Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Akumulator samochodowy

Robert 1960 20 Feb 2003 15:46 6425 15
  • #1
    Robert 1960

    Level 32  
    Witam ! Potrzebuję informacji na temat konserwacji akumulatorów samochodowych.Mój ma 63Ah i za małą gęstość elektrolitu.Kupiłem elektrolit na stacji benzynowej i czy mam wylać to co było i wlać nowy czy jak ? Dzięki za pomoc !
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W księgarni można kupić taką książeczkę pt "Akumulator" B.Pijanowskiego.Tam jest ładnie opisane jak postępować z akumulatorem.
    Jakbyś nie mógł dostać to może się uda zeskanować ale to jest 80 stron....
    ą na razie nie wylewaj tylko naładuj dobrym prostownikiem o napięciu 14,5V.
  • #3
    Robert 1960

    Level 32  
    Dzięki , ładowanie pomaga gdy nie ma mrozu.On ma gęstość 1,1 i gdy go ostatnio ładowałem przy tych mrozach to w środku widać było lód. Jeśli możesz to podeślij ten scan.
    Pozdrowienia - Robert
  • #4
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czy masz prostownik na którym można ustawić DOKŁADNIE 14,4V ??
  • #6
    oldking
    Level 31  
    Witam

    Piszecie o 14,4 V zgoda ale nie jak chcesz naładowac porządnie akumulator.
    Tak naprawde to jest 14,1 takie napięcie powinien dawać alternator. Mówimy o sprawny akumulatorze i naładowanym.
    Napięcie końcowe normalnego cyklu ładowania to przynajmniej 2,6 V na ogniwo co daje 15,6 V napięcia przy końcu ładowania prądem nominalnym.
    Prąd nominalny ładowania akumulatora to jego pojemność podzielona przez 10, dla twego akumulatora to 6,3 A
    Najważniejsze akumulator musi być ZAWSZE NAŁADOWANY.
    Akumulatory kwasowe pozostawone rozładowane przez kilka godzin ZOSTAJĄ TRWALE USZKODONE. następuje zasiarczenia płyt i zmniejszenia ich pojemności., a proces ten jest praktycznie nie odracalny.
  • #7
    jozefg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chciałem skan wysłać ale coś mi zrywa połączenie......
    Ja sobie radzę w ten sposób że stawiam akumulator zasiarczony pod prostownik 14,4V na tydzień i po tygodniu kręci rozrusznik przy -20.
    Metoda wypróbowana i to na kilku egzemplarzach.
  • #8
    Robert 1960

    Level 32  
    Piękne dzięki za pomoc !
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Nemo
    Level 31  
    Jeśli masz zbyt małą gęstość elektrolitu, to najlepiej ładować długo w stanie gazowania, jak proponuje elektrit. Kwas siarkowy nie ulega rozkładowi w tych warunkach, a tylko rozkładana jest woda na tlen i wodór (normalna elektroliza). W ten sposób usuwasz wodę i zagęszczasz kwas. Uważaj tylko na ulatniające się gazy, wodór jest wybuchowy, dlatego polecam dobrą wentylację.
    Pozdrawiam.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Robert 1960

    Level 32  
    Dzięki piękne za podpowiedzi - jak się zrobi trochę cieplej to spróbuję z nim powalczyć. Akumulator jest z 2001 roku, więc chyba jeszcze coś z niego będzie. W ubiegłym roku przy -20 na gazie odpalał z pierwszego kręcenia.
    Pozdrowienia !
  • #13
    waldek557
    Level 2  
    Witam wszystkich. Jaki jest lepszy aku ? Wapniowy czy normalny kwasowo-ołowiowy ?
  • #14
    sandamiano
    Level 29  
    waldek557 wrote:
    Witam wszystkich. Jaki jest lepszy aku ? Wapniowy czy normalny kwasowo-ołowiowy ?

    Wg mnie kwasowo ołowiowy ale taki zza wschodniej granicy np z Ukrainy gdzie unia nasza kochana nie zamoczyła macek i nie ograniczyła ilości ołowiu w tych bateriach.
    Wytrzymują o wiele więcej niż nasze exidy czy inne badziewie
  • #15
    kwok
    Level 39  
    Nie ma reguły - jak kupisz jakieś badziewie to padnie po roku albo dwóch, jak kupisz za uczciwe pieniądze z przedłużoną gwarancją to może 4 lata podziała + oczywiście badanie ładowania i wypełniona karta gwarancyjna. Niektórzy w warunkach gwarancji wymagają okresowej kontroli ładowania w aucie i kontroli stanu aku.
    Ogólny problem z kupowaniem czegokolwiek polega na tym że coraz więcej dziadostwa jest na rynku i mimo wszystko i tak do końca nie wiesz co kupujesz.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze jedno - podobno cięższy jest lepszy więc można też kupować na wagę.
  • #16
    rozales
    Level 24  
    Prawie 14-letni akumulator.
    Raczej jego koniec jest bliski.
    Nie wiem czy warto w niego inwestować czas i pieniądze.
    Moderated By robokop:

    Poczytaj "archeologu" w wątku z którego roku się dopisałeś.