Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zbyt wysokie cisnienie oleju - podpieranie zaworów VW PASSAT

michal11041 29 Sep 2011 21:50 60935 81
  • #1
    michal11041
    Level 14  
    Witam
    Mam Vw Passata silnik 1,9 TDI 90PS 1Z ma za wysokie ciśnienie oleju, Gdy wkręcę go na około 3500 obrotów wynosi one około 8 atmosfer i wtedy niekiedy zaczyna pracować na 3 garach (czarny i niebieski dym z rury) lub niekiedy wcale zgasnąć, odczekam chwile, palę i jadę dalej. Została wymieniona pampa olejowa i dalej to samo, Bardzo bym prosił o pomoc w mojej sprawie
    pozdrawiam
  • #2
    Brave Merc
    Level 15  
    Do sprawdzenia zawór przelewowy w pompie oleju czyli miska w dół i kontrola tego po przez rozebranie.
    Np. w 2.0 benzyna zawór jest trzpieniem a nie kulką i potrafi zaciąć się i nie działać a po nagrzaniu oleju pompa już nie wytworzy tak dużego ciśnienia.
  • #3
    krzysiek11
    Level 12  
    Możliwe,że ciśnienie z cylindra przedostaje się do kanału olejowego-pomierzyć ciśnienie sprężania,.
  • #4
    jarciu11
    Level 19  
    Pompe wymieniłeś pewnie na taniego Toprana w której zawór działa równie ciężko jak w twojej starej... Jaki masz olej ?? Zrób sobie prosty test , sciągnij wąż miedzy IC a kolektorem ssącym i zobacz czy podpiera.
  • #5
    michal11041
    Level 14  
    Dziękuje koledzy za szybka odpowiedz, Myślę ze to znów jest wina pompy, tak jak kolega jarciu11 pisze kupiłem pompę toprana, może ktoś ma jakieś inne sugestie, bardzo proszę, olej mam Mobil 200 10w40
  • #6
    jarciu11
    Level 19  
    Zrób próbe jak ci pisze a zobaczysz że nie podpiera...
  • #7
    michal11041
    Level 14  
    To jak nie podpiera to co?
  • #8
    jarciu11
    Level 19  
    To sprawdz ustawienie rozrządu miedzy innymi wałka z wałem . I czy turbinka za dużo nie dmucha..
  • #9
    michal11041
    Level 14  
    no dobra to czemu jak się rozgrzeje to jest ok tylko jak na zimnym silniku tak się dzieje, zwłaszcza jak go rano odpalę
  • #10
    panam
    Level 29  
    Pompa swoją drogą , a olej jest napewno dobry do tego silnika?
  • #11
    michal11041
    Level 14  
    Na liczniku mam 270tys, km wiec chyba olej 10w40 jak najbardziej mu pasuje
  • #12
    jarciu11
    Level 19  
    A czemu to ja nie wiem. Kiedys barowałem sie z takim jednym podnoszenie mocy i takie tam i właśnie powyżej 1 bara w dolocie podpierał mimo że pompa olejowa dawała 4.. tak tylko pytam z ciekawości żebyś sprawdził. W sumie to jeśli u ciebie tylko na zimnym to zrób zeby miał prawidłowe ciśnienie ewentualnie zmień popychacze. Sory niedoczytałem że tylko na zimnym myslałem że cały czas
  • #13
    michal11041
    Level 14  
    okey to najpierw proponujesz zmianę pompy żeby zbić ciśnienie później ewentualnie wymiana popychaczy?
  • #14
    jarciu11
    Level 19  
    Tak jeśli tylko na zimnym podpiera.. Co do tego oleju też nie mam przekonania. Kumpel kieyś tak miała już sie umawiał na zwalanie miski ,zalał jakiegoś teniego syntetyka z niewiadomo skad i problem minął..
  • #15
    michal11041
    Level 14  
    Dzięki kolego a powiedz mi jeszcze jedno czy to może być wina filtra oleju? Czy filtr ma być z zaworkiem?
  • #16
    krzysiek11
    Level 12  
    Filtr to najwyzej może obniżyć ciśnienie jak jest kiepski,a zaworek we filtrze pełni rolę zwrotnego.
  • #17
    panam
    Level 29  
    wrócimy do tematu, przeczytałem jeszcze raz dym czarny i biały, moim zdaniem wtrysk leje ,za dużo paliwa, albo EGR się zacina ( za mało powietrza)
  • #18
    mechmajster
    Level 11  
    Spotkalem się z takim czymś w Citroenie c25, jak ktoś wyżej pisał o zaworku upustowym w pompie olejowej. Lubi się to ustrojstwo zacinać. Objawem jednak było ciągłe rozsadzanie filtra oleju. Pomogła wymiana pompy na inną.

    Tylko nie bardzo wiem co ma do tego dym i praca na 3 cylindrach :)
  • #20
    Brave Merc
    Level 15  
    Jak żart jak to jest fakt o nie domykaniu zaworów przez regulatory hydrauliczne spowodowane za dużym ciśnieniem oleju.
    A winowajcą tylko zawór przelewowy w pompie.
  • #21
    michal11041
    Level 14  
    Dla niektórych żart ale to jest fakt, pierwszy jako dym pokazuje się koloru niebieskiego (błękitnego) a zaraz po nim czary obłok ze nic nie widać i silnik pracuje nie równio niekiedy wcale gaśnie a gdy chce go szybko zapalić kręci tak jakby nie było kompresji. Po chwili wszystko jest okey. Już wcześniej myślałem ze to wtryski wiec je wymieniłem i dalej to samo
    Rozebrałem stara pompę. Zaworek chodzi płynnie nie zacina się tylko ciężko go się wciska nie wiem może tak jest ustawiony?
  • #22
    krzysiek11
    Level 12  
    Może byś jednak pomierzył kompresję-powinna być 2,7Mpa-3,5Mpa
  • #23
    Brave Merc
    Level 15  
    Najtańsza metoda to zagrzanie silnika parę minut przed jazdą a następna to pompę na stół i sprawdzenie przy ilu otwiera się ten zawor przelewowy (powinien przy 4 bar).



    Spotkałem trzy takie przypadki przy silniku 1z: jeden gość wlał 5w40 drugi wymienił sprężyne w pompie a trzeci tak jeździ. ;p
  • #24
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Brave Merc wrote:
    pompę na stół i sprawdzenie przy ilu otwiera się ten zawor przelewowy (powinien przy 4 bar).
    Jesteś absolutnie pewien że ten zawór jest w korpusie pompy, a nie w wymienniku?
    Quote:
    Spotkałem trzy takie przypadki przy silniku 1z: jeden gość wlał 5w40 drugi wymienił sprężyne w pompie
    A silniczka krokowego żaden nie czyścił?
    Bo zalewanie innym olejem, tak samo jak wymiana sprężyny to żadna metoda naprawcza. Jeszcze jedna rzecz - skoro zawory się podwieszają, to jakim cudem tłoki w nie nie klepią? Otwarcie nawet o milimetr już może powodować kolizję.
  • #25
    panam
    Level 29  
    Dokładnie tak jak napisał robokop, Moim zdaniem jest problem w dawce i kącie podawania paliwa, a może w ciśnieniu sprężania ale nie koniecznie, podstawowa diagnostyka i wszystko wyjaśni, szkoda czasu na błędne diagnozy bez podstawowych danych.
  • #26
    kwok
    Level 39  
    przecież pisze że " gdy chce go szybko zapalić kręci tak jakby nie było kompresji" - dla mnie podparte zawory.
    Dlaczego tłoki nie walą po grzybach, przecież 1mm.....? - bo gdyby silnik miał jeszcze wtedy chodzić to tłok musiałby mieć wielkość wiadra żeby z taką szczeliną w cylindrze uzyskać temperaturę samozapłonu ropki - zawór nie domyka i silnik przestaje pracować, a jak już przestanie pracować to nie pompuje popychaczy.

    ktoś napisał: "Filtr to najwyzej może obniżyć ciśnienie jak jest kiepski,a zaworek we filtrze pełni rolę zwrotnego."
    pierwsza część zdania prawidłowa, druga też pod warunkiem że filtr jest wyposażony w taki zaworek (jego obecność powoduje że olej nie spływa z filtra podczas postoju silnika - krótszy "suchobieg" silnika po odpaleniu), ale myślę że chodzi tu o zaworek uchylający się gdy filtr nie jest w stanie przepuścić całego oleju podawanego przez pompę na skutek zapchanego wkładu albo gęstego oleju. Jego rola polega na tym żeby mimo wszystko zapewnić silnikowi smarowanie pod ciśnieniem chociaż niefiltrowanym olejem. Dodam że w większości VW ten zaworek jest właśnie w filtrze oleju.
  • #27
    Brave Merc
    Level 15  
    A według mnie są dwa zaworki jak pisze kwok jeden do regulacji maksymalnego ciśnienia a drugi właśnie (tzw zapchnego filtra) w obudowie filtra oleju.
    Nie wiem jakie szkoły i ile motogodzin praktyki ale widze że nie wszystko złoto co się świeci.

    hej

    Do kolegi Michał ZRÓB TAK ŻEBY NA ZIMNYM SILNIKU PRZY DUŻYCH OBROTACH OLEJ NIE MIAŁ CIŚNIENIA WIĘKSZEGO NIŻ 5 bar i nic mu nie będzie się działo a jak to zrobić to niech pomogą ci z gwiazdkami.
  • #28
    carrot
    Moderator of Cars
    Miałem takie dwa przypadki, co prawda nie w TDI tylko w zwykłym turbodieslu VW, zablokowany zawór przelewowy w pompie powodował podpieranie popychaczy i gaśnięcie silnika przy ok 10 bar na magistrali olejowej. Zawory się nie pogięły, wystarczyło naprawić pompę i silnik pracował normalnie.
  • #29
    michal11041
    Level 14  
    Dziękuje koledzy za zainteresowaniem się tematem. Stopień sprężania był sprawdzany przy wymianie wtryskiwaczy bo myślałem ze to od tego się dzieją takie objawy, również był sprawdzany zapłon i dalej to samo. Będę zmuszony chyba znów wymienić pompę oleju na jakoś konkretną, bo ta toprana widocznie taki sam bubel. Kolega carrot napisał ze można ją naprawić, jak? Sprężynka z tłoczkiem jest zaprasowana i nie można tego rozebrać.
  • #30
    carrot
    Moderator of Cars
    Tą zaślepkę, która trzyma sprężynę zaworu można bez problemu wydłubać. Ponieważ ciężko ją potem zabezpieczyć, tak, żeby sprężyna jej nie wypchnęła wiercę otwór Φ2mm w korpusie pompy oraz w niej i zabezpieczam zawleczką