Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F Nie działa obieg wewnętrzny i jest odwrócony obieg powietrza

29 Wrz 2011 17:34 9796 9
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze.
    Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że nie ma tam podawanego napięcia, ani na pierwszy ani na drugi elektrozawór.

    Dodatkowo przy rozłączonym przewodzie podciśnienia kiedy klapka jest otwarta, mam słabszy nawiew. Z niewiadomych mi przyczyn powietrze jest wydmuchiwane przez filtr na podszybiu na zewnątrz. Niezależnie od faktu zamkniętej czy otwartej klapki obiegu wewnętrznego, powietrze jest przez układ pobierane gdzieś z tyłu za konsolą środkową. Nie mam pojęcia co sknocił poprzedni właściciel, ale proszę o jakieś sugestie, gdzie szukać usterki w zasilaniu zaworów i dlaczego wydmuchuje mi powietrze przez filtr kabinowy. Idzie zima i będę chyba musiał palić ognisko w samochodzie żeby coś widzieć przez szyby.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Może przy opornicy 2 przewody które idą do silnika zamienione miejscami.
    Klimę ma?
  • Poziom 9  
    Jest Klima, powietrze z kratek leci niezależnie czy zamknę klapkę do podszybia czy nie, tylko tyle że słabiej. Czy przy odwróconych obrotach silniczka nawiewu też by dmuchało przez kratki? Bardzo dziwny temat. Gdzie znajdę te przewody w celu sprawdzenia?

    No i jeszcze problem z zasilaniem odcięcia podciśnienia od gruszki z cięgnem klapki obiegu wewnętrznego. :(
  • Moderator Samochody
    Dostęp od zewnątrz, w podszybiu. Przy odwróconych obrotach będzie dmuchać we wszystkie strony i bardzo słabo.
    Co do do obiegu wewnętrznego to się nie orientuję bo na żywo nigdy nie widziałem z klimą a na schematach nie ma żadnych elektrozaworów.
  • Poziom 9  
    Sprawdzę po pracy te kabelki i wrzucę zdjęcia tych zaworków. Bo generalnie jak wygląda sterowanie odcięciem podciśnienia do gruszki jeśli by pominąć te moje zaworki? Powiedzmy w innej Astrze
  • Moderator Samochody
    Może to jakiś swap z Vectry albo Calibry? Bo one zaworki miały.
  • Poziom 9  
    A oto na zdjęciu przedstawiam te zaworki od zamykania klapki obiegu wewnętrznego. Niestety nie wiem jak to wygląda w innych astrach. Wygląda to w sumie jak prowizorka, więc może poprzedni właściciel coś tu modził. Jednakże brak zasilania na stykach od zaworów.
    Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
  • Moderator Samochody
    To na pewno nie z Opla żadnego, ktoś sam wymodził.
  • Poziom 9  
    A orientuje się ktoś może jak układ zamykania i otwierania klapek obiegu zamkniętego powinien wyglądać? A najlepiej jak powinien wyglądać cały układ sterowania pracą klapek nawiewu. Rozbierałem dzisiaj konsolę środkową i jak by jakichś cięgien brakuje. W dodatku po podłączeniu podciśnienia do gruszki zamyka mi się tylko prawa klapka, lewa non stop otwarta.
  • Moderator Samochody
    Oryginalnie jest ręczny zaworek, które się często psują i może dlatego się ktoś zdecydował na przeróbkę.
    Opel Astra F Nie działa obieg wewnętrzny i jest odwrócony obieg powietrza
    Tu akurat ktoś zamienił miejscami przyciski.
    Obie klapki są połączone i powinny się razem zamykać.