Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 16 XEL 98' zamulona na gorącym silniku.

serekETE 29 Wrz 2011 16:56 3943 22
  • #1 29 Wrz 2011 16:56
    serekETE
    Poziom 8  

    Na zimnym silniku moja Astra chodzi cudnie, ma odpowiednia moc jednak jak silnik się nagrzeje do 80-90 stopni to staje się zamulona. Słyszałem, że w ty astrach czujnik temperatury, który wysyła sygnał do kompa jest innym czujnikiem niż ten, który daje odczyt na deskę. Czy może to być wina właśnie tego czujnika? Przez jego błędne działanie, komputer źle dobiera parametry pracy silnika?

    Chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się ten czujnik bo chcę go wymienić. Czy chodzi o tzw czujnik temperatury wody? http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-temperatury-wody-astra-ghzafiravectra-p-2542.html

  • #2 29 Wrz 2011 17:29
    damdam

    Poziom 32  

    akurat w Astrze G czujnik jest jeden do ECU a ECU wysyła na deskę.

    ja bym się przyglądnął sondzie Lambda.

  • #3 29 Wrz 2011 18:47
    serekETE
    Poziom 8  

    Przyjrzę się sondzie, podmienię od kumpla. Mam jeszcze jeden problem, nie będę zakładał nowego tematu bo być może to powiązane.

    Falują mi obroty na jałówce i trochę za duże. Przepustnica wyczyszczona, krokówka nowe, wężyki przetkane. Okazało się, że jest błędny odczyt położenia przepustnicy przy puszczonym gazie 2-3% powinno być zero (więc krokówka nie jest sterowana). Wymieniłem przepustnice i jest to samo! Więc to nie czujnik chyba, że zbiegiem okoliczności obydwa mają tą samą usterkę Teraz uwaga: odpinam wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy i silnik chodzi na jałówce jak marzenie. 700 obrotów wskazówka nawet nie drgnię o pół milimetra. Czyli komputer widzi położenie 0% dopiero po odłączeniu wtyczki. Zachowuje nawet stabilność błyskawicznie przy kręceniu kierownicą itd. Wydaje się więc, że za wysokie napięcie zasilania podawane jest na czujnik? ECU?

    Problem z jałówką mam odkąd kupiłem ten samochód więc nie wiem co się z nim działo wcześniej.

  • #4 29 Wrz 2011 19:03
    1078231
    Usunięty  
  • #5 29 Wrz 2011 19:06
    serekETE
    Poziom 8  

    Mogę zmierzyć ale nie wiem jakie powinno być. Słyszałem , że w stanie spoczynku pedału gazu poniżej 0,7v. Miernika wskazuje nieco więcej 0,78v. Dodam, że na wyłączonym silniku odczyt jest 0%... Tylko przy włączonym jest 2-3%.
    Sugerujesz, żeby poprawić jakieś luty w sterowniku?

  • #6 29 Wrz 2011 19:09
    1078231
    Usunięty  
  • #7 29 Wrz 2011 19:16
    serekETE
    Poziom 8  

    Jak zapalam silnik to ecu nie jest zasilane tylko z samego akumulatora ale, też pracuje alternator. Zaczynają pracować, też inne układy coś może być skopane i napięcie się destabilizuje, gdzieś się robi za mało, a gdzieś za dużo? Powstaje też ciśnienie w korpusie przepustnicy, które może może samo otwierać przepustnice trochę bo jakiś luz jest? no ale to odpada bo sprawdzałem dwie przepustnice i to samo. W sumie mógłbym to całkowicie wykluczyć w inny sposób mianowicie docisnąć to wieczko przepustnicy i sprawdzić czy się ustabilizują te obroty ale nie wpadłem na ten pomysł.

    Poproszę o koło ratunkowe:) Ja już w akcie desperacji miałem jakiś potencjometr dodatkowy wstawić i nim doregulować to napięcie. Tylko stratny jestem na tej usterce bo podwyższone obroty chleją mi wachę i ogólnie myśląc logicznie na każdym położeniu przepustnicy odczyt jest za duży więc pewnie mieszanka źle dobierana w stosunku do wpadającego powietrza itd. Mam dosyć tej usterki.

  • #8 29 Wrz 2011 22:18
    krzysiek11
    Poziom 12  

    Sprawdź nap z kompa na potencjometr powinno być 5V

  • #9 29 Wrz 2011 22:29
    panam
    Poziom 29  

    Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie?

  • #10 29 Wrz 2011 23:49
    serekETE
    Poziom 8  

    krzysiek11 napisał:
    Sprawdź nap z kompa na potencjometr powinno być 5V


    Jest 5.12v

    Cytat:
    Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie?


    Zaworek na filtrze powietrza służy do odpowietrzania baku tak? Sugerujesz, że to ciśnienie może troche otwierać przepustnice? odrzucam ta mozliwosc. to
    kwestia elektryki.

