Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

DarMed 27 Wrz 2011 10:46 6704 26
  • #1 27 Wrz 2011 10:46
    DarMed
    Poziom 10  

    Witam,

    Mam następujący problem. Kupiłem lampę Paul Neuhaus RACK 2699-55 (taką jak na zdjęciu).

    Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

    Źródłem światła jest 9 diod LED (12 V, max. 3 W).

    Oryginalny zasilacz to: Constant Current LED Driver Model: LED 54700.

    Do źródeł światła zasilanie przekazywane jest linką w oplocie z jakiegoś metalu. Jednocześnie na tej lince zawieszona jest sama część świecąca lampy i przeciwwaga, która umożliwia swobodne regulowanie wysokości na jakiej świeci lampa.

    Fabryczne ustawienie było dla mnie zbyt niskie (przedział od 80 do 150 cm) więc postanowiłem skrócić owe linki o 130 cm. Tu zaczął się mój problem. Najpierw przestały świecić niektóre LED-y, a po chwili wszystkie. Czy przez wspominane skrócenie linek przyczyniłem się do spalenia diod czy też coś innego jest powodem, że lampa nie świeci?

    Prąd do elementu z diodami dochodzi. Sprawdzone

    0 26
  • Sklep HeluKabel
  • #3 29 Wrz 2011 10:50
    DarMed
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedź.

    Jak mogę to naprawić? W skrzynce z zasilaczem przejście z kabla do zasilacza do linki zasilającej LED-y wygląda tak jak na zdjęciu poniżej:

    Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

    Linka ślizga się po mosiężnym walcu do którego podpięty jest przewód z zasilacza. Czy w tym miejscu można by wstawić opornik? Jeśli tak to jaki?

    A może wpiąć zwinięty odcięty kawałek linki (oczywiście w osłonie, aby nie dotykał aluminiowej obudowy)?

    I wtedy zabrać się za sprawdzanie, diod która działa, a która przepalona…

    0
  • #4 29 Wrz 2011 11:48
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Najpierw sprawdź miernikiem, czy ta linka nie jest czasem powleczona cieniutką warstewką jakiejś przezroczystej gumy (jak ma to miejsce w halogenach podwieszanych na linkach)

    0
  • #5 29 Wrz 2011 12:08
    Joker.
    Poziom 30  

    Nie wydaje sie mi żeby był przewód oporowy (trzeba by sprawdzić miernikiem), tym bardziej że zasilanie z "Constant Current LED Driver"
    Przewód ozdobny, stosowane w żyrandolach, nie mogę znaleźć jego oznaczenia, może ktoś będzie wiedział to proszę o napisanie.
    Mogłeś wywołać przepięcie elektrostatyczne. Linki skróciłeś przy zasilaczu? Czy podczas skracania napięcie było cały czas wyłączone? Jakie napięcie dochodzi do ledów?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 29 Wrz 2011 12:22
    DarMed
    Poziom 10  

    LuckyDj napisał:
    Najpierw sprawdź miernikiem, czy ta linka nie jest czasem powleczona cieniutką warstewką jakiejś przezroczystej gumy (jak ma to miejsce w halogenach podwieszanych na linkach)


    Nie jest. Inaczej nie mogłaby przekazywać prądu w miejscu, które jest na zdjęciu powyżej. Dodatkowo w wylocie z obudowy, przejściu przez przeciwwagę i wejściu w listwę z LED-ami wyraźnie widać izolujące te dwie rzeczy (linka i aluminium) elementy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Joker. napisał:
    Nie wydaje sie mi żeby był przewód oporowy (trzeba by sprawdzić miernikiem), tym bardziej że zasilanie z "Constant Current LED Driver"
    Przewód ozdobny, stosowane w żyrandolach (...)


    Proszę przyjrzeć się zdjęciu powyżej. Z prawej widać fragment przewodu od zasilacza. I dalej "patent" w jaki sposób zasilanie przekazywane jest na linkę, która nie jest tylko ozdobą. Splot chyba stalowy, wewnątrz rdzeń plastikowy (żyłka ?).

    Joker. napisał:
    Linki skróciłeś przy zasilaczu? Czy podczas skracania napięcie było cały czas wyłączone?


    Skracana była tylko linka o której mowa powyżej. Napięcie oczywiście było wyłączone.

    0
  • #7 06 Paź 2011 09:01
    Calineczka*
    Poziom 31  

    DarMed, dziwna sprawa. Możesz podać/zdobyć więcej informacji o lampie i zasilaczu? Widzisz, pewne informacje jakoś mi się wykluczają. Lampa niby 12V 3W, a zasilacz masz CC (constant current). Zazwyczaj na diodę trzeba liczyć 3,5V spadku napięcia, razy 9 diodek to powyżej 30V a nie 12V. Diody mogą być połączone równolegle i szeregowo, w gałęziach. Podasz więcej informacji o zasilaczu? Dysponujesz miernikiem? Masz jakieś rezystory z których mógł byś zrobić sztuczne obciążenie dla zasilacza?

    0
  • #8 07 Paź 2011 12:38
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    Lampa niby 12V 3W, a zasilacz masz CC (constant current). Zazwyczaj na diodę trzeba liczyć 3,5V spadku napięcia, razy 9 diodek to powyżej 30V a nie 12V


    Oto zdjęcie jednego z punktów świetlnych, a przy nim naklejka z informacją "12V, LED max. 3W" (naklejka o takiej samej treści jest przy każdej z diod):

    Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

    Calineczka* napisał:
    Podasz więcej informacji o zasilaczu?


    Oto jego zdjęcie z wszystkimi oznaczeniami:

    Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

    Calineczka* napisał:
    Dysponujesz miernikiem?


    Tak. Ale od razu przyznaję, że nie jestem biegłym w posługiwaniu się nim.

    Calineczka* napisał:
    Masz jakieś rezystory z których mógł byś zrobić sztuczne obciążenie dla zasilacza?


    Niestety nie mam.

    0
  • #9 07 Paź 2011 15:06
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Zasilacz masz stałoprądowy, zapewne wszystkie diody masz połączone w szeregu ( lub 3 gałęzie po 3 diody w szeregu, gałęzie połączone równolegle). Zasilacz da radę przy takiej konfiguracji.
    Żeby diody się świeciły przez całą gałąź musi przepływać prąd-stabilizowany zasilaczem. Dobrze by było, żebyś zmierzył, czy na wyjściu włączonego zasilacza jest napięcie (uwaga-dość wysokie!). Miernik na zakres 200V DC, zapewne taki masz. Dziwi mnie, że wg. twojego opisu najpierw przestały świecić niektóre, a potem wszystkie. Jak uda Ci się stwierdzić obecność napięcia na wyjściu zasilacza (jaka wartość?) to spróbuj zmierzyć, czy w obwodzie zasilania lampy płynie prąd -miernik na zakres 10A DC, pewnie zmiana gniazd w mierniku, masz wątpliwości to poproś kogoś albo daj zdjęcie miernika. Jak masz dojście do wnętrza lampy możesz też podać wartości napięć na poszczególnych diodach, o ile uda się do nich dotrzeć.

    0
  • #10 08 Paź 2011 10:40
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    Zasilacz masz stałoprądowy, zapewne wszystkie diody masz połączone w szeregu ( lub 3 gałęzie po 3 diody w szeregu, gałęzie połączone równolegle). Zasilacz da radę przy takiej konfiguracji.
    Żeby diody się świeciły przez całą gałąź musi przepływać prąd-stabilizowany zasilaczem.


    Diody połączone są szeregowo w jednym obwodzie. Sprawdzone - udało mi się dotrzeć do wnętrza elementu z ledami.

    Calineczka* napisał:
    Dobrze by było, żebyś zmierzył, czy na wyjściu włączonego zasilacza jest napięcie (uwaga-dość wysokie!).


    Nim dokonam tych pomiarów to proszę o cierpliwość. Okazuje się, że miernik, który posiadam zawsze wskazuje wartość "000" (także, gdy chciałem dla kontroli sprawdzić napięcie w gniazdku, w którym na pewno ono jest. AC, na mierniku ustawienie 600). Postaram się o inny miernik i wtedy podam wyniki pomiarów.

    0
  • #11 08 Paź 2011 15:11
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Czekam zatem. I jak tu wierzyć w naklejki, jak przy tylu LED-ach w szeregu ma być 12V?

    0
  • #12 17 Paź 2011 19:18
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    Dobrze by było, żebyś zmierzył, czy na wyjściu włączonego zasilacza jest napięcie (uwaga-dość wysokie!).


