Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy silnik od skutera elektrycznego poradzi sobie z bramą przesuwną?

30 Wrz 2011 12:42 4007 12
  • Poziom 12  
    Witam!
    Czy silnik od skutera elektrycznego można zastosować do napędu bramy przesuwnej?
    Na aledrogo są w cenie ~140zł silniki o parametrach:
    - Napięcie: 24V DC
    - Moc:250W
    - Natężenie prądu: 14A
    - Maksymalne obroty przy obciążeniu: 300RPM
    - Obrót: CCW (prawo/lewo)
    - Przekładnia 10:1

    Brama którą chciałbym napędzać to samodzielna konstrukcja o parametrach:
    - masa około 350-400kG tak przynajmniej wynika z faktur zakupu elementów metalowych :)
    - szerokość 5,2m w "świetle"
    - długość bramy 8m
    Miałem tyle miejsca więc specjalnie dałem dłuższą przeciwwagę, dzięki temu brama się b. lekko porusza -nawet 2 letni syn daje radę ją przesunąć.

    Czy Ktoś się orientuje jaka jest prędkość obrotowa zębatki napędzającej bramę w oryginalnych napędach?

    pozdrawiam
    Piotr W.
  • Relpol
  • Poziom 27  
    Viszna napisał:
    Czy silnik od skutera elektrycznego można zastosować do napędu bramy przesuwnej?


    Jesli chodzi o moc to z dużym zapasem. Co do przełożenia to musisz sam dopasować a prędkość przesuwu ostatecznie dobierzesz wysokością napięcia zasilania.
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    Poradzić to on sobie poradzi, tylko nasuwa się pytanie: w jakim celu stosować zasilacz, który obniża napięcie z sieci i silnik 24v, jeżeli za sumę wydaną na te elementy można zakupić silnik na 230VAC?
    Pomijam już to, że sterujemy prąd na poziomie kilkunastu amper i tym samym wszystkie styki i elementy złączne są bardziej narażone na awarie.

    Pozdrawiam Paweł.
  • Poziom 25  
    Na alledrogo w kategorii przemysł i automatyka jest sporo silników z przekładnią, do 300zł coś już można wybrać róźne napięcia różne przekładnie tylko z tymi na napięcie sieciowe uważaj aby silnik był jednofazowy bo kto by chciał ciągnąć "siłę"do bramy, moim zdaniem dorabianie przekładni i zasilania do niskonapięciowego silnika to sporo roboty. silniki na 230V jednofazowe w większości przypadków da się przerobić na pracę lewo-prawo o ile maja dodatkowe uzwojenie rozruchowe.
  • Relpol
  • Poziom 12  
    Ja w swojej branie "Wiśniowskiego", mam silnik podobny do silnika wycieraczek na 24 V i całkiem dobrze sobie radzi, nawet zimą nie odczuwa większych oporów.Transformator gabarytami nie przekracza 150 W. Dodam że wolałbym aby przy metalowej bramie silnik na 230V nie dostał przebicia :D .
  • Poziom 25  
    woks11 napisał:
    Dodam że wolałbym aby przy metalowej bramie silnik na 230V nie dostał przebicia :D .


    A słyszałeś o uziemieniu ochronnym i wyłączniku różnicowo - prądowym?
  • Poziom 17  
    Cytat:
    A słyszałeś o uziemieniu ochronnym i wyłączniku różnicowo - prądowym

    A te wyłączniki to za darmo rozdają, po drugie 24v to 24v - biezpiecznie a 230 to 230 -cyfry mówią same za siebie, po drugie 24v łatwiej wysterować.
  • Poziom 25  
    farrix napisał:
    Cytat:
    A słyszałeś o uziemieniu ochronnym i wyłączniku różnicowo - prądowym

    A te wyłączniki to za darmo rozdają, po drugie 24v to 24v - biezpiecznie a 230 to 230 -cyfry mówią same za siebie, po drugie 24v łatwiej wysterować.


    Co do sterowania to się nie zgodzę - większe przekaźniki, szybciej wypalają się styki, potrzeba grubszych przewodów. Wyłącznik różnicowo-prądowy kupisz w cenie transformatora. Większość fabrycznych napędów do bram przesuwnych jest wykonana na 230V - to rozwiązanie się po prostu lepiej sprawdza.
  • Poziom 32  
    Silnik od skutera nie jest samohamowny.Będziesz musiał dorabiać zamek.Mam silnik z zębatką wisniowskiego,mogę sprzedać.
  • Poziom 14  
    Wszystko da się zrobić nawet z silnika do wycieraczki od stara sam widziałem do dziś działające niezawodnie takie konstrukcje. Ale jest trochę drobiazgów jak przekładnia, sprzęgło, możliwość odsprzęglania bramy kiedy nie ma prądu aby otworzyć ręcznie, podłączenie fotokomórek itd. Jak się podsumuje koszty i czas to warto kupić napęd np. proteco i płytkę elektroniki radiolinie z pilotami + fotokom. wszystko od miejscowych producentów naprawdę są niezawodne i napęd działa przez lata niezawodnie.
    PS
    idzie zima i żaden napęd bez względu na markę i cenę nie usuwa ani śniegu ani lodu
    Pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    Mam proteco komplet.
  • Poziom 9  
    jak sie dobrze pogrzebie można sterowanie bramy nabyć już za 450 PLN na 220, są tam centralka przekładnie z blokadą i hamulce, myślę że nie warto się wysilać i iść w kierunku kombinatoryki ,no chyba że za wszelką cenę chce się zaoszczędzić kilka złotych co i tak w przyszłości poskutkuje zmiana sterowania
    pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    Proteco napęd ze sterowaniem koszt 500zł.