    P.S. Nie wiem jak ja tego nie zauwazylem wczesniej, na przekreconym kluczyku na zaplon nie pali mi sie kontrolka ladowania, ten akumulatorek. moze wiec problemem jest alternator lub regulator napiecia, ale z drugiej strony tech nie pokazuje mi zadnych bledow. wiem ze istnieje taki kod bledu jak za wysokie napiecie czujnika polozenia przepustnicy, ale byc moze to napiecie nie jest na tyle duze by wywolac ten blad, ale wystarczajace do oszukiwania komputera o polozeniu przepustnicy. czy to 5.12v to za duzo?

  • #11 30 Wrz 2011 08:35
    1078231
    Usunięty  
  • #12 30 Wrz 2011 10:47
    serekETE
    Poziom 8  

    Motronic napisał:
    Z tym zmuleniem to przeszukaj mechanikę.


    Ok a co z tym biegiem jałowym? Sterownik do naprawy/wymiany?

  • #13 30 Wrz 2011 11:00
    krzysiek11
    Poziom 12  

    Skontroluj ładowanie ,jezeli kontrolka aku nie świeci to altek raczej się nie wbudza(5.12v jest na zapalonym silniku ,czy na wył)

  • #14 30 Wrz 2011 11:11
    1078231
    Usunięty  
  • #15 30 Wrz 2011 13:27
    serekETE
    Poziom 8  

    krzysiek11 napisał:
    Skontroluj ładowanie ,jezeli kontrolka aku nie świeci to altek raczej się nie wbudza(5.12v jest na zapalonym silniku ,czy na wył)



    przy zapalonym. Może po prostu kupie nowy czujnik położenia być może te dwa używane co mam są uwalone. Jeżeli na nowym będzie to samo tzn, że coś ze sterownikiem.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Motronic napisał:
    A co ma ładowanie do tego, powiedz-co?


    Kolega ma jakąś swoja teorię?:)

  • #17 30 Wrz 2011 18:29
    autoas
    Poziom 41  

    Motronic napisał:
    Czym to diagnozujesz?


    Takie pytanie to najczęściej ucisza temat :wink:

  • #18 30 Wrz 2011 19:01
    krzysiek11
    Poziom 12  

    serekETE napisał:

    P.S. Nie wiem jak ja tego nie zauwazylem wczesniej, na przekreconym kluczyku na zaplon nie pali mi sie kontrolka ladowania, ten akumulatorek.

    Więc piszę ,żeby zobaczył ładowanie.Samo ładowanie z usterką nie ma nic wspólnego.
    Sorki źle to ująłem w poście.
    Co do nap 5.12V to jest w normie.
    Być może krokowy wysunięty za bardzo,moze ECU źle go ustawia i jest kanał zamknięty,a po zał silnika jest duże podciśnienie i uchyla minimalnie przepustnicę.

  • #19 30 Wrz 2011 23:01
    serekETE
    Poziom 8  

    Motronic napisał:
    Czym to diagnozujesz?


    Techem2, elektronicznym multimetrem i zmysłami.

  • #20 30 Wrz 2011 23:42
    panam
    Poziom 29  

    Nie podawaj napięcia na map tylko parametr w barach, bo według mnie 5 volt to jest 1000 bar a to jest zły parametr, albo zły odczyt. tam wchodzi napięcie 5 v, awychodzi inneod o do 5. co do alternetora to poprostu sprawdź ładowanie miernikiem i podaj na forum. pozdrawiam, nie lubię za dużo pisać.

  • #21 01 Paź 2011 08:15
    1078231
    Usunięty  
  • #22 19 Paź 2011 22:45
    serekETE
    Poziom 8  

    Chciałbym trochę odświeżyć temat:

    Zamulenie na gorącym silniku wynikało ze ślizgającego się sprzęgła, które zostało wymienione i jest ok.

    Jeżeli chodzi o kontrolkę ładowania to była wina styków w zegarach, naprawione.

    Przeczyściłem też Wd40 wszystkie wtyczki, w tym wtyczki od ECU.

    Zauważyłem, dziwny zabieg, mianowicie od obudowy ECU od śruby idzie kabel do masy akumulatora, taki zrobiony na sztukę, coś w przeszłości już nie tak było z ECU skoro ktoś tak zrobił. Może to jakaś wskazówka?

    Wracając, czyszczenie wtyczek nic nie podziałało, objawy z biegiem jałowym dalej te same.

    Jeżeli chodzi o ciśnienie w kolektorze bo takie głosy się pojawiły, że to przez nie, to dociskałem ręką pokrywkę, pierścień, zamek, zawór czy jak to tam się zwie przepustnicy, i nic to nie zmieniało, jest sztywna zero luzu, nie jest otwarta przez ciśnienie, poza tym jak przepnę przewód od potencjometru przepustnicy z tej zamontowanej przepustnicy do drugiej przepustnicy która trzymam w "powietrzu", to nic się nie zmienia więc ciśnienie odpada.

    Przypomnę, że na samym zapłonie odczyt położenia przepustnicy jest poprawny, tylko na włączonym silniku nie osiąga położenia 0%.

    Te odczyty danych z kompa, na dniach wstawię tu.

  • #23 19 Paź 2011 23:14
    ociz
    Moderator Samochody

    serekETE napisał:
    Przeczyściłem też Wd40 wszystkie wtyczki

    Duży błąd, od tego syfu jeszcze bardziej skorodują.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME