Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

URSUS 4512 silnik natychmiastowo staje, trudno go odpalić

heyka 26 Sep 2011 22:36 8276 20
  • #1
    heyka
    Level 17  
    Posiadam ciągnik Ursus 4512, od pewnego czasu przytrafia mi się coś takiego: ciągnik w czasie pracy na wolnych obrotach raptownie gaśnie, jeżeli chce się go odpalić, to rozrusznik nie może obrócić silnika, po kilku próbach silnik zapala i pracuje. Co być tego przyczyną, czy to nie są objawy zacierania się silnika?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    kindlar
    Level 40  
    Skoro coś blokuje wał to myślę że trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek na wale i korbowodach, obejrzeć wał korbowy. A od góry sprawdzić układ zaworowy. Zapytaj jeszcze specjalistę.
  • #3
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    A czy jek normalnie zgasisz ciągnik i chcesz ciepły zapalić też ma ciężko? Nie kopci ci silnik bardziej albo nie chodzi btroche głośniej? Bo to mogło by oznaczać zbyt wczesny zkat wtrysku paliwa lub lejace wtryski.
  • #4
    heyka
    Level 17  
    Jeżeli zgaszę silnik gorący to odpala bez problemu, silnik pracuje bardzo ładnie, nie dymi czy pusto czy w orce nic niepokojącego się nie dzieje, 3 razy zgasł mi kiedy wjechałem przednimi kolami w dół, raz zgasl kiedy spokojnie stal i pracowal na wolnych obrotach. czy zimny czy gorący odpala leciutko i szybciutko, tylko jak go zablokuje to jest problem.
  • #5
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Czyli na razie chwyciło go dwa razy? Albo raz bo z tym wjazdem w dół to nie brał bym pod uwage. Trudno powiedzieć co to może być. Skłonny bym był nawet rozrusznik winić. Nałożyły się przypadki i teraz nie wiadomo co jest grane. Poczekał bym na twoim miejscu troche czy sytuacja nie będzie się powtarzać. Jeśli to jakaś awaria to trafił ci się najgorszy przypadek gdy raz jest objaw a potem nie ma. Przeglądnij dokładnie silnik i daj znać co się dalej dzieje.
  • #6
    heyka
    Level 17  
    Wczoraj znowu mi zgasła, wcisnołem sprzęgło i zapalił, pusciłem sprzegło i zgasł, przełaczyłem dźwidnie reduktora na luz i dźwignie skrzyni biegów na luz wcisnołem sprzęgło i zapalił puściłem sprzęgło dalej chodził, powłączałem biegi i chodził ładnie, może coś z reduktorem się dzieje? Normalnie zapalam bez luzu na reduktorze nie mam czujnika w skrzyni biegów. Bede obserwował.
  • #7
    sagus1982
    Level 2  
    U mnie był też dziwny przypadek bo silnik przy wyłączaniu łapał lewe obroty a zimny szybko kręcił ,a zapalić nie chciał .tyle że te objawy były przy 8700 mtg więc kapitalny remont silnika i po kłopocie :D
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Nie żebym się czepiał ale gdzie oś przednia ma trzpień i w jaki sposób blokuje koło zamachowe?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    To sie wyjaśniło. Rozumiem też że nie o koło zamachowe chodzi ale pasowe na wale?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    heyka
    Level 17  
    Witam

    Z tym trzepieniem to jest całkiem możliwe, ponieważ robiłem remont przodu w celu skasownaia luzów, wymiana trzpienia, wymiana łożysk na zwrotnicach itd i od tamtej pory silnik nie gaśnie :). Odnośnie blokad silnika to najczęściej faktycznie dochodziło do tego podczas gdy wieżdżałem rzednimi kołami w jakiś dół, raz tyko zablokował się w czasie kiedy stał na równym i parkotał na wolnych obrotach. mam nadzieję że to zakończy moje problemy z blokowaniem silniki, bo juz sie obawaiłem że to problem silnikowy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z panewkami też mi sie wydaje, że nie może łapać i puszczać, ale tak mi powiedział mechanik w serwisie, cos mi sie wydaje, że próbował mnie naciągnąć.

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Tak sobie myślę, że jak wjechałem w doł przednimi kołami to trzpień powinien się oddalić od koła pasowego a nie go zablokować.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    heyka
    Level 17  
    Musze na to zerknąć, czyli trzpeń jest bardzo blisko koła pasowego?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    heyka
    Level 17  
    Myslisz że luz może być az taki duży że trzpien przesunie sie 3 cm i zaklinuje koło pasowe????
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    heyka
    Level 17  
    Zastanawiam się czy u mnie nie było coś innego, a mianowicie odkreciły mi się i wypadły 3 śruby od pokrywy rozrządu, one też mogły wpaść gdzieś między koło pasowe a obudowę i tez mogły mieszać, co by to nie było mam nadzieje że sie skończyło bo nie dawało mi to spokoju. A ogólnie ciagnik sprawuje sie całkiem dobrze mam go od roku rocznik 1996, nie mam pojęcia ile ma Mth bo licznik jest nowy, oleju nie bierze nie dymi pali raczej mało, w pługach trójkach ładnie sobie radzi tylko przydały by się obciązniki na tylne koła ( gdzie mozna tanio dostać?).
    Co sadzicie o tych ciągnikach?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    heyka
    Level 17  
    Śruby wypadły na zewnątrz więc mogły wpaść pomiędzy koło pasowe na dole (na wale) a obudowę. Ja w seoim tez mam szerokie opony tylne, ale w orce 3-skibowcem koła tracą przyczepność.