperatura

  • #37 21 Cze 2012 19:46
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    kidu22 napisał:
    Panowie zanim zaczniecie naprawiać to chociaz instrukcje skitrajcie.
    Bo to nie termostat 126p.


    dzięki kolego za schemat, na wymianę termostatu nastawiam się jednak w dużo dalszej kolejności

    a może masz jeszcze rozpiskę lub jakieś informacje, czym różnią się sterowniki klimy/wentyli: 1J0 919 506 K od 1J0 919 506 L? etka uparcie twierdzi, że do AVU/BFQ pasuje tylko i wyłącznie wersja "L", tymczasem okazuje się, że w moim aucie siedzi wersja "K". Klima dokładana niedawno temu, więc nie siedzi tam od nowości - zaczynam podejrzewać, że warsztat wsadził nie taki sterownik jak trzeba. Nie mam niestety skąd wziąć ot tak sobie wersji "L" do przełożenia i sprawdzenia (a i warsztat jest aktualnie na tyle daleko, że nie wsiądę tam i pojadę w ciągu najbliższego czasu)

  • #38 21 Cze 2012 20:59
    kidu22
    Poziom 35  

    Jakie masz kodowanie sterownika wentylatorów/ silnika?

  • #39 21 Cze 2012 22:01
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    kidu22 napisał:
    Jakie masz kodowanie sterownika wentylatorów/ silnika?

    jakie dokładnie dane mam Ci podać? czy chodzi Ci o ten zestaw cyferek pod numerem "1J0919506K" - coś jak " SHO 89 8971 0000" czy może coś innego?


    Moderowany przez zeimp:


    Przypominam, że to Forum techniczne! Piszesz w dziale dla zaawansowanych, więc proponuję więcej myśleć i się przyłożyć do tematu - inaczej wyląduje on w koszu!
    Zasady działu - samochody

  • #41 23 Cze 2012 12:10
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    kidu22 napisał:
    Jakie masz kodowanie sterownika wentylatorów/ silnika?

    kodowanie sterownika silnika to 00031

    w ogóle to królestwo za pinout modułu 1J0 919 506 L - we wskazanym wyżej linku do chomika w rozdziałach dotyczących silnika, ogrzewania i klimatyzacji ani też układu elektrycznego nie ma tego; natomiast wszędzie w necie krążą pinouty do wersji z wspomnianym czujnikiem F18 - np. Link. Problem jest taki, że pin T14/7 w wersji K to sygnał z czujnika F18, aby uaktywnić drugą prędkość wentylatora, a w wersji L - musi być rozwiązane jakoś inaczej. oczywiście nie nastawiam się, że oszukam system na tyle, aby używać sterownika w wersji K, ale chciałbym wiedzieć, czy "magicy" od montażu mojej klimatyzacji dodatkowo nie namieszali w kabelkologii podłączenia modułu J293

  • #42 28 Cze 2012 11:24
    czernobyl_zdr6j
    Poziom 9  

    włożyłem sterownik w wersji 1J0 919 506 L - błąd 18070 znikł, nie wraca i reszta systemu działa poprawnie - czyli termostat nie jest otwierany przy temperaturze ok. 70'C, a gdzieś w okolicach 105'C - czyli jak na silnik BFQ poprawnie

    niestety, do beczki miodu łyżka dziegciu - włączanie klimatyzacji zwariowało - tzn. na okrągło włączona jest klimatyzacja (sprawdzone na VCDS, kanał 50 oraz oczywiście żaróweczka AC na panelu) - nawet jeśli pokrętło wentylatora jest na pozycji "0", co więcej "AC" jest podświetlone nawet na wyłączonym zapłonie. jedyna kombinacja, która wyłącza sprężarkę klimatyzacji to pokrętło wentylatorów na "0" oraz wciśnięty przycisk "AC".
    poniżej linki do zdjęcia kabelków doprowadzonych do mojej wtyczki 14-pin, jeśli ktoś mógłby rzucić okiem, co potencjalnie jest nie tak:
    https://www.dropbox.com/s/uhmydo5n8hzq4bb/IMG_20120621_172638.jpg
    https://www.dropbox.com/s/rb5ts1pbxsnzctu/IMG_20120621_172644.jpg

