Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 ustawienie rozrządu- nie chce zapalić

27 Wrz 2011 09:37 23659 23
  • Poziom 9  
    witam
    Koledze w C5 1.8 16V 2004r przeskoczył rozrząd, a dokładniej nie wiem jak to się stało, ale ten kto mu wcześniej zmieniał rozrząd nie dał klinka na zębatke na wale korbowym, klin tylko był założony na koło pasowe. Przejechał tak ponad 70 tys km i rozrżad przeskoczył, ale miał na tyle szczęścia że tłok nie spotkał się z zaworem. Wiem że ten silnik jest na blokady i z górą nie mam problemów jeśli chodzi o zblokowanie, ale mam problem z dołem bo na kole zamachowym jest więcej otworów do zblokowania. Przerobiłem wszystkie otwory i na żadnym nie zapala.

    Jak by ktoś mógł mi powiedzieć w jakiej pozycji jest pierwszy tłok na tych blokadach i jak się kręci w prawo to idzie w góre czy dół? Bo wychodzi mi, że albo jest na srodku albo prawie na samej górze...
    Jak jest ustawiony na środku to ma cheć zapalać, ale blokuje go wiec wynika z tego że jest zawczesny zapłon, a jak jest prawie na samej górze to cisza

    Góre mam ustawioną tak:
    Citroen C5 ustawienie rozrządu- nie chce zapalić
  • Poziom 39  
    Blokada w koło zamachowe. Różnica w głębokości osadzenia zależna czy skrzynia manual czy automat.
  • Poziom 9  
    Tak, wiem że blokada w koło zamachowe, problem w tym że nie mam tej blokady, a to żaden problem ustawić bez orginalnej blokady jak się wie w który otwór wsadzić bolec, a na kole zamachowym są 4 otwory i który tu wybrać? Dlatego się pytam w jakiej pozycji jest 1 tłok bo po tym będe wiedział który otwór jest właściwy.
    Auto ma skrzynie manualna.
  • Poziom 15  
    Wykręć świecę na pierwszym cylindrze, włóż w cylinder coś długiego, żeby wystawało ponad osłonę klawiatury i kręć, aż tłok będzie na samej górze. Z reguły tak można znaleźć GMP bez użycia blokad, a fabryczne znaki są ustawione właśnie na GMP.
  • Poziom 9  
    I o to mi chodziło, bo się tyle naczytałem na necie jedni pisza GMP inni że tłoki na środku w linii... Ide to zaraz ustawie na patyk :)
  • Poziom 39  
    1 cyl w GMP to chyba jasne.
  • Poziom 15  
    Tylko coś czystego włóż, żeby żadne fragmenty Ci nie wpadły :) I nie żaden ostry metalowy pręt.
  • Poziom 9  
    Tylko coś tu nie pasuje, bo na 1 cylindrze ( licząc od strony rożrządu) na blokadzie są wciśnięte zwory wydechowe a na ssącym brakuje jakieś 4 ząbki żeby się zaczeły otwierać, a wtedy wydechy już się zamkną..
  • Poziom 39  
    Tak to jest jak się nie ma pojęcia o tym co się robi.
  • Poziom 9  
    trans-serwis napisał:
    Tak to jest jak się nie ma pojęcia o tym co się robi.
    i to ma być ta pomoc?
  • Poziom 39  
    dorota17 napisał:
    trans-serwis napisał:
    Tak to jest jak się nie ma pojęcia o tym co się robi.
    i to ma być ta pomoc?

    Tak to ma być ta pomoc.
    Pomagać można komuś kto chociaż trochę wie o co chodzi.
    W twoim przypadku to jest prowadzenie za rączkę.
  • Poziom 18  
    Aby ogarnąć bałagan proponuje wykonać nastepujące czynności.

    WAŻNE! Kolejnośc cylindrów liczymy od rozrządu (Wiem, że to odwrotnie niż w samochodach francuskich, ale jest to na chwilę obecna nieistotne).

    Wykręć świece zapłonowe - będzie łatwiej.

    Jeśli pasek rozrządu jest założony to ustaw wałki na blokady. Zaznacz na kołach zebatych znaki (np. korektorem lub markerem) w jednoznacznych miejscach symetrycznie dla obu kół. Np. na godzinie 12 lub wałek ssący na godz 9, a wydechowy na godz. 3. Policz ilość zębów paska rozrządu między znakami.

    Zdejmij pasek rozrządu.

    1. Znajdź jak poprzednio górny martwy punkt 1 cylindra.
    2. Zdemontuj pokrywę wałków rozrządu, tak aby były widoczne krzywki.
    3. Znajdź mijankę na 4 cylindrze kręcąc wałkami rozrządu (zawory wydechowe właśnie się zamkneły, a za chwilę zaczną otwierac się ssące).
    4. Załóż pasek rozrządu i wstępnie go napnij. śprawdź czy ilość zębów paska między znakami zgadza się z poprzednim pomiarem. Jeśli tak to pokręć ostrożnie wałem korbowym dwa razy czy gdzieś nie blokuje.
    5. Ustaw wałki rozrządu na blokady i teraz powinieneś mieć czarno na białym miejsce blokowania wału korbowego. Ew. możliwe będzie niewielkie przesunięcie. Wtedy zdejmij pasek i załóż go ponownie wykorzystując blokady.
    6. Sprawdź czy nic się nie blokuje podczas kręcenia wałem.
    7. Sprawdź cisnienie sprężania. Jeśli OK składaj wszystko do kupy.

    Ta metoda pozwoli Ci na znalezienie miejsca blokowania wału korbowego w miarę jednoznacznie.

    Jeszcze jedna rzecz. Czy wału korbowego nie blokuje się z przodu silnika tzn. od strony rozrządu. Blokada (pręt/wiertło 8 mm) przechodzi przez kołnierz dolnego koła zębatego i osadzona jest w obudowie/pokrywie uszczelniacza wału korbowego. Gdzieś tak na godz 12. Nie mam pewności. Dawno temu robiłem taki rozrząd, ale rano to sprawdzę.

    Miłej i spokojnej pracy.

    P.S. To, że do wymiany rozrządu wykorzystywane są blokady to nie znaczy jednoznacznie, że blokowanie wałków,wałka i wału następuje w punktach zwrotnych lub mijankach. Tak jest najczęściej, ale nie zawsze. Zwłaszcza samochody francuskie są tutaj przykładem.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Kto szuka ten znajdzie.

    Prosze bardzo:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic837224.html

    Wał korbowy blokowany od strony rozrządu. Tłoki prawdopodobnie na jednakowej wysokosci.
    Czekam na odpowiedź jak się zakończyła naprawa. Mam nadzieję, że pozytywnie.
  • Poziom 39  
    andexp schemat rozrządu z twojego linka jest do silników do 2002 r.
    Autor napisał wyraźnie że ma rocznik 2004, blokada w kole zamachowym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Tak wiem. Sprawdziłem to rano w AUTODACIE. Po 2002 blokuje się na kole zamachowym.
  • Poziom 9  
    Załatwiłem blokady i rozrząd ustawiony na blokadach..
    Kompresja jest w okolicach 12 atmosfer jedynie na 3 cylindrze jest kolo 10
    Auto zapala po dodaniu gazu i chodzi jak traktor, wygląda jak by zapłon był nie odpowiedni, albo nie palił na wszystkie chodź paliwo i iskra jest.
    Po czasie zapala się service zczytałem go przez global obd II i wyświetla błąd p1336
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdejmujesz głowicę, rozwaliłeś podczas prób. Tak się kończą zabawy. Ten temat powinien być ostrzeżeniem dla innych.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa napisał:
    Zdejmujesz głowicę, rozwaliłeś podczas prób. Tak się kończą zabawy. Ten temat powinien być ostrzeżeniem dla innych.


    W jaki sposób rozwaliłem tą głowice, skoro jest kompresja? Przy każdej próbie było sprawdzane czy rozrząd nie jest ustawiony kolizyjnie..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dorota17 napisał:
    ale miał na tyle szczęścia że tłok nie spotkał się z zaworem.

    A skąd ta teoria?
    Obecność kompresji nie świadczy o braku kolizji. Natomiast wynik pomiarów wskazuje w jednoznaczny sposób na uszkodzenie po kolizyjne. Dodatkowo czyniąc dalsze próby na tym silniku, możesz doprowadzić do urwania zaworu, a jak wiesz, wtedy koszty będą duuuużżo większe.
  • Poziom 39  
    dorota17 napisał:
    Koledze w C5 1.8 16V 2004r przeskoczył rozrząd, a dokładniej nie wiem jak to się stało, ale ten kto mu wcześniej zmieniał rozrząd nie dał klinka na zębatke na wale korbowym, klin tylko był założony na koło pasowe.

    Nie zapomnij założyć tego klinka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    trans-serwis napisał:
    dorota17 napisał:
    Koledze w C5 1.8 16V 2004r przeskoczył rozrząd, a dokładniej nie wiem jak to się stało, ale ten kto mu wcześniej zmieniał rozrząd nie dał klinka na zębatke na wale korbowym, klin tylko był założony na koło pasowe.

    Nie zapomnij założyć tego klinka.


    Rozumiem, że chodzi Ci o klin na koło pasowe? Innego nie ma być. Ale to i tak nic nie da, głowica dostała. Zgodzisz się chyba ze mną, albo wcześniej albo podczas prób, sam rachunek prawdopodobieństwa na to wskazuje, zobacz w jakim ustawieniu robił próby... Wydech dostał jak nic, patrz kompresja.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Pawel wawa nie zrozumiałeś mojej ironii. Twierdził że mechanik nie założył klina to niech on laik go założy.
  • Poziom 9  
    Pierwotny problem był taki, że samochód po odpale zaczał chodzić jak traktor, strzelać w kolektor na obroty sie nie chciał wkrecac itp..
    Sprawdziliśmy cewke i jest na wszystkich iskra
    Podpiałem pod komp i wywaliło błąd p1336, zmieniliśmy czujnik wałka rozrządu, ale bez zmian. Przyszła myśl, że może rozrząd zauważylismy że klinka nie ma i zębatka przesunięta. Na kole zamachowym też nie było widać otworu na bolec..
    Po tym jak ustawiliśmy na blokady auto zapala, nie strzela chodzi lepiej i na obroty się wkręca, ale chodzi nie równo i dalej jest bląd p1336
    Zmierzyłem teraz jeszcze raz kompresje i na dwóch jest 12 a na pozostałych dwóch 13.
    Zauważyłem jeszcze i zaraz ide to sprawdzić że 2 świeca jest mokra..