    Wynik pomiaru: 46 V

    Calineczka* napisał:
    spróbuj zmierzyć, czy w obwodzie zasilania lampy płynie prąd -miernik na zakres 10A DC


    Pomiar na wejściu i wyjściu elementu lampy z ledami (skrócone linki podtrzymująco-zasilające): Wynik pomiaru: 0,722 A

    0
  • #13 17 Paź 2011 19:30
    Calineczka*
    Poziom 31  

    mam nadzieję, że prąd mierzyłeś po przerwaniu obowu zasilającego, tzn. amperomierz szeregowo z lampą? Bo jeśli mierzyłeś prawidłowo, to lampa pobiera prąd, jest na niej spadek napięcia, a nie świeci?
    Foto wnętrza?
    Foto układu pomiarowego?

    0
  • #14 17 Paź 2011 20:07
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    mam nadzieję, że prąd mierzyłeś po przerwaniu obowu zasilającego, tzn. amperomierz szeregowo z lampą?


    Chyba tak. Szeregowo, ale bez lamp "po drodze". Udało mi się tę lampę (bez pomocy piły i młotka :)) rozebrać na części pierwsze. Wszystkie elementy są osobno. Pozostał tylko kabel na początku i końcu (czerwony i czarny).

    Calineczka* napisał:
    Foto wnętrza? Foto układu pomiarowego?

    Zdjęcia postaram się zrobić jutro.

    0
  • #15 17 Paź 2011 20:23
    Calineczka*
    Poziom 31  

    DarMed, gdybyś prawidłowo pomierzył to w odbiorniku miał byś ponad 32W mocy. To dużo światła z LED+ grzanie albo baaardzo dużo grzania. Grzało się? Bo obawiam się, że amperomierzem zwarłeś zasilacz....
    Masz tu podstawy pomiarów;
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=2963

    0
  • #16 18 Paź 2011 14:19
    DarMed
    Poziom 10  

    Ha... dziękuję za pomoc już okazaną i cierpliwość, a także, za link do strony z bardzo przydatnymi informacjami. Cóż, nie wystarczy mieć miernik i nie wahać się go użyć. Trzeba jeszcze wiedzieć jak się tym urządzeniem posługiwać. Zabieram się za lekturę.

    0
  • #17 22 Paź 2011 12:35
    DarMed
    Poziom 10  

    Przepraszam, że dopiero dziś piszę kolejny post, ale było to związane z tym, że przez ostatnie dni nie za bardzo miałem możliwość bawić się z lampą w warsztacie.
    Przeczytałem lekturę, ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, że skoro mam lampę rozebraną na części pierwsze, to zamiast mierzyć V i A, prościej będzie dla mnie sprawdzić multimetrem działanie każdej z diod osobno. I tak, też zrobiłem. Ustawiłem wskazania miernika na odpowiedniej pozycji, a badana dioda led była wypięta z układu. Okazało się, że trzy są niesprawne.
    I to w zasadzie zamraża temat, do czasu aż nie zdobędę dedykowanych do tej lampy nowych led-ów. Skontaktowałem się już ze sprzedawcą, który zadeklarował mi pomoc w tej sprawie.
    Zatem, nie pozostaje mi nic innego jak podziękować za okazaną mi tu dotychczas pomoc.

    0
  • #18 22 Paź 2011 15:05
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Ale po co dedykowane?
    A jakie to są?
    Myślę, że na rynku są lepsze, a może nawet w lepszej cenie.

    0
  • #19 22 Paź 2011 16:08
    DarMed
    Poziom 10  

    Oto zdjęcia jednej z nich:


    Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

    Lampa LED nie świeci po skróceniu linek zasilania

    Na płytce diody są dwa napisy: "SEOUL" oraz "ZLED"
    Płytka diody jest na stałe przyklejona do aluminiowego elementu.

    0
  • #20 22 Paź 2011 18:05
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Powiedz mi, jakie jest zastosowanie tej lampy?
    To, co tam masz to dość przyzwoita dioda ale technologicznie ciut nie najnowsza. Wszystko zależy od tego, jakie to twoje światło musi mieć parametry.
    Ta twoja dioda to :
    http://sensu.pl/?go=product_coll&id=77&cat_id=116

    ALE nie wiemy, jaki ma bin jasności i barwy. Jaki odcień miały te diody? Ciepły, zimny, neutralny? Albo jaki potrzebujesz?
    Radził bym zmienić wyposażenie tej lampy na np. XP-G f-my CREE.
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/17089
    Aha, jak ważny jest dla tego zastosowania współczynnik oddawania barw?
    Te diody miały jakąś optykę czy tylko szkiełko przesłaniające?

