Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekłamania obrotomierza - zawyża. Laguna II 2002r. 2.0b - Czy ktoś pomoże

28 Wrz 2011 23:06 2732 12
  • Poziom 9  
    Witam - ktoś wywalił mi poprzedni temat, nie za bardzo wiem dlaczego ?

    Od niedawna mam problem z obrotomierzem, pokazuje więcej niż w rzeczywistości jest. W pracy silnika nie ma żadnej zmiany. Na wolnych obrotach gdzie zawsze wskazywało 800, teraz wskazuje 1000. W czasie jazdy przekłamanie się powiększa, do takiego stopnia że nie mam tak jakby nadbiegu
    Dopiero na 5 biegu wskazówki idą w parze, to znaczy obrotomierza i prędkościomierza. A normalnie to przecież na biegu bezpośrednim 4 powinny iść razem, i do niedawna tak było, teraz przy wyższych obrotach przekłamanie jest o mniej więcej 1000 obr/min. Do tego nie rozłącza mi zapłonu na czerwonym polu tylko po zamknięciu obrotomierza.
    Dodam że wskazania prędkościomierza też są za wysokie.

    Zegary mam z komputerem sterowania i miłym głosem. Może to istotna sprawa

    Gdyby ktoś mógł podrzucić jakąś sugestię byłbym wdzięczny. Może coś trzeba zresetować.

    Popraw pisownię swojego postu OD TEMATU ZACZYNAJĄC!!!


    Dodano po 18 [minuty]:

    marcin882 napisał:


    Popraw pisownię swojego postu OD TEMATU ZACZYNAJĄC!!!



    Mam nadziej ze już lepiej. Teraz gdybym mógł prosić o ponowne wypowiedzenie się osoby z 1 posta którego napisałem, bo niestety nie zdążyłem przeczytać.
  • Moderator na urlopie...
    marcin882 napisał:
    Może coś trzeba zresetować.

    Dokładnie tak - zegary.
  • Poziom 9  
    zeimp napisał:
    marcin882 napisał:
    Może coś trzeba zresetować.

    Dokładnie tak - zegary.


    A wiesz jak, da się to zrobić bez konieczności wizyty w mechanika ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    Motronic napisał:
    Być może w konfiguracji zegarów ustawiona jest inna liczba cylindrów silnika.

    A jakim sposobem? No ja się jeszcze nie spotkałem :D
  • Poziom 9  
    zeimp napisał:
    Podesłałem na PW. Tutaj też masz opisanego "gotowca" :D
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1154946.html


    No niestety nic nie pomogło, zrobiłem tak jak tam piszą, wcisnąłem przycisk od komputera, po czy włożyłem kartę, zegary zaczęły żyć swoim życiem a na wyświetlaczu pojawiło się wszystko. Wcisnąłem reset od kilometrów i zegary wróciły do normy, ale po odpaleniu problem pozostał.
    Zrobiłem to raz jeszcze, gdy już wszedłem zamiast kasowania kilometrów wcisnąłem przełącznik od komputera, pojawiły się trzy opcje. Coś z paliwem, akumulator wyświetlający się na czerwono i coś tam jeszcze.
    Może nie wykasowałem tych błędów ?? Może coś robię źle.


    Motronic napisał:
    Żadne resety. Być może w konfiguracji zegarów ustawiona jest inna liczba cylindrów silnika.https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1154946.html


    Może jednak problem jest tutaj, jak skonfigurować te zegary ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    Motronic napisał:
    zeimp deskę ustawiasz silnik 4 cylindry, 6 cylindrów i diesel.

    To to ja wiem ;) , tylko autor nic nie napisał, że bawił się w ustawieniach a samo raczej się przestawić nie przestawiło. Więc tak jak piszesz test na początek.
  • Poziom 9  
    Motronic napisał:
    Wpierw odczytaj konfigurację, albo zrób test zegarów.
    zeimp deskę ustawiasz silnik 4 cylindry, 6 cylindrów i diesel.


    Jak odczytać tą konfiguracje, lub zrobić ten test ?
    Czy mam wyjąć zegary ? i ustawić tam gdzieś ilość cylindrów. Można prosić bardziej prostą dla normalnego człowieka instrukcje :)
    Czy możliwe jest by to się samo zmieniło ? tak jak pisze "zeimp" ja nic tam nie ruszałem
  • Moderator na urlopie...
    marcin882 napisał:
    Jak odczytać tą konfiguracje, lub zrobić ten test ?

    Wciśnij przycisk zmiany wskazań komputera i trzymając go wciśniętego włącz zapłon. Jeżeli Wszystkie dane są licznikowi/zegarom dostarczane, to powinien dobrze pokazywać. Jeśli nie, do CLIP w rękę i atak na K i L :D
  • Poziom 9  
    zeimp napisał:
    marcin882 napisał:
    Jak odczytać tą konfiguracje, lub zrobić ten test ?

    Wciśnij przycisk zmiany wskazań komputera i trzymając go wciśniętego włącz zapłon. Jeżeli Wszystkie dane są licznikowi/zegarom dostarczane, to powinien dobrze pokazywać. Jeśli nie, do CLIP w rękę i atak na K i L :D


    Robiłem już tai odczyt, nic po nim się nie zmieniło. CLIP jak sądzę to pewnie muszę się gdzieś do komputera podłączyć ?? a ten K i L to cóż to takiego ?
    Rozumiem że bez pomocy fachowca elektronika nie dam rady tego ustawić ?