Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zbyt wysokie napięcie wzbudzenia alternatora bosch

Robert szcz. 26 Sep 2011 16:08 7996 12
  • #1
    Robert szcz.
    Level 10  
    Witam, jestem użytkownikiem Calibry V6 w który oryginalnie był zamontowany alternator delco remi, po awarii zespołu prostowniczego kupiłem regenerowany alternator boscha, po zamontowaniu jednak nie ładował. Wyjąłem go i zbudowałem prosty stolik do testów okazało się, że aby zaczął ładować musiałem wzbudzić go aż 12voltami, gdzie w instalacji pojazdu jest 5,5v które pobudzało poprzedni alternator bez problemu, wymiana regulatora napięcia nie pomogła. Po wizycie u jednego ze specjalistów dowiedziałem się, że "tak ma być" jednak nie bardzo chce mi się w to wierzyć ponieważ w literaturze jest mowa zwyklle o kilku voltach niezbędnych do wzbudzenia, będę wdzięczny za wszelkie sugestie. pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    decybel91
    Level 42  
    Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
  • #3
    Robert szcz.
    Level 10  
    W obu alternatorach są po dwa zaciski "B+" i "D+" wzbudzenie na stole realizowałem poprzez chwilowe podanie przez żaróweczkę napięcia 12V, bądź przedłużałem przewód wzbudzenia z samochodu i wtedy zasilałem 5,5V
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Puść kabel z D+ bezpośrednio do licznika lub zbuduj to na żarówce 12V 5W. Tak jak na stole to robisz. Może prozaicznie nie masz B+.
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Robert szcz.
    Level 10  
    Decybel: Z tego co wiem to w tym modelu wzbudzenie odbywa się właśnie przez lampkę ładowania na desce, zastanawia mnie tylko dlaczego tam jest tylko 5,5v na wyjściu do alternatora, czy napięcie redukowane jest w liczniku? Jeśli tak to ostatecznie ominę to i zrobię jak piszesz.

    Motronic: Chętnie bym naprawił starego delco, lecz okazało się, że ma również krzywą oś wirnika dlatego zaniechałem jego remontu. Lampka na desce jest sprawna, świeci się.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Robert szcz.
    Level 10  
    Motronic wrote:

    Układ jest prosty-żarówka "wisi" na plusie zasilania za stacyjką, drugi jej koniec idzie na alternator.


    W takim razie będę szukał jutro przyczyny tego spadku napięcia, bo byłem przekonany, że coś je redukuje.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Robert szcz.
    Level 10  
    Tak, po zwarciu tego przewodu żarówka na desce świeci się jasno, tylko, że kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #12
    kidu22
    Level 35  
    Robert szcz. wrote:
    kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v


    To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V.


    To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
  • #13
    Robert szcz.
    Level 10  
    kidu22 wrote:

    To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V.


    I to by wyjaśniało dlaczego takie, a nie inne napięcie na tym przewodzie

    Dziękuję Panowie za pomoc, będę ratował poprzedniego delco, a boscha wywiozę do elektryka