Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCENIC 1.6 16V RENAULT z 2002 roku bez gazu czasami nie odpala bo nie kręci

01 Paź 2011 00:23 4782 4
  • Poziom 8  
    Witam.
    Szukam czytam i identycznego przypadku na razie na forum nie znalazłem.
    Problem pojawiał się czasami to znaczy że po paru próbach i majstrowaniu kluczykami, centralnym, w końcu zakręcił aż do dzisiejszego poranka kiedy zrobiła się cisza i nic nie pomagało.
    Dziś po nocy (autko pod chmurką) przekręcam kluczyk kontrolki ładnie gasną (żadnych nieprawidłowości) chce odpalić a tu cisza. Próbuję zamykać centralny, zmieniam kluczyk i cały czas to samo - cisza przy próbie odpalenia. Pomiar napięcia akumulatora wykazuje 12,5V po przekręceniu kluczyka w stacyjce bez odpalania 11,6V (włączony nawiew). Łapie gościa Peugeota Partnera który na solidnych kablach użycza mi swój akumulator do rozruchu i dalej cisza. Zdesperowany odpalam poprzez zaciągnięcie. Po przejechaniu około 20 km. Gaszę silnik i o dziwo odpalam bez problemu. Od czego zacząć, bo mechanicy sugerują wymianę rozrusznika, który wyjęli na stół, podłączyli pod zasilanie i kręci. Niby lekko szczotki zużyte, niby lekkie luzy na tulejach. Jedyne co dało do myślenia to fakt że gumowa izolacja miedzianej plecionki która wchodzi przez dziurę w obudowie od "automatu" do szczotek w rozruszniku dziwnie zniszczona i podejrzenie że może gdzieś zwierać do masy (obudowy). Pytanie czy gdyby tam robiło się zwarcie to mógłby być taki objaw, że cisza przy próbie odpalania i dlaczego po przejechaniu tych kilometrów odpalił?
    Jeśli ktoś może coś poradzić to będę wdzięczny.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    Czy spawdziłś połączednie do rozrusznika?
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wina może tkwić w rozruszniku, ale nie tu gdzie opisałeś plecionkę. Możesz zobaczyć dokładnie automat. Może być problem w przewodzie idącym od stacyjki do rozrusznika. Może kostka stacyjki... Takich może może być wiele, wyeliminujesz je, podłączając kontrolkę z żarówki reflektorowej, zaczynając od rozrusznika i poruszać się zgodnie ze schematem w stronę akumulatora. Oczywiście wtedy gdy nie zakręci.
  • Poziom 8  
    No właśnie wolał bym aby już zawsze kręcił, bo jak nie kręci a ja mam auto pod chmurką na parkingu strzeżonym to nie zawsze jest możliwość przy nim coś zrobić. A ta kostka stayjki to może miec jakieś zaśniedziałe styki czy coś innego sprawdzać? W ogóle gdzie znaleźć i jak się do niej dostać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wybacz, zero wiedzy=zero pomocy bo nie ma sensu. Zamykam.