Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przekaźnik kontrolki ładowania corsa c/combo

26 Wrz 2011 13:03 6985 7
  • Poziom 11  
    Witam!
    Mam pytanie gdzie znajdę przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora?
    W oplu combo na nadwoziu corsy c rok 2007

    pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    z tego co zdążyłem sprawdzić to tak. Elektryka jest praktycznie taka sama jak w corsie C a tam jest przekaźnik.
  • Poziom 17  
    W tym aucie kontrolka i wybudzeniem steruje moduł BCM (Body Control Modul) Nic tam nie obejdziesz, tak żeby ładowanie było i nie swieciła sie kontrolka. Miałem już kilka problemów z Corsą C i Combo. Dwa razy winna była wiązka, raz moduł BCM. Moduł masz na podszybiu po stronie kierowcy dostępny z komory silnika. Wymiana modułu z innego auta nie da odrazu efektów. Moduł musi być czysty i przypisany do Twojego auta. W przeciwnym razie immo nie zezwoli na uruchomienie silnika.
  • Poziom 16  
    często uszczelka z pokrywy BCMa jest nieszczelna,bo to gąbka i się pokruszyła-woda dostaje się wtedy na moduł i do kabiny ,możesz sprawdzić,ale troszkę dłubania
  • Poziom 11  
    Dzięki za info znalazłem międzyczasie schemat i wyczytałem że sterowanie jest bezpośrednio z modułu.
    Jeszcze jedno pytanie na zacisku D+ mam 1,2V a po odłączeniu z alternatora 12V czy to normalne?

    Aha jak tradycyjnie zrobię wzbudzenie tzn. przez żarówkę to ładowanie powinno działać tylko kontrolka będzie świecić. Dobrze kombinuję?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Bardzo dobrze kombinujesz
    Sprawdz wiązkę a dokładnie kabel koloru białego z niebieskim paskiem. Przewód ten idzie wraz z głównym plusem w jednym pancerzu z alternatora za silnikiem. Ja miałem przypadek że był przetarty i stykał do masy. Przedzwoń ten przewód pod względem zwarć i przerwy do samego modułu BCM. Jak jest wsio z nim ok to czeka Ci gorsza wersja czyli właśnie uszkodzony BCM, a to jak już pisałem nie jest w oplu prosta sprawa. Trza przypisać nowy BCM oczywiście posiadając PIN do Twojej corsy.
  • Poziom 11  
    Przewód wizualnie nie wygląda źle. Sprawdziłem do podłączenia z pierwszą kostką obok aku. ale co z napięciem na tym przewodzie jak podepne do D+ altka to leci do 1,2V a jak odepne to jest ok 12V czy to może być wina altka jakieś przebicie do masy?
    Jutro sprawdzę dokładnie ten przewód do samego BCM'a

    Problem rozwiązany okazało się że szwankuje koło pasowe w alternatorze (ślizgało się)
    po wymianie wszystko gra jak powinno.