Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słaba prędkość Netii. Co jest powodem ograniczonej prędkości?

28 Wrz 2011 15:57 7989 25
  • Poziom 8  
    Witam.
    Właśnie wysłałem do Netii takiego oto maila:
    Cytat:
    Witam.
    Od kilku tygodni jestem abonentem Szybkiego Internetu Netii, piszę do Państwa, żeby wyjaśnić problematyczną dla konsultantów kwestię prędkości łącza internetowego w moim miejscu zamieszkania tj: (Bydgoszcz, ul. xxx 13/59).
    Otóż sytuacja ma się następująco: Kilka miesięcy temu mieszkałem pod innym adresem (xxx 13/34), jest to ten sam blok, w którym obecnie mieszkam, wspólna piwnica - z tym, że druga, z dwóch klatek schodowych. Wynajmowałem tam mieszkanie, gdzie właściciel oferował mi odpłatnie dostęp do internetu Netii, gdyż miał sam podpisaną z Wami umowę, z prędkością 4Mb/s. Jak się później dowiedziałem, maksymalna przepustowość dostępna na tym łączu wynosi ok 20Mb/s. Zastanawia mnie fakt, dlaczego klatkę obok, przy tej samej piwnicy, w odległości 15 metrów od tego mieszkania, w moim obecnym miejscu zamieszkania maksymalna prędkość z jaką mogę surfować po internecie to tylko 2Mb/s ??! Rozmawiałem wielokrotnie z Waszymi konsultantami, niestety, żaden z nich nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie, dlatego też piszę do Was maila, a jeśli będzie trzeba, wyślę list polecony - za potwierdzeniem odbioru. Proszę mi wyjaśnić, co dokładnie jest powodem ograniczonej prędkości mojego internetu, mimo niewielkiej odległości mojego mieszkania od centrali (tak usłyszałem od technika, przygotowującego moją linię do podpięcia, który również stwierdził, że śmiało powinno polecieć tu 20Mb/s). Oprócz wyjaśnień, proszę o informację, w jaki sposób mogę zawalczyć o to, bym był traktowany tak samo jak abonenci Netii z klatki obok, czyli dosłownie: co zrobić aby wywalczyć "Szybki Internet" za który płacę, a w rzeczywistości jest on prędkości 2Mb/s, co nie pozwala nawet na komfortową pracę na dwóch komputerach jednocześnie, nie mówiąc już o oglądaniu filmów w wysokiej rozdzielczości streamowanych przez różne portale VOD.

    Z niecierpliwością czekam na szczegółową odpowiedź.


    Co Wy myślicie o takim problemie, jest to do ogarnięcia ? Czy niska prędkość internetu może być wymysłem Netii ?

    Będe na bieżąco relacjonował korespondencję z Netią, a Was proszę o ewentualne wskazówki o co ich pytać, czy argumentować to jakimiś np parametrami łącza.. ew. jak je sprawdzic.

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Podaj dokładnie rodzaj łącza Netia na kablu Neti, BSA na lini TP czy LLU.Podaj statystyki synchronizacji z routera.
  • Poziom 8  
    Maksymalna szybkość linii: 18.78 Mbps Downstream / 1.34 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 20.40 dB Downstream / 16.40 dB Upstream
    Tłumienie linii: 10.00 dB Downstream / 5.20 dB Upstream

    kable miedziane Netii

    o to chodziło ?

    takie statystyki znalazłem w konfiguracji Netia Spota
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    thekizzou napisał:
    o to chodziło ?
    Synchronizacja to podstawa, a ja wyciąłeś.

