Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio I - Remont generalny czy wymiana silnika?

30 Wrz 2011 18:19 14586 11
  • Poziom 10  
    Witam

    Posiadam Renault Clio I z silnikiem 1.2 po (face liftingu rocznik '96).
    Silnik gdy jest zimny pracuje z klekotem niczym Diesel. Może to być spowodowane jego przebiegiem, który wg. mechanika może sięgać ok 230 000km. Tak czy inaczej potrzebny jest remont generalny, którego koszt może wynieść ok 2000zł.
    Tutaj rodzi się pytanie:

    Robić remont generalny? czy wymienić silnik na inny? a jeśli na inny, to czy mogę wsadzić tam silnik z Clio II generacji ?? lub zwiększyć pojemność do 1.4 nie zmieniając skrzyni biegów?

    Zaznaczam, że samochodu nie chcę się pozbywać (sentyment, stan karoserii i lakieru).

    Wiem że zakup innego silnika wiąże się z tym, że też nie znam jego prawdziwego przebiegu oraz co z rozrządem itd. Jednak w tym silniku 1.2 który teraz posiadam i klekoce, może być coś z blokiem silnika, ponieważ mechanik musiał po szlifie głowicy zastosować grubszą uszczelkę aby olej nie ciekł.

    Liczę na wasze opinie :)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 32  
    Witam, ten klekot to moze być sworzeń tłokowy, używka czy remont? pytanie tak pojemne jak Twa kieszeń , uzywka -też trzeba sprawdzić kompresje , ciśnienie oleju, stan rozrzadu , mech da rade to zrobic nawet jak silnik jest wyciagniety, można go odpalic na sucho na krótki czas,zmiana na większy też mozliwa, powodzenia.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    obawiam sie ze 2000 zl na remont to malo
  • Poziom 15  
    jeśli chodzi o zmiane np na 1.4 to mam pewien pomysł.
  • Poziom 10  
    Najbardziej na chwilę obecną interesuje mnie to, czy wsadzę do Clio I rocznika '96 silnik również 1.2 ale nowszej generacji, chociażby taki jak ten:

    Renault Clio I - Remont generalny czy wymiana silnika?

    Silnik z CLIO II rocznik 2002, niby podobny ale nie mam pojęcia czy warto w ogóle o tym myśleć :)
  • Poziom 10  
    jestem posiadaczem clio 1 z 95r z silniczkiem 1,2 energy. Stawiałbym na remont a jego cena na pewno nie przekroczy 2000zł.Swój już dwukrotnie reanimowałem i nigdy nie wydałem więcej niż tysiąc a przebieg mojej reni to już ponad 500 TYS KM!!!bez szlifu tulei zaznaczam- łatwo kupić drugie nowe lub używki na szrocie.Ostatnio ściągnąłem głowice bo uszczelka padła - miedzy tłokiem a tuleją jest szczelina ok 2-3 mm pierścienie widać jak na dłoni:) ale o dziwo silnik nie stwarza problemów przy uruchamianiu ani nie spija oleju z silnika .Siadam i jadę .Francuskie inżyniery powinny budować promy kosmiczne:)latałyby dłużej i tańszym kosztem:)na zakopiance spiłowałem pierścienie na tłokach, pod nowym targiem już straciła moc ale po postoju dojechałem do zakopca a stamtąd do domu - a mieszkam na mazurach:)ponad 700 km w jedną stronę
  • Poziom 13  
    Nie mieszaj silników bo to rodzi tylko nowe koszty i nerwy. kup rozbitka z sprawnym silnikiem
  • Poziom 10  
    Moim zdaniem nie kalkuluje się robić remontu. Najlepiej to rozebrać silnik i ocenić czy w ogóle się nadaje do remontu. Wtedy można będzie zrobić jakiś kosztorys wstępny :)
    Ja osobiście kupił bym używany taki sam silnik.
  • Poziom 13  
    Witam, piszesz jedynie,że silnik klekocze jak jest zimny, sprawdż może ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju, bo może wystarczy wyregulować zawory i wlać świeży olej 15W40
  • Poziom 43  
    ellkej napisał:
    Najbardziej na chwilę obecną interesuje mnie to, czy wsadzę do Clio I rocznika '96 silnik również 1.2 ale nowszej generacji, chociażby taki jak ten:

    Renault Clio I - Remont generalny czy wymiana silnika?

    Silnik z CLIO II rocznik 2002, niby podobny ale nie mam pojęcia czy warto w ogóle o tym myśleć :)

    Nie warto, musiał byś wypruć całą elektronikę i wsadzić do swojego, elektryczna przepustnica, CAN i takie tam bajery. Jak już to pchać 1,2 z clio przed 2001 albo z thalii
  • Poziom 10  
    groszek81_81 napisał:
    jestem posiadaczem clio 1 z 95r z silniczkiem 1,2 energy. Stawiałbym na remont a jego cena na pewno nie przekroczy 2000zł.Swój już dwukrotnie reanimowałem i nigdy nie wydałem więcej niż tysiąc a przebieg mojej reni to już ponad 500 TYS KM!!!bez szlifu tulei zaznaczam- łatwo kupić drugie nowe lub używki na szrocie.Ostatnio ściągnąłem głowice bo uszczelka padła - miedzy tłokiem a tuleją jest szczelina ok 2-3 mm pierścienie widać jak na dłoni:) ale o dziwo silnik nie stwarza problemów przy uruchamianiu ani nie spija oleju z silnika .Siadam i jadę .Francuskie inżyniery powinny budować promy kosmiczne:)latałyby dłużej i tańszym kosztem:)na zakopiance spiłowałem pierścienie na tłokach, pod nowym targiem już straciła moc ale po postoju dojechałem do zakopca a stamtąd do domu - a mieszkam na mazurach:)ponad 700 km w jedną stronę


    Jakiś czas temu w naszej rodzinie był Renault Twingo '99. Wszyscy mówili jak to francuzy się psują, a my zrobiliśmy w używanym samochodzie, który przeżył kilka kolizji :) 100 000km wsiadając i przekręcając kluczyk. Ten samochód (prócz wymian łożysk przednich co jakiś czas) w ogóle się nie psuł :) lać i jechać. W tej myśli zakupiłem CLIO z tym samym silnikiem i klops... usterka się pogłębia.

    jabrob napisał:
    Witam, piszesz jedynie,że silnik klekocze jak jest zimny, sprawdż może ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju, bo może wystarczy wyregulować zawory i wlać świeży olej 15W40


    Mechanik, u którego wymieniałem rozrząd i uszczelkę pod głowicą, wspominał coś o luźnym jednym tłoku. Samochód jeździ aktualnie na 10W40 - nic nie cieknie.
    Robił bym remont tego silnika, jednak muszę z nim ponownie porozmawiać, ponieważ po szlifie głowicy i zmierzeniu płaszczyzny bloku silnika normalna uszczelka pod głowicą przeciekała. Musiał wsadzić grubszą... Więc jeden kij wie co się z tym silnikiem dzieje. Usterka postępuje. Klekoce coraz głośniej.

    Zdania jak widzę są bardzo podzielone. Wiele ludzi sądzi że 2000zł wystarczy w zupełności, inni że to za mało...
  • Poziom 15  
    2.000 zł spokojnie wystarczy.