Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Modding obudowy pc by bartek3033

bartek3033 08 Oct 2011 20:28 15457 42
  • #31
    bartek3033
    Level 20  
    a co sądzicie o zastosowaniu przewódów elektroluminescencyjnych
    przy oświetlaniu kompa.

    Dodano po 10 [minuty]:

    przed chwila miałem okazje ujrzec na filmie jak to faktycznie świeci, i wydaje mi że na front panel by było idealne. (no i bym to może dał takze pod brzeg mobo by ja podswietlało)
  • #32
    krzesny
    Level 13  
    Tyle co władujesz w tą obudowę (farba, jakieś tam innego głupoty + robocizna) to byś sobie kupił normalną budę z oknem i by przynajmniej ładnie wyglądało. Nie dość że krzywo wyciąłeś okno, to farba na obudowie też nie wygląda najlepiej.
  • #33
    sad_madman
    Level 27  
    No to jeszcze się zastanów czy wytrzymasz siedząc ciągle przy tzw. "choince".
  • #34
    bartek3033
    Level 20  
    w dzien raczej tak, lecz włacznik by sie sprzydało zrobić ze wzgledu na noc, bo usnąć to by było już trochu gorzej

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://ocforum.pl/20-elektronika/dioda-w-rytm-muzyki-home-made-26562/
    a przy mrugajacych diodach za pomoca tego układu, to jak potencjometry przekrece na min to one wtedy bedą świecic światłem ciągłym czy jak?
  • #35
    daavid117
    Level 42  
    To będzie tragicznie wykonana choinka... Moje rady by uratować sytuację:
    - wytnij większe okno, równo, oszlifuj itd
    - zmyj tą farbę, umyj obudowę, odtłuść, nałóż 3 - 4 cienkie warstwy lakieru Motip (co 24h warstwa)
    - od wewnątrz malujemy matowymi kolorami (czarny mat, czarny mat + brokat)
    - zamontuj okno z plexiglassu (nowego, zafoliowanego) przy pomocy uszczelek
    Potem estetyka:
    - oploty na kable oraz ewentualnie naklejki na mostek północny, czy jakieś znaczące elementy odbijające światło UV
    - JEDNA (słowem JEDNA) katoda UV umieszczona w niewidocznym miejscu oświetlająca wszystko

    Żadnych wentylatorów świecących, czy innych choinkowych gadżetów. Przy moddingu się ich używa, ale bardzo trudno uzyskać dobry efekt, a za to bardzo łatwo można uzyskać brzydką choinkę.
  • #36
    bartek3033
    Level 20  
    a katoda uv w połączeniu z innym swiatłem będzię sie bardzo gryźć? bo nie wiem jakby to wyglądało

    Dodano po 4 [minuty]:

    hm ale widze na necie że są pojedyncze ledy uv. to może by tak zrobić że zamiast katody kupić kilka takich ledów i podswietlic nimi miejsca uv active

    Dodano po 2 [minuty]:

    a za przeproszeniem gdzie to okno powieksze, tak to mi bedzie napedy widac. a w inne strony jest na styk
  • #37
    daavid117
    Level 42  
    bartek3033 wrote:

    a katoda uv w połączeniu z innym swiatłem będzię sie bardzo gryźć? bo nie wiem jakby to wyglądało
    Jak choinka.
    bartek3033 wrote:
    hm ale widze na necie że są pojedyncze ledy uv. to może by tak zrobić że zamiast katody kupić kilka takich ledów i podswietlic nimi miejsca uv active
    Katody mają to do siebie, że podświetlają równo.

    Jeśli nie wykonasz punktów, które wymieniłem to ta obudowa będzie wyglądać niestety tragicznie. Żadne oświetlenie tu nie pomoże.
  • #38
    krzesny
    Level 13  
    Modding obudowy pc by bartek3033

    Wytnij tak jak na zdjęciu, zeszlifuj to trochę i wyrównaj resztę boków okna.
    Pomaluj jeszcze raz całą budę. To co tam zaznaczyłem na dole to jakieś przebicia farby. Nie wiem jak Ty jeszcze w to ładujesz kasę, przecież to wali po oczach taką tandetą że szok. Tak jak ktoś tam wyżej pisał nie bierz diod tylko katodę. Bez żadnych świecących wentylatorów.