    Bardzo podobny temat masz tu. Chyba znowu ktoś przez przypadek wrzucił profil dla 2 Mb/s. Zaś Ty nie masz żadnego "szybkiego internetu", ale "No Limits". To wielka różnica, bo przy "No Limits" MUSZĄ dać tyle na ile linia pozwala. Według Spota pozwala na ok. 16 Mb/s, ja jednak sądzę, że pozwala na dużo więcej (ale skoro nie ma mocy i synchronizacji to trudno typować). Tak czy inaczej trzeba będzie porozmawiać z technikiem (a nie konsultantem), a jeśli już słać maila to z dowodami.
  • Poziom 8  
    wlasnie rozmawialem z konsultantem, podpieralem sie informacjami z forum, zadzwonilem troszke na pale, bo nie zweryfikowalem dokladnie synchronizacji, ale przelaczyl mnie na profil 20mb/s, powiedzial ze synchronizacja jest ok i wszystko powinno byc w porzadku... przynajmniej tak to u nich wyglada. na chwile obecna jestem w pracy i nie mam mozliwosci sprawdzenia tego.. ale dam znac jesli predkosc sie poprawi.

    >>
    predkosc bez zmian dalej 2mb
    dzwonie jeszcze raz, w sumie rozmawialem z SIEDMIOMA konsultantami... kazdemu musialem sie spowiadac z numeru PESEL, numeru telefonu, adresu e-mail nawet...

    kazdy z siedmiu bardzo sympatycznie proponowal mi mobilny internet.. dziekuje za troske..

    podczas jednej z rozmow z dzialem technicznym po przedstawieniu poraz kolejny problemu, przelaczono mnie chyba do pro-dzialu technicznego, gdzie facet stwierdzil ze tu nawet mam mozliwosc na 25mbps ! i ze wlasnie mi to uruchomil i teraz tylko dostane nowy login i bedzie gralo... po czym podziekowal i powiedzial ze laczy mnie w celu zalatwienia formalnosci do nastepnego (3-ciego juz konsultanta).. w trakcie wysluchiwania jakze irytujacej muzyki, polaczenie zostalo urwane...

    nie ustapilem i zadzwonilem poraz kolejny, kolejna batalia z tym razem trzema konsultantami i jedna konsultantka... nikt nie wiedzial o co chodzi... kazdy proponowal mobilny internet... przedostatni konsultant gdy zakumal, stwierdzil ze ze strony technicznej jest wszystko przygotowane, tylko musi mnie teraz przelaczyc do dzialu finansowego (tylko po co?) zakrecona jak dom slimaka pani z dzialu finansowego, po przedstawieniu problemu stwierdzila ze od nowego okresu rozliczeniowego bede mial odblokowana maksymalna przepustowosc lacza .... pytanie dlaczego nie bylo odblokowane od poczatku darowalem juz sobie ... po czym pyta mnie... co najzabawniejsze po 1,5h meczarni z konsultantami " Czy wyraża Pan zgode na zwiekszenie predkosci transferu danych? " ...... rece mi opadly... po dopelnieniu wszystkich formalnosci.. zapewniono mnie ze internet bedzie szybszy od 4 pazdziernika ...

    zatem.. do 4 pazdziernika
  • Poziom 28  
    Spore problemy, ale na pewno pomyślałbym nad zmiana operatora. Taniej nie zawsze znaczy lepiej. Niestety każdy codziennie staje przed wyborami lepszymi lub gorszymi. Póki co czekamy do 4.10.
  • Poziom 8  
    Witam.
    Prędkość dalej nieco ponad 2mb/s

    Statystyki z netia spota:

    Technologia: DSL
    Protokół: PPPoE
    Nazwa użytkownika: iojf64o3@net24.com.pl
    Szybkość połączenia: 25.02 Mbps Downstream / 1.24 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 5 minuty
    Maksymalna szybkość linii: 25.96 Mbps Downstream / 1.33 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 7.30 dB Downstream / 7.40 dB Upstream
    Tłumienie linii: 10.00 dB Downstream / 5.10 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.5 Annex A
    Adres IP: 83.238.157.95
    Brama domyślna: 195.114.190.50
    Serwer DNS 62.233.233.233
    87.204.204.204


    Dzwonić do nich ?
    Pisać skarge do UKE ?
    Napisać trzecią reklamacje ?

