Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa fruehauf mega system haldex hamulce

26 Wrz 2011 23:27 7620 7
  • Poziom 13  
    Witam. Trafiła do mnie dopiero teraz ale opisze problem. Według właścicieli naczepa ma zajebiste hamulce ale co 3 miesiące wymiana klocków i tarcze wyglądają jak góry( tu wybrane tam góra tu bierze tylko górnym rantem). Dzisiaj rano rozebrałem 3 osie, zero klocków, to porozbierane i poskładane, regeneracja zacisków( 2 zatarte były a tak to ok) i na szybko przemierzyłem przewody( naczepa przejście na wszystkich od gniazda a z konia też ok wszystko). I podpiąłem ten ciągnik co z nim jeździła i to co zauważyłem: tylko tak 2 razy pstryknie a nie odbije powietrzem jak to zawsze w naczepach i bawi się powietrzem jak stoi na postoju a jest odpalony.

    Ciągniki też przepinali i tak samo było. Proszę o porady albo jakąś dokumentacje do systemu haldex. Jutro będę z czytywał błędy i numer modulatora.

    Wcześniej gdzieś z 4 razy odwiedzała autoryzowany serwis i jeźdżą na magnesach ale to nie ma raczej nic do abs-u.
  • Texa Poland
  • Poziom 14  
    Witam miałem taki przypadek w przyczepie system Haldex EBS słaba była siłą hamowania i hamulce nie odpuszczały grzały się piasty kół i ubytek był powietrza z tego zaworu jest to zawór hamulcowy ale nie modulator przy tym zaworze jest czujnik ciśnienia powietrza podczas diagnostyki texa jak odpiąłem wtyczkę z czujnika to tłumaczyło zawór pomocniczy jakoś jak tak. Wymieniłem jego na tańszy bo ponoć taki drogi tak stwierdził kierownik w firmie w której pracuje zamontowałem bez wyjścia na ten czujnik i o tej pory podczas hamowania są bardzo ostre hamulce ostrzeżenia z przyczepy na desce jest na czerwono podczas hamowania abs nie działa i okładziny max do czterech miesiecy wytrzymują
    Pozdrowienia
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    tomek6971 napisał:
    Wcześniej gdzieś z 4 razy odwiedzała autoryzowany serwis i jeźdżą na magnesach ale to nie ma raczej nic do abs-u.

    Jeśli to jest EBS to brak prędkości bardzo wpływa na siłę hamowania sterowaną poprzez CAN dostarczaną z auta kablem 7-pinowym. Numer sterownika bardzo by wyjaśnił sprawę.
  • Texa Poland
  • Poziom 13  
    Witam. Dzisiaj do mnie wieczorem wróciła bo mieli pilny ładunek i tak. Podpięli pod niego mana tga ale też nie pewnego i przyjechał kierowca( nowy i widać że lubi %) ,że dobrze hamuje tylko się u niego błąd na desce od absu świeci. Była załadowana, na kanał i podpiąłem się pod modulator( haldes eb+ pierwszej generacji sorry za brak numeru ale jest na naklejce jak patrzyłem w internecie od góry a nie odkręcałem go) texą, błędy same nie aktywne ( ciśnienie powietrza i czujnik abs-u który naprawiłem przy robocie z hamulcami, usunąłem i zero aktywnych. Ale zastanowiło mnie ciśnienie w zbiorniku powietrza które wynosiło ok 7 bar i wydawało mi się to mało, podpiąłem zegar pod czerwone wyjście z konia i te same wartości dokładnie a w Manie zawsze ustawiało się na 8.3 i tu pytanie jaka powinna być wartość ciągnik renault magnum 440 i jakby co gdzie się znajdują w niej reduktory powietrza?
  • Poziom 13  
    Stan na dzień dzisiejszy normalnie jakieś czary. Podpięta pod naczepę odsapuje 2 razy powietrzem jak jest na ręcznym a raz na 50 odbijają same elektrozawory, i wtedy jak się wciśnie hamulec nożny to wszystko się naprawia
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    tomek6971 napisał:
    haldes eb+ pierwszej generacji sorry za brak numeru ale jest na naklejce jak patrzyłem w internecie od góry a nie odkręcałem go) texą

    w Texie masz zakładkę identyfikacja ECU 3 lub 4 bodajże od góry.
    Kiedyś standardem było ciśnienie 7,3-7,5 bar; 8,0 bar powinno być OK.
  • Poziom 26  
    Jeśli mogę ci pomóc to podpowiem ci, że ten system EB+ posiada funkcje esp gdzie każdy wychył naczepy lub wykryty poślizg któregoś z kół powoduje przyhamowanie naczepy, aby spowodować wyprowadzenie naczepy z poślizgu lub jej zrównoważenie stabilności jazdy. Dlatego błędy zapamiętane są bardzo ważne, bo mówią nam o tym, co niewłaściwego dzieje sie z naczepą. Proponuję ci z korzystanie z oryginalnego systemu diagnostycznego, ponieważ on pokarze ci ile razy dany błąd się pokazał i kiedy oraz kiedy system esp musiał zadziałać. Na dzień dzisiejszy również korzystam z systemy Texa, ale jakieś 3-miesiące temu nie mogąc zaprogramować nowego ecu byłem zmuszony i zakupiłem interfejs HALDEXA, który na łeb bije Texe. Aby się o tym przekonać z ciąg sobie program za darmo ze strony HALDEX to cię może to przekona. Każdy błąd jest dokładnie opisany oraz procedura do jego usunięciu. Po każdej naprawie dokonuje się rozruchu technicznego (Test) gdzie sprawdzane są wszystkie podzespoły nawet właściwe ciśnienia na obwodach. Jeśli jest coś nie tak test wypada negatywnie.Moim zdaniem ciśnienie na naczepach we wszystkich pojazdach powinno być nie wyższe niż 8.5 bar i nie niższe niż 8.0. Reno Magnum ma reduktor koło sektora kierowniczego lecz nie jest to reguła.