    Zrób coś z tym i pokarz efekty.[/img]

    Ps, jak wycinasz okno, weź sobie linijkę, jakiś flamaster czy coś. Odrysuj sobie ładnie tak jak chcesz wyciąć i tnij... Bo to wygląda jakbyś piłą do metalu odręcznie to robił...
  • #39
    bartek3033
    Level 20  
    było wyrysowane, choć fakt na początku brzeszczotem jechałem (prawa strona) potem wpadłem na pomysł że mam takie mini tarcze to wziałem wietarke i tą tarczke.
    co do poszerzenia to troszku może być problem bo jak wytne ponizej tych dziur to moze byc problem z montażem szyby, bo zostanie tam tylko cos okolo milimetra.

    a co do malowania to ten bok przemaluje na pewno, lecz reszta wg nie jest aż tak bardzo tragiczna by całe zmywać i malować jeszcze raz
  • #40
    krzesny
    Level 13  
    To przecież możesz kupić drugą plexi, może że ci te dziury nie będą przeszkadzać, choć jak dla mnie to jest paskudne choć nie jestem jakimś maniakiem moddingu czy ładnych komputerów.
  • #41
    bartek3033
    Level 20  
    to nie chodzi o plexy że za krotka, a o bok bo to juz sam skraj jest.
  • #42
    Karaczan
    Level 41  
    daavid117 warstwa co 24h? Przesadzasz. Maluje sie po przeschnieciu warstwy, by nie porobic zaciekow. Ja maluje srednio co 10-20min warstwe. Ale nie po calkowitym wyschnieciu bo wtedy farba nie wiaze sie prawidlowo z poprzednia warstwa.

    bartek3033 jak widze calosc na fotkach to naprawde wyszlo ci to zle, bardzo zle.
    Ale juz kij z tym, nauczyc sie na czyms trzeba ;)
    Popieram kolegow ze okno jest zupelnie nie potrzebne, bo w komputerze nie ma absolutnie nic czym mozna sie chwalic. Ani nawet nie wyglada estetycznie to co w nim masz. Zbieranina bez ladu i skladu, zwykly standard.
    Do tego tez jestem przeciwny robieniu tam choinki. Jakbys mial troche elementow swiecacych w UV to mozna zastosowac katody UV. Ale takich nie masz. A oswietlanie jakims kolorem takiego zwyklego nie estetycnego PC mija sie celem ;) Pomijajac wyglad (bo niektorym moze sie podobac, kwestia gustu) to jest to totalnie nie praktyczne. Zwyczajnie daje po oczach noca, co jest meczace. A w dzien i tak nie ma efektow bajeranckiego oswietlenia :P
    Co do okna i tego ze jest krzywe to wogole nie bede sie wypowiadal, mam nadzieje ze juz sie nauczyles ze rownych linii nie tnie sie brzeszczotami ;)
    Co do dolnego rantu okna, skoro przeszkadza ci rant w szkielecie obudowy, to w razie czego tez go mozna wyciac w tym kawalku, by plexa sie miescila. Boczek zachowa swoja sztywnosc, mimo ze nie bedzie zaczepiony, wlasnie dzieki plexie.
    Front panel maluj tak poprostu, bez podkladu. Farby sie trzymaja ABSu z ktorego wykonany jest pewnie front. Choc nie wiem czy twoja super farba bedzie trzymac. Na to nie poradzisz praktycznie nic. Jakosc samej farby jest zla i juz.

    Zeby nie bylo ze tylko krytykuje, to powiem ze design okna jest w miare ok. Nie pokazuje szkieletu obudowy, jak u niektorych.
    Choc wedlug mnie jest troche za duze, ukazuje wielka pustke jaka panuje w srodku. I okablowanie napedow, co jest zbedne i nie prezentuje sie.

    Ale IMHO moding tej "puszki" powinien byc troche inny ;)
    Malowanie OK, mod front panelu OK. Okno zbedne.
    Zamiast okna to trzeba by bylo ja obkleic matami gluszacymi. Zyskal bys na sztywnosci i pozbyciu sie tandetnego "feeleingu" tej obudowy. A przy okazji na halasie np dyskow twardych.
    Jakosc i grubosc blachy, laczenia i dokladnosci spasowania na tego typu obudowach jest poprostu tragiczna ;)
  • #43
    daavid117
    Level 42  
    Karaczan wrote:
    daavid117 warstwa co 24h? Przesadzasz. Maluje sie po przeschnieciu warstwy, by nie porobic zaciekow.
    Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie warstwa do całkowitego wyschnięcia potrzebowała te 24h (może i 10 - 15h - nie sprawdzałem przed pełną dobą). 3 dni moją obudowę malowałem by zacieków nie mieć.
    Co do obudowy, to z podejściem autora się już chyba nic odratować nie da.