    Może coś w routerze przestawić ?
  • Poziom 39  
    2 Mbity/s czy 2 MBajty/s ?
    Pokaz screena z testu np na speedtest.net lub tester.netia.pl
  • Poziom 8  
    w tej chwili screena nie pokaze... ale na speedtescie, przy mierzeniu predkosci wskazowka pokazuje nieco ponad 2megabity, predkosc sciagania to bedzie pewnie ok 280 kilobajtów na sekunde.. pozatym, na pewno wyczulbym roznice .. :)
  • Poziom 39  
    Zobacz czy w ustawieniach routera masz zaznaczone ADSL2+ bo obecnie masz G.992 co spowalnia neta
  • Poziom 8  
    ok sprawdze wieczorem, prace koncze o 21 :)

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Dzwoniłem właśnie na infonetię i rozmawiałem z dwoma konsultantami.
    Dział techniczny powiedział, że u nich wszystko jest uruchomione i w dalszym ciagu problem tkwi w dziale finansowym, gdzie muszą odblokować prędkość na loginie.

    Dział finansowy powiedział, że nie ma możliwości technicznej na 25mbps i że w związku z rabatami jakie otrzymałem na pół roku na abonament, nie mogę mieć więce jak 2mbps...

    pytanie, co ma piernik do wiatraka ? Umowa jest no-limits - jaki kabel takie łącze... jasno i wyraźnie kilkuktornie powtarzano mi, że jest możliwość, nagrywałem oświadczenie, że zgadzam się na zwiększenie prędkości, zapewniono mnie, że od 4 października będzie ona zwiększona... w sumie rozmawiałem z 9-10 konsultantami i wysłałem 2 maile..
    Wersji było tyle ile konsultatów.

    Ręce mi opadają ...
  • Poziom 36  
    ajanek9 napisał:
    Spore problemy, ale na pewno pomyślałbym nad zmiana operatora.
    Nie takie duże, w TP jest podobnie, też najpierw zmieniają synchronizację, a na zmianę na loginie się czeka losowo i w efekcie mamy mnóstwo tematów (sensownych tylko wtedy gdy nowa umowa już weszła w życie). I także co konsultant to inna wersja.
    thekizzou napisał:
    Dział finansowy powiedział, że nie ma możliwości technicznej na 25mbps
    To prawda, ADSL2+ jest do 24 Mb/s. Ty masz ok.21 Mb/s czyli znakomicie (w TP przy podobnym tłumieniu zwykle jest mniej, a nawet musi z powodu widełek na 24544).
    thekizzou napisał:
    Pisać skarge do UKE ?
    Napisać trzecią reklamacje ?
    W żadnym przypadku UKE w błahej sprawie, pisać maila można, ale telefonicznie jest szybciej. Ogólnie po braku "pomógł" i postach widzę, że nie przeczytałeś mojej odpowiedzi tu i w drugim - bliźniaczym temacie innej osoby.

    Krótko: dzwonić do skutku aż wylosujesz konsultanta znającego się na rzeczy (login, synchronizacja). Zakładam, że umowa już weszła w życie (np. mi przyśpieszyli po ok.20 dniach - w dniu startu nowej umowy, o ok.6-tej rano).
  • Poziom 8  
    terrade - po kolejnej batalii z infonetią, pani powiedziała, że zmiany nie weszły w życie i teraz ona na pewno dopilnuje tego, by zmiany na loginie zostały wprowadzone, a w praktyce przekłada się to na to, że od 4 listopada będzie ponoć szybki internet.

    Pozatym, oba tematy śledzę uważnie.. jestem na forum kilka razy dziennie.

    Dowiedziałem się, że któraś z kompetentych pań błędnie wpisała umowę do systemu tj, internet no-limits 2mbps, co jest sprzeczne z prawem logiki.. co mi przyznano.

