Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung LE40B530 - kolory różowo-fioletowe, brak czarnego w trybie PC

tommyg79 28 Sep 2011 15:29 9771 7
  • #1
    tommyg79
    Level 2  
    Witam,

    mam problem z telewizorem Samsung LE40B530 (oznaczany też jako LE40B530P7W). Obraz na kanałach naziemnej TV cyfrowej oraz podawany przez HDMI zyskał zabarwienie fioletowo-różowe, natomiast przy podłączeniu komputera przez złącze D-sub zamiast czarnego i odcieni szarości wyświetlany jest kolor niebieski/granatowy (w tym wypadku różów i fioletów nie ma). W trybie telewizji analogowej kolory są ok, w menu także są poprawne. Próbowałem już resetu, także factory reset z menu serwisowego, ale nic nie pomaga. Kolory zmieniły się nagle, w czasie oglądania TV.

    Może ktoś ma pomysł, co mogło się stać?

    Telewizor stracił już gwarancję. W jej trakcie był trzykrotnie serwisowany, ostatnio w lipcu, tuż przed końcem gwarancji - wymiana panelu LCD oraz frontu obudowy, bo odchodziła.
  • #2
    kukeka
    Level 19  
    tommyg79 wrote:
    Może ktoś ma pomysł, co mogło się stać?


    Popsuł się i trzeba oddać do serwisu.

    tommyg79 wrote:
    Telewizor stracił już gwarancję.

    Więc odpłatnego.
  • #3
    tommyg79
    Level 2  
    kukeka wrote:
    tommyg79 wrote:
    Może ktoś ma pomysł, co mogło się stać?


    Popsuł się i trzeba oddać do serwisu.

    tommyg79 wrote:
    Telewizor stracił już gwarancję.

    Więc odpłatnego.


    Zgoda, sam pewnie tego nie naprawię i będę musiał oddać do serwisu, ale chociaż miałbym orientację, co mogło się uszkodzić, żeby serwis nie mógł mi wcisnąć kitu. Może ktoś miał podobny przypadek i była to np. wina rozprogramowania jakiejś pamięci?

    Po ostatnich doświadczeniach z pralką (awaria też krótko po gwarancji, zalecona przez serwisanta zupełnie nieopłacalna wymiana panelu głównego, podczas gdy uszkodzony był pojedynczy przekaźnik za 2 zł) nie ufam serwisom. Może więc ktoś poleci jakiś dobry i sprawdzony w Warszawie i okolicach zajmujący się telewizorami?
  • #4
    zorbek
    Level 31  
    Zadzwoń na infolinię Samsunga jeżeli odbiornik miał niedawno wymieniany panel to moż zrobią Ci go warunkowo.
    Zsumuj czas pobytu w serwisie bo o ten okres przedluża Ci się gwarancja.
  • #5
    tommyg79
    Level 2  
    zorbek wrote:
    Zadzwoń na infolinię Samsunga jeżeli odbiornik miał niedawno wymieniany panel to moż zrobią Ci go warunkowo.
    Zsumuj czas pobytu w serwisie bo o ten okres przedluża Ci się gwarancja.


    Nawet po dodaniu okresów pobytu w serwisie gwarancja już minęła. Samsung przez infolinię odmówił przyjęcia zgłoszenia, pozostaje mi jedynie napisanie pisma reklamacyjnego i liczenie na ich dobrą wolę.

    BTW, obecna usterka chyba nie dotyczy panelu - obraz z części źródeł jest poprawny, menu też się wyświetla poprawnie. Jeśli miałaby to być jakaś drobna wada do szybkiego i w miarę taniego naprawienia w serwisie nieuatoryzowanym, to wolałbym tę drogę niż czekanie na łaskę Samsunga.
  • #6
    kukeka
    Level 19  
    tommyg79 wrote:
    i w miarę taniego naprawienia w serwisie nieuatoryzowanym,


    Więc poszukaj takiego w swojej okolicy, zawieź tv i poproś, aby przed naprawą dokonali oszacowania kosztów naprawy. To oczywiście też kosztuje i trochę trwa, ale przynajmniej nie będziesz zaskoczony.
  • #7
    mbectb
    Level 20  
    Ja bym zaczol od sprawdzenia czy nie posypaly sie ustawienia balansu bieli w meny serwisowym, Juz pare samsungow mnie sie trafilo z podobnymi objawami i wystarzcylo ustawic od nowa balans.

    Pozdrawiam
  • #8
    tommyg79
    Level 2  
    mbectb wrote:
    Ja bym zaczol od sprawdzenia czy nie posypaly sie ustawienia balansu bieli w meny serwisowym, Juz pare samsungow mnie sie trafilo z podobnymi objawami i wystarzcylo ustawic od nowa balans.

    Pozdrawiam


    Robiłem factory reset z MS - balans bieli więc chyba też się zresetował