Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo mk3 2.0 TDDI 2001 - Grypa silnika?

29 Sep 2011 17:13 10148 11
  • Level 9  
    Witam wszystkich.
    Gdzie szukać przyczyny?
    Objawy:
    Po odpaleniu silnika 10 sekund chodzi dobrze- 5 sekund trzęsie i tak cały czas naprzemiennie w miarę nagrzewania się częściej trzęsie niż pracuje równo.Te objawy tylko pomiędzy wolnymi do 2000 obrotów, powyżej 2000 pracuje równo aż miło słuchać na postoju.Podczas jazdy to samo telepawka.
    Wymieniłem wszystkie filtry,olej, świece żarowe NGK,przeczyściłem EGR i wszystkie połączenia z EGR-em i turbiną, pompa podciśnienia działa, przewody szczelne. Czujnik wału ok.pompa paliwa przy zbiorniku ok. przekaźnik pompy wtryskowej ok.Przeczytałem forum wzdłuż i wszerz a mojego przypadku nie znalazłem.
    Dlaczego powyżej 2000 obrotów silnik pracuje równo zadaję sobie to pytanie jak tylko się obudzę i nic mi nie przychodzi do głowy.
    błedy tylko P0148 - dostawa paliwa
    Zwracam sie do mądrych głów o pomoc
    Filmik http://www.youtube.com/watch?v=ZatoaQOUjP4
  • Moderator on vacation ...
    Jeśli układ paliwowy jest szczelny, to problem z pompą paliwa (ta pomocnicza oczywiście).
  • Level 27  
    Sprawadziłbym wtryski - zwłaszcza na ciśnienie otwarcia. Powinny mieć wyrównane.
  • Level 32  
    A ja myślę że pomiar ciśnienia sprężania da odpowiedź.

    Jak ma dawkę rozruchową to chodzi.Rozgrzewa się i dawka spada.Brakuje ciśnienia na prawidłowe spalanie.
  • Level 9  
    zeimp wrote:
    Jeśli układ paliwowy jest szczelny, to problem z pompą paliwa (ta pomocnicza oczywiście).

    Dzięki za zainteresowanie się.
    Wymontowałem tą pompę i podpiąłem na krótko omijając przewody paliwowe bezpośrednio pod przewody paliwowe pompy wtryskowej przed filtrem paliwa, a pompkę podpiąłem pod akumulator, pompa daje ciśnienie silnik odpalił bez problemu a objawy te same. Spróbuję podpiąć inną pompę wspomagającą. Samochód nawet dymka nie puści przy odpalaniu, zauważyłem na czujniku wału korbowego opiłki metalu chyba dwumas się sypie ale czy to ma wpływ na te objawy. Na wolnych obrotach stojąc szarpie do 2000 rpm powyżej ładnie chodzi po wciśnięciu sprzęgła nie ma zmian szarpie.Podczas jazdy zamula go do 2000- 2500 rpm i nagle coś się odblokuje i ciągnie jak szalony a tak to cały czas szarpie.Myślałem o teście wtryskiwaczy i pompy wtryskowej ale zastanawia mnie równa praca powyżej 2000 rpm.
  • Level 32  
    Ile przejechane (faktycznie).

    Powtórzę się : mechanika !!
  • Level 9  
    wojtekryba wrote:
    Ile przejechane (faktycznie).

    Powtórzę się : mechanika !!

    Witam.
    Ma przejechane 138tys.Pomierzę ciśnienia i odezwę się.
  • Level 27  
    wojtekryba wrote:
    A ja myślę że pomiar ciśnienia sprężania da odpowiedź.

    Jak ma dawkę rozruchową to chodzi.Rozgrzewa się i dawka spada.Brakuje ciśnienia na prawidłowe spalanie.
    Może tak być, ale ten sam efekt (ze zwiększoną dawką rozruchową) mogą dawać wtryski o różnych ciśnieniach otwarcia.
  • Level 9  
    Pomierzyłem ciśnienia temp.silnika 60 stopni oto rezultaty:
    1- 2,5
    2- 2,4
    3- 2,5
    4- 2,5 Mpa
    wymontowałem wtryskiwacze i osobnymi przewodami połączyłem z pompą i na rozruszniku kręciłem z kolegą, każdy wtryskiwacz inaczej pracuje pierwszy daje 5 strumieni, drugi 4 i to słabiutkie, trzeci mocno leje, czwarty daje 4 słabiutkie. Nie jestem pompiarzem ale daję wszystkie do regeneracji.
  • Level 9  
    Wtryskiwacze wymienione.Kasa poszła w las bez zmian. Teraz zajmuje się pompą. :cry:
  • Moderator on vacation ...
    A pisałem w pierwszym poście, pisałem :D
  • Level 9  
    Witam.
    A jednak pompa wtryskowa. Po wymianie chodzi normalnie.
    Temat zamykam. dziękuję za uwagi.