  • #43 10 Lip 2012 23:39
    mooniaaz
    Poziom 8  

    Witam panowie czytalem juz naprawde sporo na ten temat borykam sie z problemem od paru miesiecy na poczatku zostal wymieniony rozrzad ponoc wirnik sie rozlecial powiedzieli mi ze to najprawdopodobniej wina pompy wymienili na oryginal problem byl nadal temperatura skacze mi na klimatroniku do 121:(:( zegary na 110 zostal wymieniony termostat z obudowa nowy oryginal problem nadal nie rozwaizany po zaleceniach serwisantow oddalem auto do elektronika ten sprawdzil sterowniki wentylatorow niby oby dwa wentylatory sie zalaczaja z czym mi sie wydaje ze zalaczaja sie za pozno ale po odbiorze auta od niego troche pochodzilo z 2 tygodnie temepratura trzymala sie w granicach 110 teraz znowu zaczol wariowac dzisiaj wymienilem czyjnik na chlodnicy dwu pionowy ori teraz to auto wogule zaczelo wariowac po 10 minutach jazdy na zegarach 110 klimatroniki 121 z czym ta temperatura strasznie skacze raz 121 zaraz 104 tak jakby nie wiem jakies przepiecia na elektryce a elektryka zostala sprawdzona zauwarzylem ze teraz gdy temepratura sie podniesie na 121 na klimatroniku zalacza sie drugi bieg wentylatorow z czym pierwszego tak jakby nie bylo:(:( przymierzam sie do wymieniany czujnika 4 pionowego zielonego w kroccu przewodu z woda poprostu zaczyna juz mi brakowac pomyslow jak tak dalej pojdzie to taniej by mi bylo kupic uzywany silnik z osprzetem jeden z mechanikow zasugerowal zle cisnienie oleju w silniku:(:( dodam ze na 51 kanale temperatura 75 i ani drgnienawet gdy na 49 jest 121

    Dodano po -1 [godziny]:

    Witam panowie czytalem juz naprawde sporo na ten temat borykam sie z problemem od paru miesiecy na poczatku zostal wymieniony rozrzad ponoc wirnik sie rozlecial powiedzieli mi ze to najprawdopodobniej wina pompy wymienili na oryginal problem byl nadal temperatura skacze mi na klimatroniku do 121:(:( zegary na 110 zostal wymieniony termostat z obudowa nowy oryginal problem nadal nie rozwaizany po zaleceniach serwisantow oddalem auto do elektronika ten sprawdzil sterowniki wentylatorow niby oby dwa wentylatory sie zalaczaja z czym mi sie wydaje ze zalaczaja sie za pozno ale po odbiorze auta od niego troche pochodzilo z 2 tygodnie temepratura trzymala sie w granicach 110 teraz znowu zaczol wariowac dzisiaj wymienilem czyjnik na chlodnicy dwu pionowy ori teraz to auto wogule zaczelo wariowac po 10 minutach jazdy na zegarach 110 klimatroniki 121 z czym ta temperatura strasznie skacze raz 121 zaraz 104 tak jakby nie wiem jakies przepiecia na elektryce a elektryka zostala sprawdzona zauwarzylem ze teraz gdy temepratura sie podniesie na 121 na klimatroniku zalacza sie drugi bieg wentylatorow z czym pierwszego tak jakby nie bylo:(:( przymierzam sie do wymieniany czujnika 4 pionowego zielonego w kroccu przewodu z woda poprostu zaczyna juz mi brakowac pomyslow jak tak dalej pojdzie to taniej by mi bylo kupic uzywany silnik z osprzetem jeden z mechanikow zasugerowal zle cisnienie oleju w silniku:(:( dodam ze na 51 kanale temperatura 75 i ani drgnienawet gdy na 49 jest 121

  • #44 25 Sie 2012 19:04
    coperfild
    Poziom 33  

    Witam, u mnie uwalony był licznik . Pozdrawiam.

  • #45 25 Sie 2012 19:34
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    po poszukiwaniach sterownika o końcówce "L" stwierdziłem, że jest go jak na lekarstwo...
    stąd moje pytanie, czy nie ma jakieś odpowiednika z inną końcówką np. nowszego albo coś ?
    bo wersji "M", "K" jest od groma a "L" praktycznie nie ma...

  • #46 14 Sty 2013 20:50
    Dzemex
    Poziom 1  

    jestem posiadaczem takiego auta. istnial ten sam problem z temperatura(silnik sie przegrzewal. termostat nie dostawal napiecia lub byly zaniki.) zmienilem sterownik silnika . problem rozwiazany. praca termostat- napiecie prawidlowa. az do momentu gdy odpialem wtyczke z termostatu. wowczas wszystko wrocilo ponownie. jakby sie cos zresetowalo...pytanie. czy sterownik silnika ulegl uszkodzeniu? czy to jakas usterka pamieciow? czy jest cos takiego jak zresetowanie pamieci ecu?

  • #47 14 Sty 2013 21:36
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    raczej uszkodzić się nie uszkodziło bo ja "cuda" wyprawiałem z tymi sterownikami i żadnego nie uszkodziłem...

    mi samochód także oszalał po czyszczeniu przepustnicy, przepływomierza itd.
    ogólnie podczas rutynowej obsługi samochodu przy zmianie oleju, wszystkich filtrów itd.
    obawiało się to błędami na vag'u i żarzącą się kontrolką silnika...
    podjechałem do serwisu bosch'a i po problemie :)
    co było przyczyną do końca nie wiem ale nie wykluczam jakiegoś reboot'a bo koszt wizyty wyniósł mnie 80zł...

    teraz jest idealnie...
    zero problemów a jazda aż cieszy :)

  • #48 13 Maj 2013 13:04
    qbadm
    Poziom 19  

    Koledzy przy jakiej w końcu temperaturze podgrzewacz powinien dostać napięcie i otworzyć termostat? 105*? U mnie przy licznikowych 90* a 105* na VAGu chłodnica jest zimna i nie włączają się wentylatory:/ Rozumiem z postu, że bez pracy podgrzewacza termostat sam się nie otworzy tak?

  • #49 13 Maj 2013 17:46
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    znaczy nie do końca...
    termostat przy 110* "puszcza"... więc można uznać, że da radę się otworzyć sam ;)
    co do temperatury pracy to z reguły samochód trzyma 106* (+/- wiadomo) :)
    przy czym, jak się mocno "depta" po gazie to temperatura utrzymuje się w granicach 95* (ot taki myk zauważyłem )
    tak, że jak jeździsz i utrzymuje się wszystko poniżej 110* to masz w porządku działający układ :)

    pozdrawiam

  • #50 13 Maj 2013 18:52
    qbadm
    Poziom 19  

    Dj.Kisiel napisał:
    znaczy nie do końca...
    termostat przy 110* "puszcza"... więc można uznać, że da radę się otworzyć sam ;)
    co do temperatury pracy to z reguły samochód trzyma 106* (+/- wiadomo) :)
    przy czym, jak się mocno "depta" po gazie to temperatura utrzymuje się w granicach 95* (ot taki myk zauważyłem )
    tak, że jak jeździsz i utrzymuje się wszystko poniżej 110* to masz w porządku działający układ :)

    pozdrawiam


    zadzwoniłem dziś na ASO i info mam takie: jeśli nie wywala płynu to układ jest sprawny a temp. 105* jest w normie:)

    Mam nowy termostat, na którym jest 87* temp otwarcia. Wymienić dla pewności czy najpierw na postoju rozgrzac do 110* i sprawdzić czy otworzy :?:

  • #51 13 Maj 2013 19:10
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    proponuje na klimatroniku ustawić kanał 49 (ten z temperaturą cieczy) i pojechać gdzieś patrząc sobie jaka jest aktualna temperatura.
    jak nie przekroczy 110* to jest wszystko dobrze...
    a najlepiej jak będzie ~105* może ciut więcej to przeciągnąć samochód tak porządnie po jakimś ekspresie czy obwodnicy...
    jak zacznie spadać a przynajmniej utrzymywać się w granicach 105* to tylko się cieszyć z jazdy i nie zawracać sobie gitary :)

  • #53 29 Maj 2013 08:25
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    W pdf'ie, który zamieściłeś są bardzo fajne 2 zdania :

    "Dzięki wyższej temperaturze silnika w zakresie obciążenia częściowego
    uzyskuje się następujące korzyści:
    *zmniejszenie zużycia paliwa
     *redukcja zawartości CO i HC w spalinach"

    oraz

    "Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja
    temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą
    wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika."

    a już dokładając do pieca :

    "Elektrycznie sterowany termostat
    -F265- :
    – początek otwarcia ok. 105 °C"


    silnik ma temperaturę zależną od jazdy...
    jeśli się go wykorzystuje to ma 90* ale jak się jeździ jak dziadek to ma 105* ot taki typ :)

  • #54 30 Maj 2013 10:10
    klan
    Poziom 15  

    Ciekawa sprawa
    termostat przed założeniem rezystancja cewki 15 ohm po założeniu na drugi dzień zwarcie na cewce

  • #55 30 Maj 2013 10:33
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    może Ci coś pali cewkę...
    skoro przed założeniem jest dobry a po założeniu już nie ?
    dobre napięcie Ci wychodzi ?

  • #56 30 Maj 2013 11:52
    klan
    Poziom 15  

    gdyby spalił cewkę simos to była by przerwa a jest zwarcie
    podłączyłem żarówkę 12v/0,5W rurkę+ rezystor symulacja 15ohm to podaje impulsy w granicy 3,7v przy temperaturze na klimie kanał 49- 83 stopnie, już 12v podaje dalej impulsowo żarówka swieci jaśniej,przegazówka 3500 obr dłuższe impulsy
    przydały by się parametry tej cewki bo przy 25 stopniach ma mieć 15-16 ohm a dalej to już nie wiadomo przy wyższych temperaturach,wyjmę go osuszę i jak nie będzie to do wymiany

  • #57 30 Maj 2013 21:16
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    według tego co mówisz to napięcia masz dobre czyli zostaje problem z termostatem...
    tylko uprzedzam byś nie wymienił pół samochodu zanim dojdziesz do wniosku, że 105* to norma :)

    aha...
    a jak chcesz temp. z zakresu 75~85* na stałe to załóż sterownik wentylatorów 1j0 919 506 Q...
    gwarantuje taką temperaturę bo sam na takim jeździłem jak mi nie pasowała ta temperatura 105* :)
    uprzedzam pytania...
    wszystko ładnie działa, climatronic także :P

    ..........................................................................................................

    coś mi się przypomniało...
    mówisz o zwarciu ?
    masz jakiś błąd na vagu ? jego numer ?
    bo z tego co pamiętam jak miałem właśnie ten zły sterownik to pisało mi, że mam "zwarcie do masy".

  • #58 05 Cze 2013 22:10
    klan
    Poziom 15  

    mam takie oto błędy z waga

    3 DTC's Found:
    17511 - O2S Heating: B1 S1: Performance too Low
    35-00 - -
    16725 - Shareware Version. To Decode all DTC's
    35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    17524 - Shareware Version. To Decode all DTC's
    35-00 - Please Register/Activate


    2 DTC's Found:
    17524 - O2S Heating: B1 S1: Open Circuit
    35-00 - -

  • #59 05 Cze 2013 22:37
    Dj.Kisiel
    Poziom 11  

    sprawdź jeszcze jaki masz sterownik klimatyzacji/wentylatorów ?
    mniej więcej powinno iść tak : 1J0 919 506 ?(i jakaś literka) ?

  • #60 09 Cze 2013 21:05
    klan
    Poziom 15  

    Dj.Kisiel napisał:
    sprawdź jeszcze jaki masz sterownik klimatyzacji/wentylatorów ?
    mniej więcej powinno iść tak : 1J0 919 506 ?(i jakaś literka) ?



    ok sprawdzę jakie mam symbole tego sterownika

    czytałem w poprzednich twoich postach że wymieniłeś sterownik na inny
    i masz dzięki temu mniejsze temperatury ?.Czyli sterownik włancza wentylator przy jakiejś tam temperaturze np: 85 st i wtedy termostat uchyla się ?,nie wiem z czym to się zgadza bo moim zdaniem powinno być odwrotnie,

    apropo: ciekawe jest to że u znajomego w rocznej skodzie fabi jest podobny układ chłodzenia że dał podłączyć do vaga temperatura po rozgrzaniu silnika 115st po wyłaczeniu i próbie otwarcia korka zbiorniczka gotowanie

    fajny PDF o tym termostacie,a szczególnie polecam prześledzić schemat przepływu cieczy chłodzącej,który pokazuje jakie zadanie ma górny talerzyk tego termostatu

  Szukaj w 5mln produktów