Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OptexOptex
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aparaty cyfrowe firmy Pentagram

30 Nov 2004 20:03 2373 7
  • [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OptexOptex
  • Level 21  
    Uczciwie mówiąc toto ( dla porzadku nie nazwe tego aparatem ;) - tak jak inne mediony,yakumo itp) nie jest warte swojej ceny - wszystkie foty z 484 jak i 434 jakie widziałem miały dośc powazne braki, głównie w kolorze, ostrości, wyraźnosci ( z której przecierz tak słyną cyfrówki ).
    Proponuje zdeklarować się czy chcesz długi zoom, czy niekoniecznie, ile masz kasy i kupić coś z Canona, Minolty, czy Olympusa - oszczędzisz sobie nerwów ;).
    Zwróc uwagę na to że aparat jest nagradzany w zasadzie wyłącznie w prasie... komputerowej - co juz jest dość "dziwne" - bo czy specjalista od Mainboardów potrafi dobrze ocenić optykę ( i odwrotnie ) , poziom szumów, GO ? ;)

    Co do samej firmy - to w fotografii jest bardziej niż nowa - brak praktyki, własnych rozwiązań, standardów jakości itp. 484 jest kupowany chyba od zewnętrznego producenta ( popatrz na practice luxmedia 4008, któregoś Concorda..... no comment).
  • OptexOptex
  • Level 12  
    Wielkie dzięki za "sprowadzenie" mnie na ziemię. Miałem chrapkę na niego.

    Jaki model poleciłbyś do 2000 zł.

    Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.
  • Level 21  
    Ciężka sprawa tak polecać - ale co tam ;)

    Ale najpierw kilka pytań - chodzi głównie o określenie potrzeb, wymagań ;):

    Po pierwsze - szukasz małpki ( tylko automat ) , czy też tryby manualne ?
    Wolisz szeroki kąt, czy raczej długi zoom ?
    Fotografujesz/będziesz fotografować raczej statyczne sceny, czy raczej dynamiczniejsze ;) ?
    Preferujesz jakiś standard kart?
    2k zeta masz tylko na aparat, czy raczej komplet ;) ?
  • Level 12  
    Jeśli chodzi o aparat, wolałbym z możliwością ustawień manulanych. Przydałby się także zoom ;-) Trudno mi teraz powiedzieć co będę wiecej fotografować: statyczne sceny czy dynamiczne.
    Jeśli chodzi o standart kart pamięci to jest mi obojętne.
    Zależy mi teraz aby kupić aparat. Z upływem czasu kupiłbym też wiekszą kartę pamięci.

    Wielkie dzięki za pomoc ;-)
  • Level 21  
    Dobra to już coś kombinujemy ;)

    Z mniejszym Zoomem ( 3 do 4 razy) to:
    Canon A95 - Prosty amatorski sprzęcik, duża matryca, LCD uchylny.
    Canon seri Sxx - niezłe kompakty, z RAW i porządną optyką
    Świetny Canon G5 - powinno się udać go kupić - w wawie w saturnie reklamują po 1,9k zeta - bardziej zaawansowany, choć trudniejszy. Zaleta to bardzo jasny obiektyw 2.0-3.0 - czyli zdjęcia nocne itp bez problemowo. Czasem potrafi nieco zaaberowac, ale delikatnie przymykasz przysłone i już ;), obsługuje RAW

    Z większym zoomem:
    Fuji S5500 - tak naprawdę niewiele o nim wiadomo. Jest następcą nie bardzo udanego S5000, ale widziałem już z niego naprawdę świetne fotki.

    Canon S1 IS - 3,2Mpix+ stabilizacja - klasyczny Ultrazoom - ostatnio Canon wypuścił nowy firmware, który mocno ulepszył aparat.

    Minolty Z10/Z1 - 3,2Mpix - prostsze modele, choć całkiem nieźle się nimi foci.

    Minolty Z2 - 4mpix - odświerzona Z1 z większą matrycą, i kilkoma nowymi funkcjami. Rosjanie dodali do firmware obsługe RAW ;)

    Minolta Z3 - Najnowsza wersja Zetki - 4mpix - stabilizacja obrazu.

    W tej cenie pewnie znajdziesz jeszcze kilka Olków ;) które warto co najmniej obejrzeć :)

    I to chyba większość z propozycji które bym Ci polecił ( wybierz się do sklepu, pomacaj, do oka przyłóż ;) )

    Omijaj aparaty typu Medion, Pentagram, Mediatech itp - strata pieniędzy. HP - IMHO też jest złym zakupem - przewaznie duże zapotrzebowanie na prąd, awaryjność i serwis działający co najmniej kontrowersyjnie powoduje że poprostu nie warto ryzykować.

    Acha - jesli wybierzesz dwa aparaty o podobnych parametrach - to raczej polecałbym ten z większą matrycą, czyli w porównaniu matryc 4,2Mpix - jedna np. 1/2.5'' z 1/1.8'' wybieraj 1/1.8'' - wieksza powierzchnia matrycy, przy tej samej rozdzielczości to mniejsze szumy - tu często w sklepach "ściemniają" ale prawda jest jedna - fizyki nie przeskoczą ;).

    I to chyba wszystko wywodu na ten post ;)
  • Level 24  
    mialem okazje testowac wiele obecnych modeli cyfrowek w tym olympusy, fuji, nikony, sony. Do 2000zl najlepszym wyborem bedzie ZDECYDOWANIE sony dsc-p120, bardzo zawiodlem sie na olympusach, wg mnie to najslabsze firmowe aparaty, po sony zastanawialbym sie nad nikonem potem fuji i ew. Canonem.
  • Level 21  
    Osobiście z całej produkcji sonego zaufaniem darze tylko f717, reszta jest mocno przeciętna.
    P120 - nie ma niczego czym nie mogliby pochwalić się konkurenci, dodatkowo używając drigch relatywnie Memory Sticków i charakteryzując sie ciemnym obiektywem w tele(3x) - f/5,2

    Chyba lepszy tutaj jest A95 Canona - już go w wyborze aparatu (chyba ;) ) porównywałem z p93 chyba a ponieważ tu różnic wielu nie będziewięc dosyłam tam.
    Dodam tylko że z tego co widze kupując p120 można potem tylko zazdrościć np. serii a canona mozliwości korzystania np. z filtrów (polar, połówkowy szary) ,soczewek makro itp - brak tulejek.

    Sprawa Oly'ego - skoro jest tak źle, to czemu mnóstwo osób na forach foto poleca własnie jego, i na potwierdzenie pokazują świetne jakościowo fotki ?

    Jeśli chodzi o firmy (w przedziale do 2k zet) to ja widze to tak:
    Małe zoomy: Canon seria A i starsze G - i tak naprawdę bez sensownej konkurencji, potem długa przerwa i Sony
    UZ-tki - Minolta/Canon S1IS może Fuji ( ale nie S5000)


    PS. Rozejrzałbym się dobrze, bo w zakres do 2k zaczyna wchodzić powoli G5 Canona z bardzo jasnym obiektywem i świetną jakością fotek.