Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zle ustawiony rozrząd we fiat bravo 1.2 16v

rafalrychert1 01 Paź 2011 09:31 5734 9
  • #1 01 Paź 2011 09:31
    rafalrychert1
    Poziom 9  

    Witam wszystkich.Mój problem polega na tym że zerwał mi się klin na kole zębatym koła pasowego,wiec oddałem samochód do mechanika,on naprawił ale nie do końca,kiedy odbierałem samochód,silnik chodził jak traktor(oczywiście nie zapłaciłem,tylko się konkretnie wkurzyłem)pojechałem do ASO fiata i okazało się że rozrząd zle ustawiony o jeden ząb:-(,mam pytanie co się w tym przypadku dzieje z silnikiem,pytam poniewarz w serwisie powiedzieli ze musiałbym samochód zostawić,ale koszt będzie nie mniejszy niż 2000 tyś zł.Co w tak przypadku się dzieje i czy warto go naprawiać,czy lepiej wymienić silnik?Dodam że cisnienie mierzone było ok rok temu i było 12,5 na dwóch i 13 też na dwóch cylindrach a w chwili obecnej jest 8 i 8,5.Co panowie o tym myślicie?Pozdrawiam

  • #2 01 Paź 2011 10:33
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Tyle kosztuje naprawa w serwisie kolego tzn przestawienie paska o jeden ząb :idea: ,ale znając zycie koszt tej naprawy w serwisie może ulec jeszcze podwyższeniu ,lepiej ustawić jeszcze raz porzadnie rozrzad i sprawdzić cisnienie :idea:

  • #3 01 Paź 2011 10:57
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ustawić rozrząd, przy okazji sprawdzić stan koła zębatego i wału. Podejrzewam, że niezależnie od wcześniejszych działań mechanika, masz znacznie uszkodzony silnik.

  • #4 01 Paź 2011 11:13
    rafalrychert1
    Poziom 9  

    Ustawienie rorządu w serwisie kosztuje 300 zł,koszt ok 2000 zł to koszt rozebrania silnika i ewentualna wymiana ośmiu zaworów,reszta czyli planowanie głowicy,uszczelka pod glowice,pasek rozrządu to dodatkowe koszta.A powiedziano mi że prawdopodobnie to nie wszystko,poza zaworami może dojść:uszkodzenie tłoków,wałki zaworów,ewentualnie pierścienie.Dlatego nie wiem czy sens sie za nie go zabierać i naprawiać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    I dodam że w serwisie ustawiono mi rozrząd i sprawdzono ciśnienie 8 i 8.5.

  • #5 01 Paź 2011 11:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    No to jest tak jak myślałem, lepiej w Twoim przypadku pewnie wymienić silnik, nie wiemy wszak jak wygląda kółko zębate i klin na wale, czy tam aby nie ma podcięć.

    Dodano po 3 [minuty]:

    rafalrychert1 napisał:
    oddałem samochód do mechanika,on naprawił ale nie do końca,kiedy odbierałem samochód,silnik chodził jak traktor(oczywiście nie zapłaciłem,tylko się konkretnie wkurzyłem)pojechałem do ASO fiata i okazało się że rozrząd zle ustawiony o jeden ząb:(

    Powinieneś pojechać do mechanika i grzecznie przeprosić, na dodatek nie wierzę w przesunięcie o jeden ząb.... A co najważniejsze ZAPŁACIĆ mechanikowi za wykonaną pracę!

  • #6 01 Paź 2011 11:19
    rafalrychert1
    Poziom 9  

    No ten niby mechanik wymienił to koło zębate i powiedział ze reszta jest ok.W tej chwili auto jezdzi ale praca silnika jest nie równa i jest słaby a do tego dochodzi spalnie,w warsztatach nie bardzo chcą sie podejmować tej naprawy ze względu na wysokie koszta i ponoć ciężki w naprawie silnik.

  • #7 01 Paź 2011 11:22
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    rafalrychert1 napisał:
    W tej chwili auto jezdzi


    Dopóki się grzybek zaworu nie urwie, ale to już wkrótce....

  • #8 01 Paź 2011 11:24
    rafalrychert1
    Poziom 9  

    To w takim przypadku warto w ogóle inwstować w niego kase?czy lepiej kupić inny silnik i wymienic?

  • #9 01 Paź 2011 11:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wymienić, używając taki silnik pewnie załatwiłeś głowicę, pierwsza sprawa to rozebrać i zweryfikować, tak to można sobie gdybać.

  • #10 01 Paź 2011 11:29
    rafalrychert1
    Poziom 9  

    Ok dzieki za pomoc.Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME