Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5, podłączenie świateł do jazdy dziennej

29 Wrz 2011 20:39 16176 17
  • Poziom 9  
    Witam
    Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak:
    pin 85 - masa
    pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych
    pin 30 - plus 12v z alternatora
    pin 87a - plus ze świateł dziennych
    pin 87 - niepodłączony
    I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego pinu muszę jeszcze doprowadzić trzeci przewód z masą od auta?
    Przekaźnik ma na celu sterowaniem światłami dziennymi w ten sposób aby załączały się w momencie uruchamiania silnika, jako jedyne światła, a gasły gdy włączę światła pozycyjne i mijania.
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do 85 idzie masa i do świateł też masz dać jeden przewód na masę, nie musi to być do tego pinu przekaźnika. Obojętnie gdzie byle te dwa punkty miały masę.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    kris151 napisał:
    Witam
    Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak:
    pin 85 - masa
    pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych
    pin 30 - plus 12v z alternatora
    pin 87a - plus ze świateł dziennych
    pin 87 - niepodłączony
    I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego pinu muszę jeszcze doprowadzić trzeci przewód z masą od auta?
    Przekaźnik ma na celu sterowaniem światłami dziennymi w ten sposób aby załączały się w momencie uruchamiania silnika, jako jedyne światła, a gasły gdy włączę światła pozycyjne i mijania.


    podłącz tak
    pin 85 - plus ze świateł pozycyjnych
    pin 86 - plus za zapłonem (stacyjka)
    pin 30 - plus 12v stały daj bezpiecznik
    pin 87 - wyjście na światła jazdy dziennej
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wtedy może wywalić kontrolkę spalonej żarówki.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odpowiedzi. Nie chcę wchodzić z przewodami do auta więc spróbuję podłączyć tak jak pisałem.
  • Poziom 17  
    ale nie w passacie b5 a jeśli podłączysz pod 12V stały prąd to poodzenia bo z twojego opisu będą świecić cały czas do włączenia pozycji :D
  • Poziom 39  
    Dają mu dobre rady a on i tak podłączy po swojemu. To po co pyta o radę na forum.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Obaj pewni, że nie wywali kontrolki na blacie jak będzie pasek po 2001 roku?
  • Poziom 17  
    to zawsze3 można założyć diode i to nie tą świecącą:D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    O widzisz, teraz dobrze gadasz.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj podłączyłem światła według instrukcji do nich dołączonej ( jak opisałem na początku) podłączając + z tego cienkiego przewodu przy alternatorze i jedyny problem jaki się pojawił (ale najistotniejszy) to za małe napięcie na tym przewodzie (8.5V) i w związku z tym światła świecą bardzo słabo. Reszta działa poprawnie, czyli gasną po włączeniu pozycji. Skąd mogę wziąć +12V "po odpaleniu" pod maską auta?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz podłączyć do tego grubego.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Możesz też z akumulatora, wszystko jedno.
  • Poziom 9  
    Jak podłączam z tego grubego to ledy świecą się cały czas, nawet jak wyłączony jest zapłon
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale czy świecą jasno? Masz to zrobić dla sprawdzenia.
  • Poziom 9  
    Na grubym przewodzie świecą jasno. Sprawdzałem miernikiem, ten przewód ma ponad 12V, a ten cienki 8,5V
  • Poziom 9  
    Znalazłem już przewód, który ma ponad 14V po odpaleniu auta, więc wszystko działa jak należy. Mam jeszcze ostatnie w tym temacie pytanie - jaki bezpiecznik mam zastosować do zabezpieczenia tych ledów?
  • Poziom 9  
    Ok, dzięki za pomoc. Zamykam temat