Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana skrzyni biegów. VW Passat b5 2.5tdi 2000r tip tronic 4motion.

27 Sep 2011 19:34 10519 9
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    romuald-f
    A/T specialist
    Skąd wiesz że naprawa Twojej skrzynki to są wielkie koszta jeżeli nie dokonano jej weryfikacji. Sądzisz że 5HP19 w idealnym stanie kupisz za 1500-1800 zł.?
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Tak na początek, manuala nie wstawiaj bo będą problemy z elektroniką.
    Co do skrzynki, nie ma możliwości wstawienia kosza od skrzynki BMW do skrzynki Audi i nie sądzę aby wcześniej mechanik to robił (bzdura, różnica w średnicy na piaście sprzęgła jednokierunkowego nie pozwoli na zamianę kosza).
    Objaw, który opisujesz to sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji (około 800 zł.) oraz należy sprawdzić płytę sterującą (szarpnięcie na D). Dobrą płytę można dostać za 800-900 zł.
    Kupując drugą skrzynkę używaną kupujesz "kota w worku".
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    romuald-f
    A/T specialist
    Masz na myśli przekładkę na manuala ?
    P.s. Napisałeś: Teraz czuje ze niektórzy "spece" wykorzystują niewiedze ludzi....
    Musisz wiedzieć że w obecnych czasach wiedza jest towarem i ma swoją cenę, za nie wiedzę trzeba płacić.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    romuald-f
    A/T specialist
    -czy wymiana skrzyni o innym oznaczeniu spowoduje konflikty ze sterownikiem elektronicznym?

    Nie, nie spowoduje. Skrzynka o innym oznaczeniu może mieć inne przełożenie i tu nastąpi konflikt, może przechodzić w tryb awaryjny.

    -czy jak zakupię skrzynie z oryginalnym sterownikiem ale o oznaczeniu np: FNM to wszystko będzie ok?

    Nigdy tego nie robiłem. Ale należy wziąść pod uwagę że sterowniki (komputery) silnika (ECM) i skrzyni biegów (TCM) komunikują się między sobą i czy tu nie będzie problem. Jeszcze komunikuje się z nimi sterownik pompy wtryskowej.??
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    Jericho24
    Level 20  
    Anonymous wrote:
    jestem coraz blizej zakupu przekładki na manuala
    I co w końcu zrobiłeś ze skrzynią?

    Poza tym też mam następujący problem z tą skrzynią, występujący po rozgrzaniu oleju.

    Przy hamowaniu silnikiem występuje szarpnięcie przy redukcji 5 na 4 oraz szarpnięcie jest przy załączaniu D.

    Ponadto czasami odczuwalne są mocniejsze drgania budy auta na postoju przy zapiętym D i wciśniętym hamulcu, szczególnie w okresie zimowym. Jak powolutku się toczę przyblokowując auto hamulcem to drgania tez są. Znikają w momencie całkowitego puszczenia hamulca i pozwoleniu autu jechania z prędkością pierwszego biegu bez gazu.

    Zmiana biegow jest czasami jest płynna, a czasami czuć delikatne przydławienie.
    Olej MOBIL ATF 71141 wraz z filtrem wymieniany ok 20kkm temu.


    Dziękuję za pomoc.