Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

URSUS 4512 silnik natychmiastowo staje, trudno go odpalić

heyka 26 Wrz 2011 22:36 6881 20
  • #1 26 Wrz 2011 22:36
    heyka
    Poziom 17  

    Posiadam ciągnik Ursus 4512, od pewnego czasu przytrafia mi się coś takiego: ciągnik w czasie pracy na wolnych obrotach raptownie gaśnie, jeżeli chce się go odpalić, to rozrusznik nie może obrócić silnika, po kilku próbach silnik zapala i pracuje. Co być tego przyczyną, czy to nie są objawy zacierania się silnika?

    0 20
  • #2 27 Wrz 2011 08:01
    kindlar
    Poziom 38  

    Skoro coś blokuje wał to myślę że trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek na wale i korbowodach, obejrzeć wał korbowy. A od góry sprawdzić układ zaworowy. Zapytaj jeszcze specjalistę.

    0
  • #3 27 Wrz 2011 08:20
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    A czy jek normalnie zgasisz ciągnik i chcesz ciepły zapalić też ma ciężko? Nie kopci ci silnik bardziej albo nie chodzi btroche głośniej? Bo to mogło by oznaczać zbyt wczesny zkat wtrysku paliwa lub lejace wtryski.

    0
  • #4 27 Wrz 2011 16:03
    heyka
    Poziom 17  

    Jeżeli zgaszę silnik gorący to odpala bez problemu, silnik pracuje bardzo ładnie, nie dymi czy pusto czy w orce nic niepokojącego się nie dzieje, 3 razy zgasł mi kiedy wjechałem przednimi kolami w dół, raz zgasl kiedy spokojnie stal i pracowal na wolnych obrotach. czy zimny czy gorący odpala leciutko i szybciutko, tylko jak go zablokuje to jest problem.

    0
  • #5 28 Wrz 2011 08:50
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Czyli na razie chwyciło go dwa razy? Albo raz bo z tym wjazdem w dół to nie brał bym pod uwage. Trudno powiedzieć co to może być. Skłonny bym był nawet rozrusznik winić. Nałożyły się przypadki i teraz nie wiadomo co jest grane. Poczekał bym na twoim miejscu troche czy sytuacja nie będzie się powtarzać. Jeśli to jakaś awaria to trafił ci się najgorszy przypadek gdy raz jest objaw a potem nie ma. Przeglądnij dokładnie silnik i daj znać co się dalej dzieje.

    0
  • #6 29 Wrz 2011 10:08
    heyka
    Poziom 17  

    Wczoraj znowu mi zgasła, wcisnołem sprzęgło i zapalił, pusciłem sprzegło i zgasł, przełaczyłem dźwidnie reduktora na luz i dźwignie skrzyni biegów na luz wcisnołem sprzęgło i zapalił puściłem sprzęgło dalej chodził, powłączałem biegi i chodził ładnie, może coś z reduktorem się dzieje? Normalnie zapalam bez luzu na reduktorze nie mam czujnika w skrzyni biegów. Bede obserwował.

    0
  • #7 18 Lut 2012 21:47
    sagus1982
    Poziom 2  

    U mnie był też dziwny przypadek bo silnik przy wyłączaniu łapał lewe obroty a zimny szybko kręcił ,a zapalić nie chciał .tyle że te objawy były przy 8700 mtg więc kapitalny remont silnika i po kłopocie :D

    0
  • #8 23 Kwi 2012 07:43
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 23 Kwi 2012 10:11
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Nie żebym się czepiał ale gdzie oś przednia ma trzpień i w jaki sposób blokuje koło zamachowe?

    0
  • #10 24 Kwi 2012 22:04
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 24 Kwi 2012 22:33
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    To sie wyjaśniło. Rozumiem też że nie o koło zamachowe chodzi ale pasowe na wale?

    0
  • #12 25 Kwi 2012 13:56
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 26 Kwi 2012 12:47
    heyka
    Poziom 17  

    Witam

    Z tym trzepieniem to jest całkiem możliwe, ponieważ robiłem remont przodu w celu skasownaia luzów, wymiana trzpienia, wymiana łożysk na zwrotnicach itd i od tamtej pory silnik nie gaśnie :). Odnośnie blokad silnika to najczęściej faktycznie dochodziło do tego podczas gdy wieżdżałem rzednimi kołami w jakiś dół, raz tyko zablokował się w czasie kiedy stał na równym i parkotał na wolnych obrotach. mam nadzieję że to zakończy moje problemy z blokowaniem silniki, bo juz sie obawaiłem że to problem silnikowy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z panewkami też mi sie wydaje, że nie może łapać i puszczać, ale tak mi powiedział mechanik w serwisie, cos mi sie wydaje, że próbował mnie naciągnąć.

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Tak sobie myślę, że jak wjechałem w doł przednimi kołami to trzpień powinien się oddalić od koła pasowego a nie go zablokować.

    0
  • #14 26 Kwi 2012 17:19
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 27 Kwi 2012 18:03
    heyka
    Poziom 17  

    Musze na to zerknąć, czyli trzpeń jest bardzo blisko koła pasowego?

    0
  • #16 27 Kwi 2012 20:48
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 29 Kwi 2012 16:30
    heyka
    Poziom 17  

    Myslisz że luz może być az taki duży że trzpien przesunie sie 3 cm i zaklinuje koło pasowe????

    0
  • #18 29 Kwi 2012 19:53
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 30 Kwi 2012 10:42
    heyka
    Poziom 17  

    Zastanawiam się czy u mnie nie było coś innego, a mianowicie odkreciły mi się i wypadły 3 śruby od pokrywy rozrządu, one też mogły wpaść gdzieś między koło pasowe a obudowę i tez mogły mieszać, co by to nie było mam nadzieje że sie skończyło bo nie dawało mi to spokoju. A ogólnie ciagnik sprawuje sie całkiem dobrze mam go od roku rocznik 1996, nie mam pojęcia ile ma Mth bo licznik jest nowy, oleju nie bierze nie dymi pali raczej mało, w pługach trójkach ładnie sobie radzi tylko przydały by się obciązniki na tylne koła ( gdzie mozna tanio dostać?).
    Co sadzicie o tych ciągnikach?

    0
  • #20 30 Kwi 2012 19:38
    2003717
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 02 Maj 2012 09:24
    heyka
    Poziom 17  

    Śruby wypadły na zewnątrz więc mogły wpaść pomiędzy koło pasowe na dole (na wale) a obudowę. Ja w seoim tez mam szerokie opony tylne, ale w orce 3-skibowcem koła tracą przyczepność.

    1