Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt wysokie cisnienie oleju - podpieranie zaworów VW PASSAT

michal11041 26 Gru 2012 09:31 50564 81
  • #61
    daw2
    Poziom 18  
    A na jaką pompe wymieniłeś? Nową czy używaną?
  • #62
    specjal ford
    Poziom 12  
    Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech popychaczach no wydawało się ze na sto procent to to!!!!! kanały przemyte ,hydrauliki dla świętego spokoju jeszcze raz nowe do tego jeszcze chłodniczka oleju bo siatka w niej nie do wyczyszczenia rozrząd ustawiony idealnie ,koło wału korbowego nowe,dawka ustawiona precyzyj nie turbina nowa (poprzednia padła)zawór N75 nowy :| A ta kanalia dalej tak robi na zimnym :!: :!: :!: :!: :!:
    Jeśli odłącze zawór n 75 to wtedy działa można odpalić na mrozie gazować (nie polecam) i nic się nie dzieje :idea: do puki nie poczuje oporu turbiny działa normalnie,w parametrach sprawdzałem przy zwiększaniu obrotów na postoju zwiększa się ciśnienie doładowania nie wiem czy aby sterownik nie powinien upuszczać ciśnienia zmieniać geometrie łopatek na postoju :?:gdby tak było to problem by znikł, wzrokowo zmienia się położenie sztangi przy wzroście obrotów
    jedyne co pozostaje do wymiany w tym modelu to sterownik silnika ale jak mi wiadomo od właściciela ten zabieg był już robiony wcześniej choć nie ukrywam przyczyn podstawiania zaworów na zimnym motorze jest wiele najważniejsze usunięte zostaje tylko chyba jeszcze raz sterownik :| bo ręce już opadają
  • #63
    daw2
    Poziom 18  
    No to kolego się napracowałeś... i nadal lipa;/ a co ze sprężynami na zaworach? Czy aby nie są za słabe? Wyczytałem gdzieś że jak jest duże doładowanie to zawory się nie domykają ponieważ napotykają opór spalin...
  • #64
    specjal ford
    Poziom 12  
    no właśnie i o ten opór spalin mu chodzi jak go niema to jest okej z tymi spręzynami no to nie wiem, oczywiście istnieje przyrząd do sprawdzania ale parametrów niema zostaje montaż nowych ale czy to pomoże :?: i co ztym doładowanie czy aby nie przeładowuje na biegu jałowym :?:
  • #65
    daw2
    Poziom 18  
    Afn ma seryjnie doładowanie ok 1bar. Znajomy ma afn który ma doładowanie ponad 1.5 bar i nic się takiego nie dzieje...Na biegu jałowym wątpie żeby przeładowało. Nie zdąży się turbina rozpędzić bo sterownik obetnie dawke paliwa przy maksymalnych obrotach.
  • #66
    specjal ford
    Poziom 12  
    No to co tej kanali dolega :idea: dzisiaj zmniejszyłem na próbe ciśnienie oleju i zalałem pełnym syntetykiem :arrow: dalej to samo :cry: w parametrach wszystko jest dobrze na wolnych obrotach a jak doda się gazu noto parametry się kończą wraz z pracą silnika,z reszto to napewno niema nic do rzeczy bo ponownym odpale ewidentny brak ciśnienia.zostają jedynie sprężyny zaworowe :idea:
  • #67
    daw2
    Poziom 18  
    I jak kolego ruszyło się coś w temacie?
  • #68
    jarciu_11
    Poziom 20  
    A wałek rozrządu masz dobrze ustawiony??
  • #69
    specjal ford
    Poziom 12  
    Więc tak znalazłem mase takich objawów takich tylko inaczej interpretowanych na tym forum i na innych ale do rzeczy mój przypadek to można porównać np. do opony w której jest dziesięć maleńkich dziurek, zakleisz jedną i dalej schodzi aż do ostatniej :arrow: zatkane kanaliki w głowicy zapchały popychacze to fakt jeden roztoczyłem w celu obejrzenia w środku pełno metalu nie miały prawa się wyciskać.pompa olejowa na której pracował ten motor nie ciekawie wyglądała ale i nie była dojechana co zasyfiło ten motor nie wiadomo od pół roku napędza ten pojazd.no cóż pompa jest nowa wyregulowana do wartości ciśnienia średniego.wałek igła rozrząd.kąt dawka itd wyregulowane na zero objaw tego problemu zmniejszył się o 70 procent tzn wystarczy odpalić i po 5 sekundach zgasić i odpalasz możesz gazować itp.nic się już nie dzieje oczywiście za pierwszym odpałem jak się zwiększy obroty to przytrzyma go na kilka sekund i puści ale dla mnie to nie jest problem rozwiązany do końca.ale najważniejsze że już przynajmniej można podejżeć parametry pracy bo wcześniej nie było takiej opcji.okazuje się że coś mi tu z doładowaniem nie gra wywnioskawłem że jest troszke za duże potem już wszystko wraca do normy,jak już wspomniałem w poprzednich postach była zapodana nowa turbina więc przyjżałem się na śrube regulacyjną tą która podpiera sztange naciągu porównałem z starą turbiną z tego samochodu i wychodziło na to że w nowej jest nieco więcej popuszczona więc wkręciłem ją z pół obrotu i po tym zabiegu te sekundy blokowania znikły,parametry się zgadzają wszystko okej tak więc wszystkiego po trochu akurat w tym przypadku w innych mogą być pojedyncze przy tych samych objawach,co do sprężyn zaworowych też jest coś nie chalo bo tam są zawory ósemki i powinny być podwójne a są pojedyncze z tego co się orientowałem u macherów od głowic bo oni to robią na co dzień to lepiej pamiętają to siódemki zawory miały pojedyncze zawory ale to już odpuściłem, klient po tych moich zabiegach twierdzi że ten szaran tak nie chodził od nowości jak go ma i spalanie mu spadło o 2,5litra :|
  • #70
    daw2
    Poziom 18  
    Czyli problem w sumie nadal nie rozwiązany...:(
  • #71
    specjal ford
    Poziom 12  
    daw2 napisał:
    Czyli problem w sumie nadal nie rozwiązany...:(

    No może troszke żle opisałem rozwiązany :D
  • #72
    jarciu_11
    Poziom 20  
    Ten link wydaje mi się nie potrzebny chyba pomyliłeś fora
  • #73
    daw2
    Poziom 18  
    Mam książkę do naprawy TDI VP37 i tam pisze ,że ciśnienie maksymalne to 7 bar. Czyli nie takie małe. Wnioskuję ,że układ korbowy jest jeszcze w miarę dobrym stanie. Ostatnio podwiesza mi zawory coraz częściej nawet przy 3000 obr. ale zawsze podczas przyspieszania gdzie doładowanie jest ok 1.2 bar. Olej 5w40. Już nie mam sił nie chcę wymieniać pompy oleju w ciemno skoro u mnie też jest ok 7 bar. A jeżeli powoli przyśpieszam to nie podpiera zaworów
  • #74
    specjal ford
    Poziom 12  
    No jak sam czytałeś mój problem to wiesz że może być wszystkiego po trochę
    sprawdż popychacze,wy podpieraj je śrubokrętami np. i po paru minutach zobacz czy są miękkie jak nie to zaworki w nich zatkane :|
  • #75
    daw2
    Poziom 18  
    Popychacze wymieniłem na nowe i nic się nie zmieniło. Jest to problem większości TDI o dużym przebiegu.
  • #76
    marian19841
    Poziom 12  
    Mam podobny problem w 1.9TDI PD, ciśnienie oleju na wolnych obrotach 6 Barów po dodaniu gazu na 1300 obrotów brakuje skali na zegarze, głowica głośno pracuje, jak by nie miała ciśnienia, może być wina ciśnienia oleju, że jest za wysokie?
  • #77
    diodak_13
    Poziom 17  
    Witam kolegów. Podepnę się pod temat. Silnik 1.9TDI 90KM 1Z vw b4 passat.
    Też problem podpierania zaworów na zimnym i po przegazowaniu do ponad 4 tyś obrotów. Sprawdzone ciśnienie oleju - dochodzi do 6 barów przy 4,5 tys obrotów. Zdemontowałem pompę rozruszałem zawór przelewowy (chodził dość cieżko ale dało sie go ruszyć).
    Na zawór przelewowy podałem ciśnienie z kompresora (wiem, olej uszczelnia) ale na początku nic nie przepuszczał dopiero otworzył się przy 5,5bara, zamknał przy 4. Podałem ponownie ciśnienie już przy 0,5bar puszcza powietrze a uchyla się przy 5,5. Zalałem go olejem aby porównać w jego naturalny środowisku i ponownie puściłem ciśnienie z kompresora - zaczyna przepuszczać od 0,5bara i coraz mocniej aż do pełnego otwarcia przy 5,5bara.
    1. Czy tak powinien działać zawór przelewowy? Może nie powinien puszczać w ogóle ciśnienia do momentu otwarcia - tak mi się wydaje?
    2. Czy teraz nie będę miał za niskiego ciśnienia?
    3. Czy ten tłoczek ma jakiegoś oringa?
    4. Czy wartość 5,5bar - otwarcie zaworu a 4 - zamknięcie to prawidłowe?
    5. Czy plastik na smoku jest potrzebny? połamał mi się przy demontażu? Od czego on jest?
    Miska w dole bo wymiana oleju, nie chciałbym ponownie jej zrzucać.
    Nie sprawdzałem jeszcze popychaczy ani przeładowania (katalizatora brak), ale chciałbym się upewnić czy pompa do wymiany.
    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Dzięki za podpowiedzi.
  • #78
    daw2
    Poziom 18  
    Odczepcie się pompy i zaworów itd. Pomaga podłożenie pod spręzyne zaworową podkładki ok 2mm. Stare sprężyny nie maja siły podniesc zaworów szczegódnie przy dużym doładowaniu.
  • #79
    GRZECHU111
    Poziom 11  
    Witam
    podepnę się do tematu bo ostatnio walczyłem z podobnym przypadkiem. Golf IV 1,9 sdi ciśnienie oleju do 7bar przegazowanie i podpierało zawory więc miska w dół pompa wymyta zaworek w obudowie filtra też było brudne bo klient chyba przeciągnął wymiane oleju bo był jak smoła. Olej nowy Castrol 5w40 po odpaleniu to samo ale po nagrzaniu silnika przeszło wystygł i też ok ale wlałem środek do płukania silnika i po chwili dolegliwośći wróciły olej wyglądał jakby przejechał ze 20tys więc znów miska w dół zaworek w obudowie filtra, wałek rozrządu do góry wymyte szklanki znów nowy olej i wszystko przeszło i od dłuższego czasu jest ok. Może komuś to pomoże.
  • #80
    domex32
    Moderator Samochody
    daw2 napisał:
    Odczepcie się pompy i zaworów itd. Pomaga podłożenie pod spręzyne zaworową podkładki ok 2mm. Stare sprężyny nie maja siły podniesc zaworów szczegódnie przy dużym doładowaniu.


    Też tak sądzę, jak by się zawory podparły to tylko raz i silnik by już nie zapalił.
  • #81
    diodak_13
    Poziom 17  
    Mnie też podpierało zawory, szczególnie na zimnym po przegazowaniu (albo wyjazd z zaspy). Też dolałem środka do płukania silnika, i miska w dół - był zacięty zaworek przelewowy w pompie, ciśnienie przy max obrotach 6,5Bar. Przeczyściłem, nowy olej, filtry i już problem nie występuje.
    Trzeba sprawdzać po kolei i eliminować.

    vw passat b4, silnik 1z 90KM, wtryski 0,216 seven diesel ( moc po ich zmianie to przynajmniej 15KM więcej)
  • #82
    pablo8412
    Poziom 9  
    Powiedz jeszcze czy zmierzone ciśnienie bylo na zimnym czy ciep[lym silniku