Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak połączenia pomiędzy Linksys Wag200g oraz Gigaset C590ip (internet w Netii)

26 Sep 2011 20:40 1415 1
  • Level 2  
    Witam,
    Jestem początkującym forumowiczem dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Mam problem z konfiguracją VOIP dla telefonu C590IP. Internet mam z Netii podłączyłem do rutera Linksys wag200g, do niego podłączony telefon z wbudowaną bramką C590IP niestety telefon nie może połączyć się z internetem przez co nie mogę skonfigurować VOIP.
    Internet dział bez zastrzeżeni zarówno LAN jak i WiFi. Router widzi bramkę VOIP przydziela adres IP ale i tak połączenia nie mam.
    Zdjąłem wszelkie ograniczenia na ruterze nawet ustawiłem IP bramki w DMZ nic nie pomogło.
    Sprawdziłem telefon u sąsiada ruter TPlink internet z kablówki - działa bezproblemowo, zatem telefon na pewno sprawny.

    Czy ktoś może mi pomóc?
    Niestety na forum nic nie mogę znaleźć.
    Z góry dziękuję.
  • Level 2  
    Sprawa się rozwiązała.
    Jeżeli ktoś by miał podobny problem to napiszę w jaki sposób problem rozwiązałem.
    Wg. firmy Gigaset rzeczywiście otrzymują informacje, że Router Linksys często ma problemy z ich bramką (cwaniacy nie informują o tym potencjalnych klientów przed zakupem, i nawet nie zainteresują się co się dzieje, pomimo licznych zgłoszeń od klientów), kierują tylko to wsparcia Linksys i to było najmądrzejsze co powiedział w całej naszej 10 minutowej rozmowie.
    Wsparcie techniczne Linksys oczywiście poradziło mi to co już robiłem (IP bramki do DMZ, przekierowanie portu 5060 itp).
    Ale gdy dowiedzieli się, że to nie działa poprosili:
    * o zmianę ustawień bramki z adresu IP dynamicznego na statyczny
    * oraz przekierowanie zakresu portów 50-60 i ustawienie adresu statycznego na routerze w DMZ.
    i to wystarczyło

    Aha no i najważniejsze dementuję, NETIA nie blokuje portów :-)