    Co rozmowa to inna wersja.. oczywiście poraz kolejny wystosowałem reklamację mailem.
  • Poziom 39  
    krzych66 napisał:
    Bródka napisał:
    Zobacz czy w ustawieniach routera masz zaznaczone ADSL2+ bo obecnie masz G.992 co spowalnia neta
    G992.5 to jest właśnie adsl2+ http://pl.wikipedia.org/wiki/ADSL2%2B


    Faktycznie jakoś mi umknęło te G992.5
  • Poziom 23  
    Dam swoją standardową radę - napisz na blogu Netii, masz znacznie większą szansę, że trafisz na kogoś kompetentnego, bo to co mówią konsultanci by spławić to woła o pomstę do nieba.
  • Poziom 8  
    Wczorajsza odpowiedź na reklamacje:
    Cytat:
    Dzień dobry Panu,

    dziękuję za kontakt z Netią.

    Odpowiadając na Pana wiadomość dotyczącą zwiększenia przepustowości informuję, że zgłoszenie przekazałam do Działu Reklamacji skąd otrzyma Pan pisemną odpowiedź. Odpowiedź taka zostanie wysłana do Pana na adres do korespondencji w przeciągu 30 dni.

    Informuję również, że w dniu dzisiejszym zostało przyjęte zgłoszenie na zwiększenie przepustowości.

    Pozdrawiam serdecznie
    Małgorzata Słomka
    Konsultant Contact Center



    :)

    kilka dni wcześniej:

    Cytat:

    Dzień dobry Panu,

    dziękuję za kontakt z Netią.

    Odpowiadając na prośbę dotyczącą przepustowości internetu informuję, że w ramach aktualnej promocji otrzymuje Pan maksymalną dostępną przepustowość. W związku z tym, prędkość na Pana łączu jest dostarczana w prawidłowy sposób, zgodnie ze Szczegółowymi Warunkami Promocji.

    Proponuję możliwość skorzystania z naszej nowej oferty Internet za Zło. Szczegóły dostępne pod linkiem:
    ...

    W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Pana dyspozycji.

    Pozdrawiam serdecznie
    Kinga Kubik,
    Konsultant Contact Center


    Cytat:

    Dzień dobry Panu,

    dziękuję za kontakt z Netią.

    Odpowiadając na przesłaną wiadomość dotyczącą prędkości internetu informuję, że zgodnie z uzyskana informacją z działu technicznego ma Pan możliwości na świadczenie usługi internetowej do 20 Mbit/s. W celu zwiększenia prędkości proszę o kontakt z naszą infonetą 801 802 803.

    Zachęcam do zapoznania się z aktualną ofertą, która jest dostępna pod adresem strony:
    ...

    Pozdrawiam serdecznie
    Łukasz Chowaniak,
    Konsultant Contact Center
  • Poziom 28  
    Cytat:
    Technologia: DSL
    Protokół: PPPoE
    Nazwa użytkownika: iojf64o3(malpa)net24.com.pl
    Szybkość połączenia: 25.02 Mbps Downstream / 1.24 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 5 minuty
    Maksymalna szybkość linii: 25.96 Mbps Downstream / 1.33 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 7.30 dB Downstream / 7.40 dB Upstream
    Tłumienie linii: 10.00 dB Downstream / 5.10 dB Upstream
    Modulacja linii: G.992.5 Annex A
    Adres IP: 83.238.157.95
    Brama domyślna: 195.114.190.50
    Serwer DNS 62.233.233.233
    87.204.204.204

    Z parametrów, które złączyłeś wynika, że router zapina się ponad 20 Mb/s. Nie wiemy czy router sam stracił synchronizację czy jest po restarcie od 5 minut. Wg.tłumienia i norm wszystko powinno pracować bez problemu, chyba że załączone parametry to fikcja.
  • Poziom 8  
    Statystyki pokazuja router świeżo zrestartowany, od początku trwania umowy łącze jest stabilne.

    Wczoraj dostałem maila od Kierownika ds. komunikacji korporacji czy coś takiego, z prośbą o przesłanie danych abonenckich, po tym rabanie, jaki zrobiłem ostatnio na infolinii. Póki co cisza...
  • Poziom 8  
    Temat do zamkniecia, wlasnie dostalem telefon od kogos z polecenia pana Karola Wieczorek, niestety na moim adresie jest zablokowana predkosc, zwiekszenie wiazaloby sie z modyfikacja centrali, gdzie nie ma tego w najblizszych planach. Tak czy inaczej, dziwią mnie statystyki synchronizacji routera ... W ramach przeprosin za niespojne wypowiedzi konsultantow, moja faktura zostala skorygowana do 1zł.

    I niestety nie mam możliwości zrezygnowania z umowy bez opłaty aktywacyjnej, która maleje wraz ze stażem, nawet mając na względzie zaistniałą sytuację.

    Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.
  • Poziom 36  
    Nie do zamknięcia, wcześniej pisałem, że to błaha sprawa, teraz to już BARDZO POWAŻNA SPRAWA. Dziwię się, że Karol Wieczorek tego nie załatwił (pewnie pisałeś blogu), on trudne sprawy załatwia w mig, a cuda w kilka chwil (np. usunięcie przeciążeń dla 1/3 Polski i pingów >100 ms trwało kilka godzin).

    Musisz poszukać przepisów prawnych:
    -zgodnie z reklamą No Limits "jaki masz drut taki masz internet" (Ty masz drut na 21 Mb/s) mamy do czynienia z wprowadzeniem w błąd
    -zgodnie z regulaminem umowy "Usługa Internetowa w wariancie MAX oznacza maksymalnie osiągalną prędkość łącza, która gwarantuje stabilne korzystanie z Usługi"
    - a może to: "Brak możliwości technicznych Operatora do świadczenia Usług w lokalizacji wskazanej w Umowie, powoduje, iż Umowa nie może zostać zawarta, a jeśli Umowę zawarto, spowoduje jej rozwiązanie."
    2 Mb/s na tym łączu to kpiny i powinien to być powód do rozwiązania umowy (bez ponoszenia kosztów), a jeśli nie to niech to dają do końca umowy za 1 zł / miesiąc.
  • Poziom 39  
    I tak jest dobrze. Piszę tak ponieważ w ubiegłym tygodniu korzystałem z podobnej usługi u znajomych. Tam modem podaje łącze ADSL do komputera w dobrym rozwiązaniu po ok 20 min a zdarzyło mi się czekać 1 h 40 min. Prędkość uzyskiwana to rekordowo 252 Mb/s ale przeważnie 20 - 30 Mb/s. Nie wiem na jakiej umowie , ale z Netią i chyba na łączach TPSA.
    Oj przepraszam przeszarżowałem mocno. Sam nie wiem dlaczego. Ale kiedy przeczytałem ponownie poprawiam niezwłocznie. Chodzi oczywiście o kb/s. Prawdopodobnie mają usługę 256 kb/s.
  • Poziom 23  
    252 Mb/s na ADSL? A przypadkiem nie korzystają z antywirusa Kasperskyego?... bo technicznie to ani Netia ani TP nie dostarczają netu z prędkością > 100 Mb...
    Kaspersky ma tendencję do zawyżania pomiarów flashowysh speedtestów(u mnie na łączu 8 Mb rekord był około 100Mb).
  • Poziom 8  
    A zatem, walczę dalej, tym razem kontaktuje się bezpośrednio z Panem Karolem.
  • Poziom 28  
    Nie wiem czy rozważałeś ofertę innego operatora? Taniej, wcale nie znaczy lepiej. Czasem wystarczy postraszyć rozwiązaniem umowy. A tak na marginesie to każda oferta ma jakiegoś haka, dlatego warto się dobrze zapoznać przed podpisaniem czegokolwiek, bo od strony prawnej to wszystko raczej jest ok.
  • Poziom 8  
    Tak, oczywiście, brałem pod uwagę innego operatora, niestety u mnie dostepny jest tylko jeden poza Netią, jeżeli chodzi o kabel.. bardzo atrakcyjne prędkości, liczone w dziesiątkach mbps, ale ponoć jakość połączenia tragiczna, limity przesyłanych danych itd.. kiszka.