    0
  • #21 22 Paź 2011 18:47
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    Powiedz mi, jakie jest zastosowanie tej lampy?


    Biuro, raczej ciemne pomieszczenie, lampa zawieszona nad biurkiem i stolikiem, gdzie załatwiam sprawy (wypisanie dokumentu, rozmowa) w kilka minut i wychodzę (i tak kilka razy dziennie :)). Zdarza się, że przebywam tam dłużej, ale nie cały dzień.

    Calineczka* napisał:
    ALE nie wiemy, jaki ma bin jasności i barwy. Jaki odcień miały te diody? Ciepły, zimny, neutralny? Albo jaki potrzebujesz?


    Jeden ze sprzedających tę lampę sklepów podaje informację: "Temperatura barwowa światła 3000K".

    Calineczka* napisał:
    Radził bym zmienić wyposażenie tej lampy na np. XP-G f-my CREE.
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/17089


    Nie ma problemu... Wydaje mi się jednak, że to przerośnie moje umiejętności. Umiałem popsuć, a z naprawą gorzej. Czytałem gdzieś uwagi odnośnie wymiany diody LED. Zwykłą lutownicą to raczej nie da rady. A do tego jeszcze trzeba usunąć płytkę ze "starą" diodą i przykleić nową.

    Calineczka* napisał:
    Aha, jak ważny jest dla tego zastosowania współczynnik oddawania barw?


    Im wyższy tym chyba lepszy? Przekopałem jeszcze raz zawartość opakowania w którym była lampa i niestety nie znalazłem jakiś dodatkowych informacji o tych źródłach świata. Na stronie producenta jest też bardzo lakoniczna informacja, którą powielają sprzedający. Ja sam, nie będę tego ukrywać, bardziej kierowałem się design'em niż parametrami technicznymi... no może poza jednym, że to diody LED, a więc zużycie prądu będzie mniejsze.

    Calineczka* napisał:
    Te diody miały jakąś optykę czy tylko szkiełko przesłaniające?


    Tak. Szkło częściowo satynowane.

    0
  • #22 22 Paź 2011 19:18
    Calineczka*
    Poziom 31  

    3000K to bardzo ciepła barwa jak na diody. Halogen ma z 2700K. Białe dzienne to jakieś 5000K. Zadaj sobie pytanie jakie chcesz, bo to kwestia gustu, wpływu światła na człowieka. Zazwyczaj ciepłe uspokaja, zimne ożywia umysł. Skoro to praca a nie sypialnia to może...neutralne? Są takie, co się outdoor white nazywają:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/17089/pid/17880/page/1/backurl
    tylko musiał byś zapytać o możliwość zalutowania ich na MCPCB (ta płytka, na której led jest zamontowany).
    Możesz też zagadać tu:
    http://sklep.ledim.pl/?kategoria=Diody%20LED
    na 99,9% załatwią Ci i zalutują diodę jaką zechcesz.
    Jeśli nie czujesz się na siłach by samemu wydłubywać te diody i zmieniać na inne to zagadaj z kimś, kto się na tym zna, np. ze mną, że tak nieskromnie napiszę :-)
    Uważam jednak, że jeśli masz chęci i nie boisz się narzędzi, to dasz radę. Potrzebujesz tylko diody w wybranym przez siebie kolorze zalutowane na MCPCB i klej termo przewodzący, no i lutownicę.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Calineczka* napisał:
    3000K to bardzo ciepła barwa jak na diody. Halogen ma z 2700K. Białe dzienne to jakieś 5000K. Zadaj sobie pytanie jakie chcesz, bo to kwestia gustu, wpływu światła na człowieka. Zazwyczaj ciepłe uspokaja, zimne ożywia umysł. Skoro to praca a nie sypialnia to może...neutralne? Są takie, co się outdoor white nazywają:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/17089/pid/17880/page/1/backurl
    tylko musiał byś zapytać o możliwość zalutowania ich na MCPCB (ta płytka, na której led jest zamontowany).
    Możesz też zagadać tu:
    http://sklep.ledim.pl/?kategoria=Diody%20LED
    na 99,9% załatwią Ci i zalutują diodę jaką zechcesz.
    Jeśli nie czujesz się na siłach by samemu wydłubywać te diody i zmieniać na inne to zagadaj z kimś, kto się na tym zna, np. ze mną, że tak nieskromnie napiszę :-)
    Uważam jednak, że jeśli masz chęci i nie boisz się narzędzi, to dasz radę. Potrzebujesz tylko diody w wybranym przez siebie kolorze zalutowane na MCPCB i klej termo przewodzący, no i lutownicę.


    Ad. CRI (współczynnik oddawania barw) to i owszem, zazwyczaj im wyższy tym lepszy, ale diody pod tym względem nie górują. Halogen ma 100, a w diodach bywa różnie. 65-70... do ponad 90 bodajże dla najlepszych, zależy od modelu, producenta.
    Tak naprawdę to owo wysokie CRI jest np. potrzebne w sprzęcie medycznym, żeby światło prawidłowo oddawało kolor tkanek, do oświetlenia przeciętnego biurka pewnie i CRI 70 wystarczy :D

    0
  • #23 23 Paź 2011 11:45
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    Zadaj sobie pytanie jakie chcesz...


    Pozostałbym przy tych, które mam. Łatwiej wymienić 3 niż 9, a i koszt jest mniejszy. Prosiłbym jednak o podpowiedź, w wyborze właściwej diody, tzn. takiej jak pozostałe:

    Calineczka* napisał:


    ... W42182 czyli z "star PCB" - pozostaje tylko osadzić na paście po usunięciu przepalonej diody oraz dolutować druciki. Nie wiem jednak którą wybrać z opcji "lv (lm)": 70-80 (rank T1), 80-90 (rank T2) czy 90-115 (rank U) > poniżej jest U1 i U2?

    Calineczka* napisał:
    Jeśli nie czujesz się na siłach by samemu wydłubywać te diody i zmieniać na inne to zagadaj z kimś, kto się na tym zna, np. ze mną, że tak nieskromnie napiszę :-)
    Uważam jednak, że jeśli masz chęci i nie boisz się narzędzi, to dasz radę. Potrzebujesz tylko diody w wybranym przez siebie kolorze zalutowane na MCPCB i klej termo przewodzący, no i lutownicę.


    Dziękuję za proponowaną pomoc, ale może rzeczywiście nie ma co zawracać innym głowy i samemu spróbować... może się przy tym czegoś nowego nauczę.

    Pozostaje jednak kwestia zasadnicza, co ze skróconymi linkami. Czy rzeczywiście miały wpływ na to, że po ich skróceniu diody dostały większy prąd i się przepaliły. Co zatem teraz z tym zrobić? Czy moje rozwiązane, zaproponowane wyżej jest OK (#3). czy też coś innego należałoby zrobić, aby nie przerabiać całego tematu od początku?

    0
  • Pomocny post
    #24 02 Lis 2011 13:53
    Calineczka*
    Poziom 31  

    nie wiem, co było przyczyną awarii. Być może zasilacz reaguje jakimiś skokami prądu/napięcia wyjściowego na zmieniającą się, niepewną "rezystancję" układu i to powoduje palenie się diodek. Nie powinien tak mieć, ale część zasilaczy nie radzi sobie z takimi niestabilnymi warunkami pracy.
    Ad. wymiany diodek- obawiam się, że dokładnie w kolor nie trafimy. Jak ma być estetycznie to wymieniał bym wszystkie, jeśli "jak oryginał" to proponuję bin USWOH-pytać w Sensu.

    Ja zastanowił bym się jeszcze nad wymianą zasilacza.....
    Sprecyzuj proszę jak chcesz naprawić nieszczęśliwe połączenie...

    0
  • #25 05 Lis 2011 19:18
    DarMed
    Poziom 10  

    Calineczka* napisał:
    Ad. wymiany diodek- obawiam się, że dokładnie w kolor nie trafimy. Jak ma być estetycznie to wymieniał bym wszystkie, jeśli "jak oryginał" to proponuję bin USWOH-pytać w Sensu.


    Otrzymałem w czwartek, ze sklepu w którym kupiłem lampę, paczkę z nowymi diodami (przy tej okazji brawo da sklepu. Dotrzymali słowa i w dodatku całość gratis). Diody są osadzone w aluminiowym elemencie więc odpada cały problem usuwania przepalonych i klejenia nowych. Wystarczy tylko wymienić całe ogniwo w szeregu.

    Calineczka* napisał:
    nie wiem, co było przyczyną awarii. Być może zasilacz reaguje jakimiś skokami prądu/napięcia wyjściowego na zmieniającą się, niepewną "rezystancję" układu i to powoduje palenie się diodek. Nie powinien tak mieć, ale część zasilaczy nie radzi sobie z takimi niestabilnymi warunkami pracy.


    Jak teraz zabrać się za naprawę, aby znowu ich nie przepalić? Zaznaczam, że lampa ma skrócone linki. Czy dla sprawdzenia, że elementem psującym cały układ są linki, podpiąć cały szereg diod (9 szt.) bezpośrednio pod transformator z pominięciem owych linek?

    0
  • Pomocny post
    #26 05 Lis 2011 21:28
    PPK
    Poziom 26  

    Trochę teoretyzowania i logiki. Niestety, brakuje mi jednego parametru - tabliczki znamionowej LAMPY a nie zasilacza. Lampa powinna gdzieś (tabliczka, dokumentacja) posiadać podane parametry zasilania ( napięcie, prąd).
    1. Twój zasilacz to stabilizator prądowy. Jeśli to PRAWDA, to skrócenie przewodów - zmniejszenie rezystancji (jeśli to prawda , w co wątpię) - nic nie zmienia. Zadaniem stabilizatora pradowego ( w uproszczeniu) jest utrzymanie STAŁEGO pradu zasilania przy zmianach napięcia, spowodowanych np. zmianami rezystancji obciążenia (oporu).

    2. Jedyną przyczyną twojej awarii, mogło być przekroczenie parametrów - napięcia zasilania in PLUS. Jak przyczyna ? Mogę się tylko domyślać. Być może zwarcie za pomocą przeciwwagi (przy rozwarciu napięcie "podskoczyło").
    3. Zalecane postępowanie :
    a/ włączyć SAM ZASILACZ, obciążony ( od strony wyścia na LED-y) rezystorem 100 ohmów o mocy 20-25W. Na zaciskach gdzie podłączasz rezystor mierzyć napięcie stałe. Nie powinno przekroczyć 54V.
    Jeśli jest OK to :
    b/ włączyć ten opornik szeregowo ( tak jak przy pomiarze prądu) w obwód zasilacza i lampy, czyli np. + zasilacza ; rezystor ; + lampy; - lampy bezpośrednio do - zasilacza. Lampa powinna zaświecić b. słabym światłem. Zmierzyć napięcie na: +Lampy; - Lampy. powinno być na poziomie dużo niższym niż poprzednio.
    c/ usunąć opornik ( podłączyć lampę NORMALNIE) i mierzyć napięcie stałe. Nie powinno przekraczać tego na ....... tabliczce (w dokumentacji ) lampy.
    TO WSZYSTKO CZYSTA PRAKTYKA PRZY ZAŁOŻENIU, ŻE ZASILACZ JEST OK. - P. 3.a.
    PYTAJ !

    0
  • #27 21 Lis 2011 18:55
    DarMed
    Poziom 10  

    Odpisuję dopiero teraz, gdyż w obawie przed kolejnymi problemami i zniszczeniami :), przekazałem naprawę zawodowemu elektrykowi.

    Na początku pragnę szczerze podziękować wszystkim, który się tutaj wypowiadali i udzielali swoich porad.

    Trudno zgadywać co było ostatecznie powodem przepalania diod. To co pisaliście jest jak najbardziej prawdopodobne.

    Zastosowany zasilacz jest bardzo wrażliwy na zmiany w obwodzie. Po Waszych sugestiach, założyliśmy, że najsłabszym ogniwem tej lampy jest droga prądu od zasilacza do diod.

    Po wymianie diod, wszystkie podpięte bezpośrednio pod zasilacz bardzo ładnie zadziałały.

    Ostatecznie ingerując w lampę (i niestety trochę ją szpecąc :( ) zasilanie poprowadzone zostało nowym dodanym przewodem (linka 2x0,75).

    0